• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

chezz81

Cartier
2-Faktor
Jag tror det finns folk till alla klockor här.

Som mek/övningsobjekt om de är mekaniska.
Som reservdelar
Till ett barn som vill ha en "riktig" klocka

Du kan ju sätta ett "symboliskt" pris,typ en pilsner, om du bara är glad att de hittar ett nytt hem,eller begära en hundring eller två inkl frakt.
Gör F2F överlämnande så är jag nästan säker på du kommer träffa en trevlig person
Visade sig att de klockor jag trodde skulle behöva skänkas var de som sålde först (Blocket). Medan de jag trodde skulle gå att sälja fortfarande finns kvar.
Alltid lär man sig något.
Tack för en bra tråd.
 

jakobvi

Breitling
Vad tror ni man kan få för denna? Watch only och inte fullängd länk skulle jag gissa. Den är ärvd och har ingen mer info än så.. köpt ny ca 10-15 år sedan.
IMG_2095.jpeg
IMG_2093.jpeg
IMG_2092.jpeg
 

T0mten

Breitling
Vad skulle folk säga att denna skönhet är värd? Enbart tecken på användning på clasp, inga andra fel på den än de ni ser på bilderna :)
Skärmavbild 2024-01-11 kl. 23.26.47.png
Skärmavbild 2024-01-11 kl. 23.46.24.png
Skärmavbild 2024-01-11 kl. 23.46.48.png
Skärmavbild 2024-01-11 kl. 23.46.56.png
 

Buffi

Panerai
Vad är ungefärligt värde på en 116264, med AD service utförd 2021. Slitna siffror på bezel, som verkar vanligt på dom här.

Box men inget cert, men diverse papper från tidigare servicar osv

IMG_0116.jpeg
 

Didrik

Breitling
Hej.
Vad tror ni om värdet på den här klockan? Det är en Cartier OR 750/Acier, Santos galbee. Lite bruksslitage finns men inte alls farligt. Uret fungerar som det ska.

IMG_2060.jpeg
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Nu har jag haft den här på k/s till och från sedan i september, inte ett pip. Det är en extremt ovanlig modell i fint skick men kanske att den är för udda och att det är Seiko. Vad tror panelen är ett pris som skulle vara möjligt att få ut?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inte sällan hänvisar vi till denna tråd när någon ber om en uppskattning men i ärlighetens namn är det fasiken inte många som får svar 🧐
Jag har aldrig fått hjälp , senast försökte jag få hjälp ang en omega ploprof. Vet att folk har haft / har. Förmodligen är det inte så att klockan är så ovanlig att ingen har en blekaste aning om värdet etc. Det beror på något annat
😂
 

Suddenly

Breitling
Funderar på att sälja min SKX007K, vad är ett rimligt pris för den nu för tiden?
 

Bilagor

  • Screenshot 2024-01-21 125931.jpg
    Screenshot 2024-01-21 125931.jpg
    57.7 KB · Visningar: 22

Scipio

Patek
2-Faktor
Inte sällan hänvisar vi till denna tråd när någon ber om en uppskattning men i ärlighetens namn är det fasiken inte många som får svar 🧐
Kan det bero på att de som har koll inte vill uppge högsta pris eftersom de vill köpa till lägsta pris? Lite många som frågar om värdet men inte kan lägga in bilder, då kan man inte räkna med att få bra svar.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Inte sällan hänvisar vi till denna tråd när någon ber om en uppskattning men i ärlighetens namn är det fasiken inte många som får svar 🧐
Tycker i regel att förväntningarna oftast ligger för högt och det är inte alla som kan ”acceptera” marknadspris/uppskattningar. Någon känsla för pris har man nog själv och då är det ju bättre att beskriva/länka till klockan och skriva vad man själv tycker är rimligt för en second opinion i tråden. Eller ännu bättre, söka på sin modell i säljtråden för att se vad tidigare försäljningar annonserats eller sålt för. Men har man lagt ut en klocka länge, bumpat den några gånger och inget händer så är väll konsensus att den ligger för högt. Enkelt egentligen. Men ofta ser vi annonser som refererar till fantasipriser på Chrono24 vilket bara blir tröttsamt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tycker i regel att förväntningarna oftast ligger för högt och det är inte alla som kan ”acceptera” marknadspris/uppskattningar. Någon känsla för pris har man nog själv och då är det ju bättre att beskriva/länka till klockan och skriva vad man själv tycker är rimligt för en second opinion i tråden. Eller ännu bättre, söka på sin modell i säljtråden för att se vad tidigare försäljningar annonserats eller sålt för. Men har man lagt ut en klocka länge, bumpat den några gånger och inget händer så är väll konsensus att den ligger för högt. Enkelt egentligen. Men ofta ser vi annonser som refererar till fantasipriser på Chrono24 vilket bara blir tröttsamt.
Mm. Tycker också det är tråkigt när man inte får respons från den som frågar när man har svarat på en fråga. Sen är det lätt att någon får skit för att ha givit en missvisande värdering, men ofta är ju det ett bra sätt att få igång en dialog.
 

Vardek

Cartier
2-Faktor
Tycker i regel att förväntningarna oftast ligger för högt och det är inte alla som kan ”acceptera” marknadspris/uppskattningar. Någon känsla för pris har man nog själv och då är det ju bättre att beskriva/länka till klockan och skriva vad man själv tycker är rimligt för en second opinion i tråden. Eller ännu bättre, söka på sin modell i säljtråden för att se vad tidigare försäljningar annonserats eller sålt för. Men har man lagt ut en klocka länge, bumpat den några gånger och inget händer så är väll konsensus att den ligger för högt. Enkelt egentligen. Men ofta ser vi annonser som refererar till fantasipriser på Chrono24 vilket bara blir tröttsamt.

