• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör vidare med Emergencyn, har inget behov av nån annan klocka längre😜
IMG_8166.jpeg
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Första april känns alltid lika dystert år efter år men kanske ännu dystrare i år då det innebär att jag inte får klappa folk på kinden längre. Har varit en ära och ett privilegium att få slå er på käften tills pormaskarna yrde ❤️

Nu får Batman ta semester i 11 månader och ladda för nästa års upplaga. Puss på er mina sjuka jävlar

1711972973296.gif
 
Senast ändrad:

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Nu har vi berättat vilka våra bonusvinnare blev i Clubhouse :D

Vi börjar med följande 10 som vann varsin nyckelring skänkta av @KSwebbshop
-Årets fail : @thewordfox - Gick ju bra det här.. "Klarar du inte att ha en och samma klocka i en månad så kroppstacklar jag dig tillbaka till Dackefejdens början"
-Årets kämpe : @Affe - Never give up!
-Årets nykomling: @Mortadella - Team Camel
-Årets Batman-ska inlägg : @Lesa - Genomtänkta inlägg med mycket Batman
-Årets minsta klocka : @martaSM30 - Hennes tank är verkligen pytteliten 😁
-Årets skevaste klocka : @EmmiiLL - Skriet från vildmarken-klockan
-Årets "tecknade" klocka : @Rizzie - Varje bild med ser ut att ha fått klockan ditredigerad från en teckning
-Årets snurrigaste klocka : @Gekk0 - Härligt snurrig klocka
-Årets "läkraste"klocka : @Flecktarn - Läckersuben
-Årets Lush-life-klocka : @Fliegerchronograph🚁 Hur du lyckas få Zara Larsson som klockmodell år efter år är en bedrift

KS Nyckelring.jpeg
Ojdå, det var oväntat men såklart jättetrevligt. Även om jag inte riktigt förstår motiveringen 😂 Tack för det och tack till alla inblandade som styrt upp OWGM ännu ett år!
 

Erkkn

Cartier
Tack så mycket för denna månad, ingen nämnd och ingen glömd men grymt jobbat alla inblandade !

Tycker även val av organisation är bra, Min Stora Dag är en organisation som kan ge några/någon en dag för att den/de ska orka många fler 🙏🏻 Som stolt pappa till tre barn så är jag partisk, men barnen är det finaste vi har 🥰

Ses nästa år igen 💪🏻

1000014988.jpg


PS: Har bara hunnit byta klocka två gånger idag och jag ser mig inte som byter klocka ofta 😵‍💫
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tack till alla som bidragit till denna månad av roliga inlägg och hårt beprövat sitt tålamod och motstått frestningar från både sin egna låda men även bekanta.
IMG_1673.gif


Till alla de som klagar på denna månadslånga prövning så kan jag bara säga: get a life
Denna prövning har inbringat +500 000 kr till barn som behöver få en paus från sina dagliga prövningar. Att ett gemensamt intresse kan skapa så mycket lycka är fantastiskt!

Till allas vår gudfader @Berns
Som alltid bra jobbat och uppstyrt!
IMG_1671.gif


En sista reflektion: denna tråd är som en Playboy-tidning: man tittar främst på bilderna och läser texten när man hinner; för det är en galen fart i tråden
IMG_1672.gif


Njut nu av er frihet att välja fritt
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Jag vill ta chansen att tacka alla som deltagit i OWG 2024. Jag är helt överväldigad av alla snälla ord och allt engagemang. Vi har tillsammans gjort något helt fantastiskt, vi har lyft det ärliga det riktigt fina med vår klockhobby och visat upp oss från vår bästa sida. Vår insamling är i det närmaste helt unik i insamlingssverige. Stor eloge till ALLA som varit med och engagerat sig.
Tack alla OWG-deltagare
Tack alla OWG-sponsorer
Tack min stora dag.
IMG_1478.jpeg
 

Seregon

Omega
Stort tack till alla som gjort mars till en fantastiskt trivsam upplevelse. Vilken härlig introduktion till forumet jag fått!
Kommer definitivt att sakna gemenskapen här inne.
Med förhoppning om ett nytt event nästa år!
Min OWG checkades ut med byte till SARB035 med dottern blåsandes såpbubblor.
1000006534.jpg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Första dagen i frihet!
började med att test min nya automatiska Swatch från 1993, kul fynd.
IMG_0462.jpeg


Sen blev det en liten traditionsenlig konstrunda tillsammans med Hamilton.
IMG_0463.jpeg

IMG_0464.jpeg

IMG_0465.jpeg


Nu återstår det bara att instämma i hyllningskören och upprepa det som sades under uppesittarkvällen: Tack för i år, detta är det bästa som händer i klockväg och bidrar till att hålla mitt intresse uppe. Köpsugen har redan stigit med 100%
Kul att vi nådde 200K, många barn som kommer att få en guldkant nu för att vi är sådana obotliga nördar, ganska coolt!
Ses nästa år!
 
Topp