• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

didrikson

Omega
Funderar på att avyttra dessa. Vad kan man tänkas få? 1000lapp för Vostok? Phoibosen 2500?
 

Bilagor

  • IMG_20230215_180536.jpg
    IMG_20230215_180536.jpg
    356.7 KB · Visningar: 26
  • IMG_20230215_180319.jpg
    IMG_20230215_180319.jpg
    328.9 KB · Visningar: 29

poormans

Rolex
Vad snackar vi för värde på denna? Oklar årgång, 1996 kanske? Ref 16700? (Ingen expert på Rolex) ingen box eller papper.
7D176ACE-7254-4229-9CC1-80D54A527BED.jpeg

Det är ju en gmt-master ref16700 och kan ju mkt väl vara en "tranny" från ca 1998 till 2000 då de körde "swiss only" tavla i alla klockor

Är boetten inte helt sönder polerade (svårt att avgöra av bilden) borde den ligga mellan 95 till 105k om det bara är en lös klocka utan service historik
 

poormans

Rolex
Är inte alls så insatt i Rolex marknaden och hur det ser ut idag.
Men en 126334 som på bild- hur mycket skulle ni säga att den går för? Räknat med att det är en vanlig privatperson som säljer.

Skulle tippa på att runt 125k till 135k är realistiskt för den combon

Det ligger en hel del 41mm datejust ute tex på blocket till fantasipriser många med slät ring som begär 110k och uppåt men det är nog önsketänkande

Det har florerat en hel del hyffsade kopior
De är rätt lätta att känna igen då verket känns som ett gammalt slåtterverk att dra runt dålig kvalitet på glasring osv,

Finns även en hel del 126300 med AM glasringar i omlopp
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Är på svågerns 30-års fest. Och en annan svåger har ärvt ett helt bohag efter sin mormor och morfar. Bl.a den här omegan. Har inte bättre bilder nu då han bara hade en på telefon. Men jag känner honom och vet att allt är legit. Väldigt lite använd med ett otroligt fint skick. Ligger fortfarande i originalkartong, kan eventuellt finnas kvitto hemma men låter det vara osagt nu. Diamantbezel så den borde dra upp värdet en bit i min värld? Vad kan vi prata för värde här mellan tumme och pekfinger?
5549932F-D3EB-4C22-8D45-EFF711271E4C.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
En Aqua Terra Skyfall 38,5? Chrono24 påstår 55-60k
Uttagen 2019 med box, cert och kvitto
En riktig Skyfall alltså? Finns bara en och det är denna
Efterföljaren kom 2015 och Skyfall fasades ut det året. En sådan uttagen 2019 låter minst sagt märkligt.

C24-värdering av ens klocka är nog mer att se som ett försäkringsvärde. Realistiskt pris vid privat sälj här hemma för den klocka jag har inskriven där skulle jag säga ligger kanske 15% under det.
 

Gorlami

Omega
En riktig Skyfall alltså? Finns bara en och det är denna
Efterföljaren kom 2015 och Skyfall fasades ut det året. En sådan uttagen 2019 låter minst sagt märkligt.

C24-värdering av ens klocka är nog mer att se som ett försäkringsvärde. Realistiskt pris vid privat sälj här hemma för den klocka jag har inskriven där skulle jag säga ligger kanske 15% under det.
Jag frågade likadant om årtalet men det var en som legat i butiken och ingen köpt på ett flertal år alternativt specialbeställd, För denna har även polerade mittlänkar och inte borstade, så var en specialare
 

sirlarsson

Breitling
Vad är rimligt pris för en Omega Seamaster Planet Ocean CO-Axial 8500 (600m). Bruksskick (lines fines på länk) och utan låda. Årsmodell 2009.
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2023-02-22 kl. 15.48.03.png
    Skärmavbild 2023-02-22 kl. 15.48.03.png
    500.8 KB · Visningar: 21

FelixR

Breitling
Hej alla klock intresserade!
Jag har en guldpläterad Automatisk Omega De vill "tv screen" från 60/70talet som jag planerar att sälja.

