• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Lesa

Patek
2-Faktor
91C0A18A-2533-4631-9B12-7401975BD5AF.jpeg

Godmorgon. Tnr110729. Morgon espresso å stövlar på. Sen en morgonpromenad därpå. Perfekt start denna Måndag. Han den där " Fladderlappen" har det inte lätt. Mycket jobb är det och dubbla skiftpass suger tydligen på hans krafter. Ha ´re bäst// 🧐
 
Senast ändrad:

Vinterdykarn

KS Explorers Club
Incheck , Dag XI. Idag blir det lite blandad kompott med bl a lunch i Uppsala.
3:e dagen rad med KS Explorer (piece unique) då det är riktigt svårt att få på. Vill inte skada det i onödan utan det får vigas åt äventyr ska nog se om man kan modda bandstift utan att tulla på funktion.
Hursom, OWG Mars fortskrider utan horologiska missöden.
IMG_0726.jpeg
 

martaSM30

Audemars
Elfte mars...
Ny vecka, nya utmaningar och vabb i personalgruppen. Men jag kan glädjas över att fyraåriga barnbarnet önskar sig en klocka till födelsedagen, för klockan, den kan han.
Var hittar man röda karborreband till en gammal BendixSport?
PSX_20240311_072625.jpg
Ett sånt här?
 

martaSM30

Audemars
Incheck , Dag XI. Idag blir det lite blandad kompott med bl a lunch i Uppsala.
3:e dagen rad med KS Explorer (piece unique) då det är riktigt svårt att få på. Vill inte skada det i onödan utan det får vigas åt äventyr ska nog se om man kan modda bandstift utan att tulla på funktion.
Hursom, OWG Mars fortskrider utan horologiska missöden.
IMG_0726.jpeg
Är inte OWG mars äventyr nog? 🙂🙃
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Godmorgon, och incheck dag 11! 🙏🏼

Känns bra, men lite tråkigt att inte kunna byta. Insikten att det räcker med endast en klocka är uppenbar, en skön kontrast till galenskapen man lever i, med att köpa/sälja klockor stup i kvarten 😄

Men vi kämpar på! Vi rider vidare! 😎🐪 #TeamCamel
IMG_1568.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Kul med NOS-margarin, den där lär bli värd massor framöver!!! Antagligen mer än alla dina klockor! 😉

Nu är jag inte ens med i owg och har inte något bildbevis, men för ett antal år sedan (kan det var 15 till 20) så hittade jag en oöppnad hemlagad sylt från 1976 hos mina föräldrar när jag o min fru hjälpte dem städa ur sitt kylskåp... 😇

Man kanske borde leta reda på någon fin klocka och va med owg2025?
Screenshot_20231111_223233_Chrome.jpg
@Mic1
Kan du inte ge 😘 @Rikala en liten lavett för bristande deltagande i årets OWGM?? 😁
 
Topp