• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Sierra18

Breitling
Kul avsnitt som vanligt! Visste inte att swatch-gruppen hade försökt sig på en egen variant av w&w. Riktigt spännande med med bransch-input. Något som är värt att spinna vidare på?
Mvh
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Bra avsnitt!
Finns en stor chans att det blir ett köp av en Doxa Sub 200T.
Har haft en 300T innan men 39mm låter som en homerun 🤩
Återstår bara att se dom irl och bestämma sig för om man ska gå på iconic eller sunray samt carribean eller orange 🤓
Skit i matchningen och låt färgerna poppa!
1713109578052.jpeg
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Bra avsnitt och bra gäst! Jag kollade den där Baume o Mercier skeleton. Den såg faktiskt rätt bra ut om det var rätt jag kollade på...denna?

Fattade aldrig riktigt vilken Tag Heuer ni syftade på? bild någon?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kul avsnitt! Spännande att se vad som kommer härnäst.
@Watchby10 kolla om du kan byta in Polaren mot denna på Nymans

För jakten på 16570 så har Fratello en grym guide
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Kul avsnitt! Spännande att se vad som kommer härnäst.
@Watchby10 kolla om du kan byta in Polaren mot denna på Nymans

För jakten på 16570 så har Fratello en grym guide
Men 130 loppor, är inte det ett galet överpris, (även med tanke på Rolex CPO) eller vad missar jag?
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Men 130 loppor, är inte det ett galet överpris, (även med tanke på Rolex CPO) eller vad missar jag?
Vi kan nog enas om att det inte är billigt i alla fall 😅 Men här så betalar man ju en hel del för tryggheten att klockan är genomgången och servad av Rolex, den extra garantin, man slipper oroa sig för bytta felaktiga delar, borttappade cert, skumma säljare, osv. och är man minsta osäker som köpare är ju det bra argument såklart. Är det värt pengarna? Svårt att säga tänker jag, men de flesta Rolex begagnatpriser är ju relativt orimliga jämfört med list, så...? Hade jag betalt det själv när jag vet att man skulle kunna hitta den på KS för ca 30-45' lägre? Högst tveksamt, men som sagt -man köper ju trygghet och en del är beredda att betala bra för det ;)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Men 130 loppor, är inte det ett galet överpris, (även med tanke på Rolex CPO) eller vad missar jag?
Det är mycket oavsett 😉 och givetvis kan man säkert få tag på servat och billigare. Men som @Knutte75 nämnde så kommer den fullt servad etc. Men min tanke här var mer att ett byte med pengar emellan förmodligen är enklare än att sälja sin nuvarande och sedan behöva jaga nytt. 😀
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Vi kan nog enas om att det inte är billigt i alla fall 😅 Men här så betalar man ju en hel del för tryggheten att klockan är genomgången och servad av Rolex, den extra garantin, man slipper oroa sig för bytta felaktiga delar, borttappade cert, skumma säljare, osv. och är man minsta osäker som köpare är ju det bra argument såklart. Är det värt pengarna? Svårt att säga tänker jag, men de flesta Rolex begagnatpriser är ju relativt orimliga jämfört med list, så...? Hade jag betalt det själv när jag vet att man skulle kunna hitta den på KS för ca 30-45' lägre? Högst tveksamt, men som sagt -man köper ju trygghet och en del är beredda att betala bra för det ;)
Ja just CPO hade jag koll på som sagt men tyckte priset drog ändå.
Det är mycket oavsett 😉 och givetvis kan man säkert få tag på servat och billigare. Men som @Knutte75 nämnde så kommer den fullt servad etc. Men min tanke här var mer att ett byte med pengar emellan förmodligen är enklare än att sälja sin nuvarande och sedan behöva jaga nytt. 😀
Jag förstår, ja det kan vara en god tanke. 16570 är en grym klocka, men hade inte gett 50 000 mer för en med 3186 verk bara för att det är CPO.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Ja just CPO hade jag koll på som sagt men tyckte priset drog ändå.

Jag förstår, ja det kan vara en god tanke. 16570 är en grym klocka, men hade inte gett 50 000 mer för en med 3186 verk bara för att det är CPO.
Beredd att instämma om det varit ett regelrätt köp. Men om jag hade ett inbyte med en OK värdering så hade det kunnat känts överkomligt.
 
Topp