• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

skyseeker

Rolex
Tyckte det var mycket klocka för pengen. Väldigt tunn och tyckte den var stilig. Kul också när de är lite ovanliga.

Inte det minsta säker, utan vet snarare att jag ibland säljer för fort, utan att ge klockorna en ärlig chans. Helt hundra på att t.ex. BB58 skulle kunna bli en riktig favorit, ändå såldes den efter några veckor😅
Vi är lite olika där, men tur att alla är olika. Önska jag var något mellanting mellan flippare och ”hamster”. Vad är det för spännande klocka du väntar på? Antar Rolex?


Tackar! Helt frisk är jag kanske inte, men vem är det som har massa dyra klockor?😜 Jasså, vilka då? Blir lätt att man flippar mer än vad man vill komma ihåg. Men sen när man börjar räkna, ojoj😂
Tror det är ett friskhetstecken att man har ett intresse :) Klockor tenderar ju kosta en del, men om man jämför med andra intressen så är det ju inte så farligt ändå (försöker jag intala mig i vart fall 😇) så länge man inte köper dyrare klockor än man har råd med så tycker jag det är helt ok :)
Jumbon var min en gång i tiden och JLCn har vi väl skickat fram och tillbaka ;)
Kanske blir fler i framtiden :)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Tackar, det värmer i mitt flipparhjärta😁
Ja, jag försöker testa på lite olika märken, även om det blir mycket Omega (favoritmärket).
Hahah Ploppen på läder😍
Oj vilken svår fråga... Nummer 1 är Chronolinken (min absoluta favorit och den klocka som fått stanna längst under hela mitt klockintresse). Övriga 2 är desto svårare, men skulle nog ändå säga Planet Ocean och Ploppen, med Worldtimer 41 tätt bakom. Känns som att Zenithen har god chans att slå sig in på listan så småningom😀
Håller med om Omega, schyssta verk, trevlig finish och allmänt bra bang for the buck 👏 Chronolinken faller tyvärr inte riktigt mig i smaken men en WT och royal steelen har jag testat ett par gånger men inte ägt än. Tycker dock båda är bra och är helt övertygad att jag kommer hugga minst en av dom framöver☺️
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Du har verkligen hunnit testa många olika under det här året ⭐️ Har du hittat några bra keepers eller klockor du skulle vilja ha i en framtida samling?

I kontrast så köpte jag 3 klockor 2018 och ingen under 2019-2020 😅 antar att jag är lite av en periodare!
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Förra året gjorde jag en sammanställning med vilka klockor jag haft under mitt första år som klockintresserad (läs klocknörd). Jag tänker att det kan väl vara kul att uppdatera och se hur andra året varit. Länk till förra årets tråd:

Klockintresset håller sig definitivt i, och har snarare växt sig starkare. Covid gjorde även att mer tid spenderats slötittandes på klocksnack, och mååånga klockor har både köpts och sålts. Nu när jag sammanställer detta blir det ännu mer påtagligt, har omsatt över 30 klockor på endast ett år😁

Nåväl, även om det kostar pengar så är det en hobby som ger mycket glädje. Klocksnack är verkligen ett fantastiskt forum där jag får lära mig mycket nytt om klockor (och lite allt möjligt annat för den delen), samt får träffa trevliga männiksor som är lika tokiga i klockor som jag är. Sedan så får jag nog skylla på klocksnack för all inspiration som gör att jag suktat efter nya klockor konstant😂

Här kommer lite bilder på 30 av klockorna som varit min ägo under det senaste året. Är dock inte många av dem som fortfarande finns kvar i samlingen... Hoppas ni hittar någon liten godbit😜

