• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Va har vi för egenskaper, typ, fobier, tvångstankar, maniska beteenden osv...

Apansson

Torpare
Orimlig passion för mitt fotbollslag. Jag skulle bokstavligen dö för det, och det är i princip det enda jag egentligen bryr mig om i hela världen. Jag älskar supporterkulturen och livsstilen, man blir en helt annan människa på matchdag, likt en viking på bärsärkargång. Alla problem, all bullshit i livet bara försvinner, just den dagen finns det bara en sak i hela världen som spelar roll. Den eufori och det fullkomliga vredesmod man kan uppleva av fotbollen överträffar alla andra känslor man någonsin haft.
Det är livet.
 

san

Cartier
2-Faktor
Orimlig passion för mitt fotbollslag. Jag skulle bokstavligen dö för det, och det är i princip det enda jag egentligen bryr mig om i hela världen. Jag älskar supporterkulturen och livsstilen, man blir en helt annan människa på matchdag, likt en viking på bärsärkargång. Alla problem, all bullshit i livet bara försvinner, just den dagen finns det bara en sak i hela världen som spelar roll. Den eufori och det fullkomliga vredesmod man kan uppleva av fotbollen överträffar alla andra känslor man någonsin haft.
Det är livet.

Jösses.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Orimlig passion för mitt fotbollslag. Jag skulle bokstavligen dö för det, och det är i princip det enda jag egentligen bryr mig om i hela världen. Jag älskar supporterkulturen och livsstilen, man blir en helt annan människa på matchdag, likt en viking på bärsärkargång. Alla problem, all bullshit i livet bara försvinner, just den dagen finns det bara en sak i hela världen som spelar roll. Den eufori och det fullkomliga vredesmod man kan uppleva av fotbollen överträffar alla andra känslor man någonsin haft.
Det är livet.

Haha, vafan. Ut & res eller något.
 

Jonte73

Audemars
Kollar mina lås på bilen, hemma och framförallt på jobbet minst tre gånger varje gång jag låst !!

En yrkesskada troligen, frugan har tröttnat för länge sedan .
Hon testar mig ibl genom att glömma låsa bara för att retas lite !
Faaak :)
 

MånsT

Rolex
• Extrem fobi för spindar och insekter, ser jag en/båda så lämnar jag rummet så snabbt som möjligt.

• Gör gärna saker på "mitt sätt", min ordning, min noggrannhet, mitt tempo.

• Väldigt pedantisk, pallar inte med att diverse saker är på ett sätt utan åtgärdar gärna det, vilket för mig tillbaka på föregående punkt [emoji1]
 

MrJon

Cartier
# Lite off topic så har jag väldigt mycket utrymme i hjärtat för våra vänner, djuren.

All respekt till dej BluesmanV8. Alla säger sig förstås värna om djuren men få gör faktiskt något. Att dessutom gå och konfrontera förra ägaren är helt rätt!

BTW:

Borde du inte ha bilar med lite större motorer? Typ åttacylindriga ;)
 

Danielle

Panerai
Rolig tråd! :)

Jag är sån att jag oftast måste gå tillbaka och kolla att jag stängt av vattnet riktigt. Samma sak med ytterdörrar.

Jag borstar tänderna alldeles för länge på kvällarna, blir oftast uppemot 20 min.

Har problem med att sova. Vaknar många gånger under nätterna. Är alltid vaken innan väckarklockan ringer, oftast runt en timme före = omöjligt att somna om innan jag ska upp.

Sen är jag som många andra, kanske framförallt tjejer, livrädd för spindlar, ormar, getingar osv ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tänker inte avslöja mina tvångstankar förutom att jag måste kunna vicka på tårna om jag har tagit på mig pjäxor. Men jag kan rekommendera en bra bok om hur det är att ha det riktigt, riktigt illa ställt med tvångstankar. Pelle är förresten också utomordentligt bra på att hålla föredrag.

mr-tourette-och-jag.jpg
 

Isodor

Audemars
Blivit flygrädd på senare år sedan mitt kontrollbehov har vuxit till sig allt eftersom. Skitjobbigt, då jag reser flera gånger per år och gjort sedan man tittade ut från mozzan.
 

meo_swe

Audemars
Precis som Af Sjodahl måste jag kissa innan jag lägger mig. Annars går det fan inte att somna.

