• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi ser fram emot samarbetet med Klocksnack, och i vår första trådstart vill vi börja med att bjuda in till värdering i Malmö och Göteborg!
Kom och få dina klockor värderade och sålda genom Nordens största auktionshus. Stockholms Auktionsverks klockexpert Per Ekelund finns på plats och synar era ur på våra kontor i Malmö och Göteborg.

För att fira vårt samarbete med Klocksnack.se sänker vi nu provisionen till 10% inkl moms för Klocksnacks besökare.

De datum och tider som gäller är följande:
Malmö, Engelbrektsgatan 7, Lördagen 23 april 10-14
Göteborg, Geijersgatan 14, Tisdagen 26 april 17-21

Välkommen!

perekelundcrop.jpg


För mer info
http://auktionsverket.se/
Skriv här på KS eller till [email protected]
 
Jättekul tycker vi också! Alla objekt som säljs online på Stockholms auktionsverk syns även på lauritz.com. Men lauritz.com och Stockholms Auktionsverk är två separata företag och kör separata erbjudanden om inget annat sägs.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jättekul tycker vi också! Alla objekt som säljs online på Stockholms auktionsverk syns även på lauritz.com. Men lauritz.com och Stockholms Auktionsverk är två separata företag och kör separata erbjudanden om inget annat sägs.
Ok! För vi har inte alltid varit så nöjda med hur Lauritz hanterar sina kunder och hur man beskriver uren. Men då är det irrelevant här så det kan vi släppa.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jätteroligt och välkomna hit!

Betyder detta att det blir ny ordning hos er där vi slipper se hemska frankens och kopior i fortsättningen? Lauritz har ju tyvärr ett ganska dåligt rykte här med tanke på vilka klockor som ganska ofta bjuds ut, man måste själv kunna sin sak innan du bjuder på klockor där. Nu är ju ni två olika företag så vi hoppas att det blir ordning på torpet hos er till att börja med.
Vi har en tråd här där vi varnar varandra för felaktiga klockor (och även för upphov till skratt!) där även ni brustit i kontrollen och bedömningar/värderingar;
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/

Denna hade ni alldeles nyligen, två veckor sedan. Utropspris 8000kr. Hur är det möjligt?

image.png
image.jpeg
image.jpeg


Med det sagt så är den dåliga värderingen som varit inte bara av ondo för köparna. Denna fick jag för dryga 6000kr i bra skick med B&P då den auktionerades ut som kvarts och slut på batteriet (OBS den har display back! :D)
Detta var dock för en 4-5 år sedan.
image.jpeg
 
Senast ändrad:

BCKSTRM

Rolex
Hej och välkomna!

Jag köpte en IWC från er och ringde två gånger för att säkerställa att allt var i sin ordning. Jag frågade specifikt om kronan var original då den inte syntes på bild. Jag fick svaret att så var fallet, men när jag hämtade ut den var den en Omegakrona...

jag hoppas att ert inträde i forumet innebär att ni är noggrannare framöver.

Men jag är inte långsint så önskar er välkomna trots vår något knackiga start i förhållandet ;)

Bild på klockan:
image.png

http://online.auktionsverket.se/prgm/objektsbilder.asp?a=361757&s=1
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
Vi ser fram emot samarbetet med Klocksnack, och i vår första trådstart vill vi börja med att bjuda in till värdering i Malmö och Göteborg!
Kom och få dina klockor värderade och sålda genom Nordens största auktionshus. Stockholms Auktionsverks klockexpert Per Ekelund finns på plats och synar era ur på våra kontor i Malmö och Göteborg.

För att fira vårt samarbete med Klocksnack.se sänker vi nu provisionen till 10% inkl moms för Klocksnacks besökare.

De datum och tider som gäller är följande:
Malmö, Engelbrektsgatan 7, Lördagen 23 april 10-14
Göteborg, Geijersgatan 14, Tisdagen 26 april 17-21

Välkommen!

perekelundcrop.jpg


För mer info
http://auktionsverket.se/
Skriv här på KS eller till [email protected]

Vill börja med att välkomna er till forumet, har en fråga angående erbjudandet. Kan man komma in och få en klocka värderad endast?
 
@Andersbackstrom Jättetråkigt att du haft dåliga erfarenheter och jag kan bara beklaga det med hänvisning till att vi länge saknat en klockexpert och ett fokus på klockor. Skulle du ha några problem framöver är du välkommen att kontakta oss direkt här så löser vi det.
 

oystercase

Cartier
Jag känner Per väl och har pratat och klämt på klockor i många timmar med honom. Jag kan varmt rekommendera honom även om jag inte har någon erfarenhet av Stockholms Auktionsverk. Kunnigare man är svårt att hitta när det gäller klockor. Han må vara fickursexpert på Antikrundan men hans kunskaper om armbandsur i allmänhet är i världsklass. Dessutom är han en riktigt trevlig prick.

Jättekul att Stockholms Auktionsverk valt att samarbeta med med Per, som sagt, ett bra val!
 
Välkomna hit @Stockholms Auktionsverk :)

Kan man glida förbi i Stockholm?
Berätta gärna varför jag ska sälja via er istället för ex Kaplans? (förutom namnet :D och 10%)
Såklart! Välkommen!
Ett svar kan vara att föremål på våra onlineauktioner når ut till fler auktionskunder i norden än våra konkurrenter genom att föremålen visas på både auktionsverket.se och på lauritz.com. Det blir väldigt många kundnummer. Vi har blandade auktioner med massor av typer av föremål vilket också kan vara kul och kanske få föremålen att mindre konkurera med varandra.
 

BoEtt

Rolex
Får hälsa er välkomna till KS! :)

Har mindre bra erfarenheter från Lauritz, (felleveranser, strul med budning, obefintlig hjälp från support, taskig hantering av varorna - läs allt nedslängt i en plastpåse :banghead:) vilket fått som konsekvens att inga inköp görs från dem längre, och då tyvärr även från er.

Men kul att höra att ni tänkt till och satsar och även tar in en expert, vilket direkt gör att jag kommer att kika in hos er framöver.
 

Gurgel

Cartier
Välkomna! Tror det är ett smart drag att bli forumsponsor! Jag hittade en flaskhållare i mässing i form av en noshörning som jag blev kär i som ni ska auktionera ut. Det ena leder till det andra...
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jätteroligt och välkomna hit!

Betyder detta att det blir ny ordning hos er där vi slipper se hemska frankens och kopior i fortsättningen? Lauritz har ju tyvärr ett ganska dåligt rykte här med tanke på vilka klockor som ganska ofta bjuds ut, man måste själv kunna sin sak innan du bjuder på klockor där. Nu är ju ni två olika företag så vi hoppas att det blir ordning på torpet hos er till att börja med.
Vi har en tråd här där vi varnar varandra för felaktiga klockor (och även för upphov till skratt!) där även ni brustit i kontrollen och bedömningar/värderingar;
https://klocksnack.se/threads/fulursvarningar.37186/

Denna hade ni alldeles nyligen, två veckor sedan. Utropspris 8000kr. Hur är det möjligt?

image.png
image.jpeg
image.jpeg


Med det sagt så är den dåliga värderingen som varit inte bara av ondo för köparna. Denna fick jag för dryga 6000kr i bra skick med B&P då den auktionerades ut som kvarts och slut på batteriet (OBS den har display back! :D)
Detta var dock för en 4-5 år sedan.
image.jpeg
Haha, snyggt och grattis till en riktigt fin AT!
 
Topp