Tudor 7017 ”Jumbo”
37577C95-CE66-4B98-B63A-1B2A9B395A28.jpeg

Omega Aqua Terra
E44904CC-40F1-45E8-A495-7C9F92D5DF66.jpeg

Breitling New Pluton
D252290E-CB7F-43C5-A7E0-3B5B77210EBE.jpeg

Oris Divers 65 ”Movember”
97E5EDA5-63E6-45DC-AF87-248FAF46A70A.jpeg

Jaeger LeCoultre Heraion
43F4D6AB-3F23-4FB8-9EF0-3F6EB27E0BCE.jpeg

Omega De Ville
0A0DA021-B5B9-44D5-8DCA-97563A83161F.jpeg

Oris Aquis 43,5
626FF373-CD90-4667-8EB7-D7F3468CF764.jpeg

Sjöö Sandström Worldtimer 41
C4B6F000-923F-4537-BF94-0CFE2AC8DD88.jpeg

Omega Seamaster
35F79E65-E695-4735-AE97-C4F06CBA43B9.jpeg

Tudor Grantour Flyback
7897089E-3361-4A01-8AD8-484D7B4221EB.jpeg

Omega Speedmaster 005
F532517F-1E9E-4035-8AC0-B8CEBF335A6D.jpeg

Omega Equinoxe
2A4B655D-D274-4D18-8F7B-0B9DD001E055.jpeg

Heuer 3000 ”Jumbo”
CEEC3264-49F9-4CA5-8043-D4995E3CDE13.jpeg

Glycine Combat Sub ”Golden Eye”
8F6AC930-17EB-43BD-B6AE-459992700D25.jpeg

Christopher Ward C65
0B66A015-1EF2-4A16-9FDD-63DD59510EDE.jpeg

Omega Speedmaster X-33
5328D60A-93B6-450B-86AC-68E0D3F79178.jpeg

Tudor BB58
9CF9F3EF-0204-4054-9E00-CD1189FB8358.jpeg

Zenith El Primero Rainbow
ED201307-3A66-48C9-89F4-64F3D4B46BA6.jpeg

Omega Seamaster Planet Ocean
2B160A76-F5EF-4011-85E5-3C0EAE223132.jpeg

Jaeger LeCoultre Reverso
9AFBDF49-B16F-4518-B189-D7723AB0C25D.jpeg

Tudor Pelagos LHD
96FA892B-A6D5-4911-B7A5-6D098FEFE8CA.jpeg

Rolex Air-King
370A7435-03BD-4B44-B4C1-F58A687827F6.jpeg

Tudor 37000
C8562322-324E-4CA6-BE57-A4463C687B5C.jpeg

Omega Speedmaster Reduced ”Schumacher”
F724A720-CD4A-48C6-AB38-F0CC65DEE76A.jpeg

Bulova Lunar Pilot
4FB703A8-BE49-4014-9739-9D136189ACA0.jpeg

Sjöö Sandström
D4700E6A-8A72-44CF-8882-EBF18F0E1AE0.jpeg

Omega Constellation Quartz
0FB415AC-B0B5-4185-B36A-54B4AB58A0D6.jpeg

Grand Seiko SBGN001
487B1859-018C-44C1-96B7-F55AA8D7E2DA.jpeg

Zenith Elite Ultra Thin
2443D35E-569B-475E-A3E5-92CFC01D7D20.jpeg

Och sist men absolut inte minst...
Omega Ploprof 600
AA7914BA-7312-4AFE-9A37-EA13582D7413.jpeg

Bra spridning på modellerna! Vad tyckte du om Pluton då? Funderar på om det ska bli min första bratte :)

PS: blir liiiite orolig för nästa års sammanställning nu när du har gjort entré i G-Shocktråden 🤣
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Bra jobbat får man säga :) Satt och räknade efter att jag sålt/bytt bort 19 klockor totalt... i hela mitt liv. Det var mer mer än jag trodde faktiskt ! 2020 var mitt "rekord"-år med sex som förvann, får nog tillskrivas pandemin. Generellt så brukar jag ge allt en chans en tid och försöka skapa en relation, 2-3 mån är väl det kortaste något har stannat.
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Keep flippin' @Limeee
Håller tummarna att du snart är fast i G-träsket tillsammans med en skara trevliga typer här på forumet 😍
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tror det är ett friskhetstecken att man har ett intresse :) Klockor tenderar ju kosta en del, men om man jämför med andra intressen så är det ju inte så farligt ändå (försöker jag intala mig i vart fall 😇) så länge man inte köper dyrare klockor än man har råd med så tycker jag det är helt ok :)
Jumbon var min en gång i tiden och JLCn har vi väl skickat fram och tillbaka ;)
Kanske blir fler i framtiden :)
Just det! Lär definitivt bli fler klockor framöver, åtminstone om jag fortsätter flippa i denna takt, du med för den delen😉
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Håller med om Omega, schyssta verk, trevlig finish och allmänt bra bang for the buck 👏 Chronolinken faller tyvärr inte riktigt mig i smaken men en WT och royal steelen har jag testat ett par gånger men inte ägt än. Tycker dock båda är bra och är helt övertygad att jag kommer hugga minst en av dom framöver☺️
Kan bara hålla med! Den nya SMP:n lockar verkligen, tillsammans med nya Speedyn😊 Förstår det, det brukar vara en vattendelare. Kan verkligen rekommendera WT, sjukt mycket klocka för pengen i min mening!!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fantastiskt många olika märken och klocktyper du har testat på.