Jag har sjukligt svårt för golvbrunnar i duschar. Fan, kräks, bajs och döda människor är inget större problem, men jag blir illamående bara jag tänker på allt äckel som finns nere i golvrunnen...
 

MariaE

Panerai
Eftersom jag inte har tiden att skriva en bok så får ni bara ett axplock.
1. Innan klockan ringer har jag redan planerat hela min dag och även planerat vem/vilka jag ska delegera det mesta till.
2. Efter många års träning har jag nu lärt mig att inte sova På min sambo, men jag måste ha lite hud mot hud annars somnar jag inte.
3. Jag förutsätter att fotbollssupportrar har något trauma som förklarar (men inte ursäktar) deras beteende.
4. Spindlar.. jä...la f.nstyg.
5. Blir jag rädd/skrämd så blir jag aggressiv.
6. Aldrig mer tält, husvagn eller offentliga toaletter!! Då flyr jag!
7. 3 är allt, därför har jag tre lyckotal 3, 6, 12.
8. Jag måste rädda det trasiga, därav 3 familjehemsbarn och 1 måndagsexemplarhund.
9. Ser jag en halvsnygg kvinna så blir hon automatiskt en 10 poängare om hon bär en snygg klocka.
10. Jag är aldrig någonsin sen till ett möte om jag så måste kapa ett plan.
11. Uniform eller lätt gråhårig man i snygg kostym, då börjar jag stamma.
12. Jag räknar omvägar.. 5 + 6 = (3+1+1) + (3+3) bara för att siffrorna ska bli "rätt".

Nu kan jag inte skriva fler punkter då nästa godkända antal punkter skulle bli 24 och det orkar jag inte skriva.
:D
 

Ponlarsson

Panerai
Tror typ alltid att jag glömt låsa. Måste alltid ta på mig vänsterskon före högerskon. Tycker det är fruktansvärt jobbigt att ha inte klocka på mig.

Ett axplock av vad jag kom på nu.
 

Carolin

Cartier
Blivit flygrädd på senare år sedan mitt kontrollbehov har vuxit till sig allt eftersom. Skitjobbigt, då jag reser flera gånger per år och gjort sedan man tittade ut från mozzan.
Du är inte ensam Zenith. Jag tycker om att resa och gör det trots att jag avskyr att flyga.
När vi tittar på resor så är jag mkt noga med flygtider och vilka bolag som kör rutten. Jag sover aldrig en blund natten före avresa och måste alltid "stärka" mig innan jag boardar. I mars skall vi på en längre tur och jag har faktiskt bokat tid hos doktorn. Jag blir sjuk av för mkt alkohol så ett litet krumelurpiller får ersätta drinkarna denna gång.
När oron är som värst tänker jag att ingen tvingar mig till detta och jag kan helt sonika vägra kliva på planet. Till mannens förtret dock. Kösta vad det kösta vill.
Skulle kunna skriva hur mkt som helst om detta men det finns reseforum för det. Hänger en hel del på sådana också. :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Du är inte ensam Zenith. Jag tycker om att resa och gör det trots att jag avskyr att flyga.
När vi tittar på resor så är jag mkt noga med flygtider och vilka bolag som kör rutten. Jag sover aldrig en blund natten före avresa och måste alltid "stärka" mig innan jag boardar. I mars skall vi på en längre tur och jag har faktiskt bokat tid hos doktorn. Jag blir sjuk av för mkt alkohol så ett litet krumelurpiller får ersätta drinkarna denna gång.
När oron är som värst tänker jag att ingen tvingar mig till detta och jag kan helt sonika vägra kliva på planet. Till mannens förtret dock. Kösta vad det kösta vill.
Skulle kunna skriva hur mkt som helst om detta men det finns reseforum för det. Hänger en hel del på sådana också. :)

Sobril är kanon.
 
Topp