Min fråga är om ni tror att den går upp i värde om jag tar isärden och polerar glaset, kroppen m.m eller tror ni det kanske istället går ner? Samt vad tror ni priset är? Tack på förhand!

Bilagor​

 

105.012

Cartier
2-Faktor
Hej alla klock intresserade!
Jag har en guldpläterad Automatisk Omega De vill "tv screen" från 60/70talet som jag planerar att sälja.

Min fråga är om ni tror att den går upp i värde om jag tar isärden och polerar glaset, kroppen m.m eller tror ni det kanske istället går ner? Samt vad tror ni priset är? Tack på förhand!

Bilagor​

Du får nog utveckla lite mer.

Menar du om du gör det eller om man lämnar in den till en urmakare?

Om du tänker att du ska göra det själv så kommer värdet att minska såtillvida du inte har gjort detta många gånger tidigare och har rätt verktyg för jobbet. Det är otroligt pilligt och minsta lilla skrap/färgsläpp osv drar ner värdet.

Om du ska lämna in kommer du troligen att öka värdet på klockan men jobbet kostar mer än värdeökningen.

Jag är inte bra på värdet på denna model men skjuter jag från höften så skulle jag säga ca 2500kr.

Det generella är att det är bäst att sälja som den är och låta den som köper den istället välja vad de önskar göra på den.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag ställer frågan här innan jag gör bort mig totalt i en Köpes-annons.

Frågan gäller Cartier Tank Basculante 2390 och vad som är ett rimligt marknadspris. Om jag söker på forumet så dyker det inte upp lastgamla annonser med priser runt 25-35´ medan det på C24 börjar på 75´.

Kanske @Aurum och/eller @evki kan komma med input? Tack!

 

evki

Audemars
2-Faktor
Priser runt 25-35’ på 2390 är ett minne blott. Numera kan man knappt få en 2405 för pengarna. 75’ känns som ett rimligt marknadspris med tanke på att de har sålts för 100k i mitten av förra året.
 

degiomg

Omega
Jag har precis plockat ut en datejust 36 med jubilee.
Då jag inte gillade länken så har jag plockat bort den och ersatt med annat, vilket ockerpris borde jag kunna ta för att sälja en så gott som ny jubileelänk datejust (20mm)
 

FlipSwede

Rolex
Jag har precis plockat ut en datejust 36 med jubilee.
Då jag inte gillade länken så har jag plockat bort den och ersatt med annat, vilket ockerpris borde jag kunna ta för att sälja en så gott som ny jubileelänk datejust (20mm)
Nypris minus moms borde väl vara win-win för både dig och köparen.
Om den nu är i absolut nyskick
 

Tobias95

Breitling
Funderar på att avyttra min chronoliner från 2016, stora servicen gjord hos breitling ink byte av glas och bezel i slutet på 2022. Finns en liten stöt på ena bandhornet annars väldigt fint skick, vad kan man tänkas få för den?
 

Bilagor

  • received_814192396675152.jpeg
    received_814192396675152.jpeg
    167.3 KB · Visningar: 10

octago

Breitling
2-Faktor
Skydweller vit tavla aldrig använt pris förslag ?
Marknadspriset för en ny Skydweller 326934 med vit tavla ligger runt 195 -210. Dock svårt att uppskatta priset för en ”ny” klocka då en enstaka knappt synlig hairline kan innebära en värdeminskning på 10%. Då den inte kan anses vara oanvänd.
 

Adam87

Breitling
Marknadspriset för en ny Skydweller 326934 med vit tavla ligger runt 195 -210. Dock svårt att uppskatta priset för en ”ny” klocka då en enstaka knappt synlig hairline kan innebära en värdeminskning på 10%. Då den inte kan anses vara oanvänd.
Har nån tips om man ska panta klockan eller sälja ?
 
Topp