Riktigt bra jobbat! Kul spread på klockorna!
Tusen tack! Ja det är ju kul att testa olika typer, ibland kan man bli riktigt positivt överraskad, som t.ex. var fallet med Ploppen🙂
Bra spridning på modellerna! Vad tyckte du om Pluton då? Funderar på om det ska bli min första bratte :)

PS: blir liiiite orolig för nästa års sammanställning nu när du har gjort entré i G-Shocktråden 🤣
Pluton var riktigt fin, speciellt med tanke på det låga priset. Utseendemässigt är det kanske den enda Breitlingen som faller mig i smaken. Enda nackdelen är att det är svårt att få tag på reservdelar om något skulle gå sönder och behöva lagas...

Haha jag med, de är ju så billiga så att man kan köpa måånga😅 Men ska försöka hejda mig lite! Är riktigt nöjd med min Casioak!
03BDE04A-84DB-4B75-ABD7-82F0120C53A4.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du har verkligen hunnit testa många olika under det här året ⭐️ Har du hittat några bra keepers eller klockor du skulle vilja ha i en framtida samling?

I kontrast så köpte jag 3 klockor 2018 och ingen under 2019-2020 😅 antar att jag är lite av en periodare!
Ja men det har jag verkligen! Chronolinken är som sagt en riktig keeper för mig (ägt den i ca 9 mån nu, vilket är rekord för mig). Annars så är jag säker på att en Ploprof och en Speedmaster kommer finnas i min framtida samling😃 Tror även att min nya Zenith kan få stanna en bra tid framöver.
Bra jobbat får man säga :) Satt och räknade efter att jag sålt/bytt bort 19 klockor totalt... i hela mitt liv. Det var mer mer än jag trodde faktiskt ! 2020 var mitt "rekord"-år med sex som förvann, får nog tillskrivas pandemin. Generellt så brukar jag ge allt en chans en tid och försöka skapa en relation, 2-3 mån är väl det kortaste något har stannat.
Oj det var lite färre än mig det. Men gud så skönt att slippa flippa så mycket och vara nöjd med det man har. Men visst känns det som att pandemin har gjort en ännu tokigare med klockköp och även klockförsäljningar. Låter klokt att äga dem ett tag, dessvärre är jag lite mer impulsiv av mig och kan sälja efter någon dag😱 Din samling är jag för övrigt riktigt avis på, många fina klockor!!
Keep flippin' @Limeee
Håller tummarna att du snart är fast i G-träsket tillsammans med en skara trevliga typer här på forumet 😍
Haha skönt med någon som stöttar😜 Vi får se, hittills är jag riktigt jäkla nöjd med ”din” G-Shock! Hur är det möjligt att få sån grym beater för sån liten slant??
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Absolut, det tycker jag!! Är den inte häftig?
0433F7AA-3B9B-414C-B7E4-3CE847709569.jpeg
12F0E857-7856-4500-A824-B953EA223959.jpeg
D88DC0F3-03AE-4486-B849-5FBA81267F29.jpeg
BED09FB3-49FE-43B6-B2BC-7CC28282B3ED.jpeg
Jo, den är häftig! Är ingen SS-fan annars, haft en RSC som ärligt var rätt tråkig och lite för stor för vad den var (41) men den där borde jag testa har jag känt. WT är helt ok men faller på att inte vara ”true GMT”.

Ja, alltså flippa mycket är i sig inget problem. Klockintresse och ett driv att beta av många behöver inte kosta så mycket om man köper med lite eftertanke, beggat och populära modeller ger ju pengarna tillbaka oftast minus några hundringar i frakt kanske. Är liksom en inträdesbiljett initialt men ett bestående värde om man drar sig ur helt. Nu har jag förstås inte alltid köpt på det kloka sättet ;)
 

Simpatico

Rolex
Imponerande framfart. Nästan så man blir åksjuk ;)
Snyggt jobbat och det är ju kul att prova klockor.
Ser framemot nästa uppdatering.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jo, den är häftig! Är ingen SS-fan annars, haft en RSC som ärligt var rätt tråkig och lite för stor för vad den var (41) men den där borde jag testa har jag känt. WT är helt ok men faller på att inte vara ”true GMT”.

