• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chr

Breitling
Härligt gummiband för tudor från borealis
 

Bilagor

  • 41D6AFAE-A0CF-4CB7-B218-AD56EE62C15E.jpeg
    41D6AFAE-A0CF-4CB7-B218-AD56EE62C15E.jpeg
    342.4 KB · Visningar: 5
  • DD11A7B8-EFCF-4404-81D8-E03579DC584F.jpeg
    DD11A7B8-EFCF-4404-81D8-E03579DC584F.jpeg
    284.9 KB · Visningar: 6
  • ED70B907-F1E1-484B-8A53-E6E86B2DAFE6.jpeg
    ED70B907-F1E1-484B-8A53-E6E86B2DAFE6.jpeg
    299 KB · Visningar: 7

Sputniq

Panerai
Något klok som vet svaret vad detta kan bero på? Lysmassan från min Pelagos (2013) kl 14.00, 15.00 och 19.00 på vridningen har lossat. Detta skedde i samband med bad på två av dem helt säkert, och troligtvis även på den tredje vid ett något tidigare tillfälle.

Klockan var nyss på service (för första gången!), så har inte badat med den på några år. Vet inte om det syns tydligt på bilden, men de tjockare ”linjerna” på vridningen (bland annat de som fallit av) har sedan tidigare antagit en gulnad nyans jämfört med siffrorna samt lysmassan på tavlan. Min teori är att det har varit något kvalitetsfel på lysmassan i fråga som då torkat ut(?) och nu lossnat när den utsatts för vatten för första gången på länge.

Fråga två är vad jag borde göra? Tänker att det borde gå att lämna in och fylla i, men risken är ju att flera till kommer trilla av…
9671F0CA-2469-4062-8AD4-B9374A18FC90.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Något klok som vet svaret vad detta kan bero på? Lysmassan från min Pelagos (2013) kl 14.00, 15.00 och 19.00 på vridningen har lossat. Detta skedde i samband med bad på två av dem helt säkert, och troligtvis även på den tredje vid ett något tidigare tillfälle.

Klockan var nyss på service (för första gången!), så har inte badat med den på några år. Vet inte om det syns tydligt på bilden, men de tjockare ”linjerna” på vridningen (bland annat de som fallit av) har sedan tidigare antagit en gulnad nyans jämfört med siffrorna samt lysmassan på tavlan. Min teori är att det har varit något kvalitetsfel på lysmassan i fråga som då torkat ut(?) och nu lossnat när den utsatts för vatten för första gången på länge.

Fråga två är vad jag borde göra? Tänker att det borde gå att lämna in och fylla i, men risken är ju att flera till kommer trilla av…
9671F0CA-2469-4062-8AD4-B9374A18FC90.jpeg
Snacka med en AD. Även om garantin gått ut så borde det där inte hända!
 
Min var inne på Krons (där jag köpte den) och den skickades till Tudor för åtgärd. Tog någon månad eller så, men funkar fint efter det. Gick på garantin. Har läst någonstans att alla med det verket får problem förr eller senare, så lika bra att få det fixat. Krons är bra tycker jag :)

Yes, välkänt och kommer inte vara några konstigheter. AD kommer skicka till Schweiz, så bara ta vilken som. Jag gillar Krons och rekommenderar alltid dom 🙂
Tackar för tipsen, fick bli Krons. Får vi se hur många veckor det landar i, 12-15 veckor uppskattades.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Tror det var en Ranger på nato jag skymtade på Dyrön igår! Såg riktig trevlig ut. Det var ingen från tråden kanske?
 
Topp