• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gabriel90

Panerai
Nya black bay i röd var inte alls fin.
Den gamla black bay i rött är mycket finare.

Tycker att det var rätt dåliga släpp från tudor.
BB54 kändes sådär.. ser ju inte alls bra ut med sina fejknitar!
 

_bb58_

Cartier
54an som jag hoppades på kändes så där men tudors bilder har jag aldrig gillat så det blir kul att se när någon recenserat den.
Men black baby 36 vilken besvikelse att dom gör den till ett dress ur istället för en tool watch, då försvinner hela charmen med den klockan för mig. Jag antar att bb 36 med eta kommer att bli mer eftertraktad nu.
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
54an som jag hoppades på kändes så där men tudors bilder har jag aldrig gillat så det blir kul att se när någon recenserat den.
Men black baby 36 vilken besvikelse att dom gör den till ett dress ur istället för en tool watch, då försvinner hela charmen med den klockan för mig. Jag antar att bb 36 med eta kommer att bli mer eftertraktad nu.
Håller verkligen med om 36an, den ska vara toolig. Även om den gamla kronan kanske inte var den vackraste så tycker jag ändå att den passar perfekt till modellen. Nu blir det för mycket OP-känsla
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
ser i videon att det fortfarande är kuperat glas.
håller med
1679902086184.png
 

Capital

Cartier
Tycker bandhornen ser proportionerligt större ut på på BB54 än på BB58 på bilderna. Ska bli spännande och se om det även är upplevelsen i verkligheten.
 

wallberg

Breitling
2-Faktor
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om nya kronan. Spontat känns den snyggare men samtidigt är den gamla kronan ett signum för BB, nya känns den mer generisk och ängslig att passa in och vara som andra och det blir lätt tråkigt.
Den blir ju definitivt mer dressad. Jag kan tycka att det lirar med nya länken men förstår om man vill ha den mer toolig att det sticker lite i ögonen.
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Känns lite som att Ranger har fått ta över tool-platsen. Ser också att den helt svarta bb36 är borta, nya är antracite.
Ja, Rangern är väl tänkt att ta över den platsen. Känns inte som att den sålt jättebra, så är väl kanske ett försök att pusha för Ranger nu när den inte behöver konkurrera med BB36 i tool-segmentet
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Måste testa nya BB54 irl men tycker bandhornen ser lite för långa ut sett till boettens diameter. Förhoppningsvis ser det bra ut när man väl testar den. 37mm låter ju som en schysst storlek.

BB36 kunde väl ändå haft både oyster och jubileelänk som alternativ. Känner dock att jag behöver testa den.. 😅
 

_bb58_

Cartier
Ja, Rangern är väl tänkt att ta över den platsen. Känns inte som att den sålt jättebra, så är väl kanske ett försök att pusha för Ranger nu när den inte behöver konkurrera med BB36 i tool-segmentet
Hade rangern haft applicerade index hade jag köpt det. Men målade index går tvärt bort för mig. Nä nu kanske man måste ringa runt till AD och kolla vilka som fortfarande har inne gamla bb 36an.
 
Senast ändrad:

Alexx

Omega
2-Faktor
Hade rangern haft applicerade index hade jag köpt det. Men målade index går tvärt bort för mig. Nä nu kanske man måste ringa runt till af och kolla vilka som fortfarande har inne gamla bb 36an.
Väldigt nöjd med min. Även om jag hade hoppats på en BB36 svart med inhouse och oyster t-flex, så känner jag mig mer nöjd med den för ser ingen anledning att byta upp den nu :)
 

Bilagor

  • 08D90E39-6901-4096-8928-0ED48D655E73.jpeg
    08D90E39-6901-4096-8928-0ED48D655E73.jpeg
    736 KB · Visningar: 5

BankAnden

Panerai
Fördelen med - i mitt tycke - tråkiga släpp, är ju att Tudor senaste åren ändå släpper nya året om.

Någon skrev om besvikelsen kring ”a new chapter begins” - det har dom kört många gånger senaste året, så inget att tolka in som att något stort och helt nytt sker. Men enig att den känns överdrivet att formulera sig så.
 
Topp