Ja, alltså flippa mycket är i sig inget problem. Klockintresse och ett driv att beta av många behöver inte kosta så mycket om man köper med lite eftertanke, beggat och populära modeller ger ju pengarna tillbaka oftast minus några hundringar i frakt kanske. Är liksom en inträdesbiljett initialt men ett bestående värde om man drar sig ur helt. Nu har jag förstås inte alltid köpt på det kloka sättet ;)
Kan hålla med till viss del om RSC, däremot så tycker jag WT är en trevlig GMT för pengen.

Håller helt med dig, köper själv endast begagnat. Då kan man testa många klockor utan att behöva göra så oerhört stora förluster. Men med det sagt, ibland blir det stora förluster😅 Så där är vi två😉
 

Robbanc76

Cartier
Tyckte det var mycket klocka för pengen. Väldigt tunn och tyckte den var stilig. Kul också när de är lite ovanliga.

Inte det minsta säker, utan vet snarare att jag ibland säljer för fort, utan att ge klockorna en ärlig chans. Helt hundra på att t.ex. BB58 skulle kunna bli en riktig favorit, ändå såldes den efter några veckor😅
Vi är lite olika där, men tur att alla är olika. Önska jag var något mellanting mellan flippare och ”hamster”. Vad är det för spännande klocka du väntar på? Antar Rolex?


Tackar! Helt frisk är jag kanske inte, men vem är det som har massa dyra klockor?😜 Jasså, vilka då? Blir lätt att man flippar mer än vad man vill komma ihåg. Men sen när man börjar räkna, ojoj😂

Japp, tur att vi alla är olika.
Helt rätt gissat, en OP36 Bright blue 😊
 

Robbanc76

Cartier
Kul att du gillar dina klockor! Vissa dagar gillar jag inte någon av mina klockor. Jag kan längta till några jag sålt, men jag vet varför jag sålde dem, de hade ofta en parameter som gjorde dem omöjliga, så det blir en snabb och flyktig längtan. Man kan ganska effektivt kapa ner sitt klockkapital genom att sälja av de dyraste, det har jag också gjort.

Idag lyckades jag för första gången sälja en klocka, dock ingen dyr utan en sarb033 😊
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Hatten av!!
Här blir man riktigt imponerad över de klockorna du haft förmånen att pröva! Det jag finner intressant och roligt är mångfalden av olika klockor du haft. Väldigt kul! Det är lätt att man fastnar i ett segment men du har verkligen sett dig om. Några av klockorna du haft skulle jag vilja pröva, men jag har gör svårt att sälja saker så det skulle sluta med ekonomisk katastrof för min del hahaha.
Ser fram emot ditt nästa år :)
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hatten av!!
Här blir man riktigt imponerad över de klockorna du haft förmånen att pröva! Det jag finner intressant och roligt är mångfalden av olika klockor du haft. Väldigt kul! Det är lätt att man fastnar i ett segment men du har verkligen sett dig om. Några av klockorna du haft skulle jag vilja pröva, men jag har gör svårt att sälja saker så det skulle sluta med ekonomisk katastrof för min del hahaha.
Ser fram emot ditt nästa år :)
Kul att höra, får tacka! Under mitt första år var jag lite mer fast för vissa typer, men nu under senare tid har jag vågat ta ut svängarna lite mer och testa lite mer annorlunda klockor. Inget jag ångrar, väldigt kul att kunna testa helt olika klockor🙂 Hahah då är det nog bäst att inte köpa på dig för många klockor, du får öva på flippandet först😉
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Kul att höra, får tacka! Under mitt första år var jag lite mer fast för vissa typer, men nu under senare tid har jag vågat ta ut svängarna lite mer och testa lite mer annorlunda klockor. Inget jag ångrar, väldigt kul att kunna testa helt olika klockor🙂 Hahah då är det nog bäst att inte köpa på dig för många klockor, du får öva på flippandet först😉
Jag har sålt 1 klocka, alltså en enda klocka i mitt liv, det gick förvisso bra och inget jag ångrar, jag har tänkt sälja någon, men inte riktigt kommit dit. Jag måste bli klar med dem. Har väl ett par som jag skulle kunna släppa, men jag har lättare att köpa någon till ;)
 
Topp