• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppfräschning av Breitling Navitimer 3100 Pluton

ricardh99

Breitling
Hej!

Har nyligen köpt en Breitling 3100 Pluton med ett Pulsar Y652 Quartz urverk där det finns lite smådefekter, kronstammen har gått av och inga av knapparna funkar. Söker därför lite råd om hur jag kan gå tillväga för att laga den.

Har hittat vart jag får tag på en ny kronstam, så det är väl inget större problem. Knapparna däremot vet jag inte riktigt hur jag skall gå tillväga för att laga, har öppnat baksidan och det ser ut som att knapparna trycker in den lilla fliken som fungerar som brytare tillräckligt långt, ändå händer det ingenting. Har även testat att trycka in de manuellt med en plastpincett, även då händer inget. Är det urverket som är kokt? Det tickar på fint och tappar ingen tid, LCD skärmen är i bra skick, så det hade varit väldigt tråkigt att behöva byta urverk.

OM det nu skulle vara fallet att jag behöver göra det, vart får man tag på ett sådant utan att det kostar skjortan? Kollat efter Seiko H461 utan större framgång.

Originallänk finns dock saknar den ändlänkar, också lite fundersam vad man ska söka på för att finna såna🙄

Uppskattar alla tips och råd!
Tack på förhand,
Ricard
 

Bilagor

  • 194E6E63-5DF7-46E8-AFC1-A8B49617B1F2.jpeg
    194E6E63-5DF7-46E8-AFC1-A8B49617B1F2.jpeg
    373.4 KB · Visningar: 9

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
kolla här som en start.
 
Topp