Ja det sista är vanligt. Folk verkar ha en oförmåga att förstå att de måste rabattera vid privatköp. Annars väljer ju varenda rationell människa på den här planeten en respektabel gråhandlare där ditt köp omfattas av konsumentköplagar och garantier. Finns ingen anledning att köra ett privatköp med ökat risk till samma pris som hos en professionell handlare.
 
Senast ändrad:

1.chris

Omega
Vill avyttra två klockor, en Tudor black bay - M79230R-0012 inköpt i april ny hos uret. Bra skick, använda relativt ofta.

En Rolex OP 41, 124300. Silver urtavla.
Inköpt hos nymans ur av mig i augusti. Finns inget att anmärka på, ser ut som ny.

Kvitto och alla tillbehör finns för båda klockor.
Vad bör jag tänka prismässigt för dessa? Vill det ska vara rättvist😄
 

Bilagor

  • IMG_3099.jpeg
    IMG_3099.jpeg
    323.1 KB · Visningar: 20
  • IMG_1930.png
    IMG_1930.png
    374.5 KB · Visningar: 22

Alex36

Breitling
Har en 1957 speedmaster broad arrow.
Har kvitto från förra ägaren med ingen box eller original papper, har inte heller koll på när klockan fick service sist (har ägt den sedan april förra äret)

Enligt förra ägaren så blev texten på baksidan skadad i ultraljudstvätt (syns på bilderna)



Tänker hur mycket baksidan & box, papper, brist på service historiken påverkar värdet?

321.12.42.50.02.001
 

Bilagor

  • IMG_6612.jpeg
    IMG_6612.jpeg
    427.2 KB · Visningar: 18
  • IMG_6613.jpeg
    IMG_6613.jpeg
    243.2 KB · Visningar: 20
  • IMG_6614.jpeg
    IMG_6614.jpeg
    305.6 KB · Visningar: 16
  • IMG_6615.jpeg
    IMG_6615.jpeg
    485.8 KB · Visningar: 19

Scipio

Patek
2-Faktor
Har en 1957 speedmaster broad arrow.
Har kvitto från förra ägaren med ingen box eller original papper, har inte heller koll på när klockan fick service sist (har ägt den sedan april förra äret)

Enligt förra ägaren så blev texten på baksidan skadad i ultraljudstvätt (syns på bilderna)



Tänker hur mycket baksidan & box, papper, brist på service historiken påverkar värdet?

321.12.42.50.02.001
Den verkar ha levt ett hårt liv trots sin unga ålder. Det lär vara alla djupare märken som kommer att spegla priset. En fin modell annars. Att avsaknaden av originalkvittot, cert och boxar drar ner är helt klart så, men som alltid beror det på köparens förståelse för hur viktigt det är på en sådan ny klocka att allt är mer och kan verifieras. Tyvärr tror jag den blir svårsåld men jag vågar inte gissa ett pris. Gå ner 15000 kr under vad som är normalpris så kanske det börjar röra på sig. Att texten på baksidan försvinner i en ultraljudstvätt säger tyvärr en del om tidigare ägares respekt för klockan.
 

Karlsson

Panerai
Vill avyttra två klockor, en Tudor black bay - M79230R-0012 inköpt i april ny hos uret. Bra skick, använda relativt ofta.

En Rolex OP 41, 124300. Silver urtavla.
Inköpt hos nymans ur av mig i augusti. Finns inget att anmärka på, ser ut som ny.

Kvitto och alla tillbehör finns för båda klockor.
Vad bör jag tänka prismässigt för dessa? Vill det ska vara rättvist😄
40-45 och 85-90 skulle jag tro
 

Mr.f

Breitling
Hej ! Jag har fått ärva denna klockan av min bortgångna släkting
. Då jag inte kan så mycket om klockor så kollar jag här vad en sån här goding kan vara värd

Klockan tickar en liten stund när man ”skakat” den men stannar efter en liten stund.

Den var utan bakstycket så jag fick köpa ett aftermarket för att sätta på.
Jag bifogar bilder här.

Med bästa hälsningar Måns
 

Bilagor

  • IMG_1581.jpeg
    IMG_1581.jpeg
    524.7 KB · Visningar: 20
  • IMG_1580.jpeg
    IMG_1580.jpeg
    366.1 KB · Visningar: 18
  • IMG_1579.jpeg
    IMG_1579.jpeg
    528.3 KB · Visningar: 20
  • IMG_1578.jpeg
    IMG_1578.jpeg
    538.8 KB · Visningar: 17
  • IMG_1574.jpeg
    IMG_1574.jpeg
    559.1 KB · Visningar: 13
  • IMG_1575.jpeg
    IMG_1575.jpeg
    529.7 KB · Visningar: 12
  • IMG_1576.jpeg
    IMG_1576.jpeg
    571.5 KB · Visningar: 11
  • IMG_1577.jpeg
    IMG_1577.jpeg
    557.3 KB · Visningar: 11

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej ! Jag har fått ärva denna klockan av min bortgångna släkting
. Då jag inte kan så mycket om klockor så kollar jag här vad en sån här goding kan vara värd

Klockan tickar en liten stund när man ”skakat” den men stannar efter en liten stund.

Den var utan bakstycket så jag fick köpa ett aftermarket för att sätta på.
Jag bifogar bilder här.

Med bästa hälsningar Måns
Synd att baklocket inte finns kvar. Ställer mig tveksam till vridringsinläggets äkthet men utöver det ser den kanon ut. Skulle säga att rimligt säljpris ligger på 10-15.
 

Mr.f

Breitling
Synd att baklocket inte finns kvar. Ställer mig tveksam till vridringsinläggets äkthet men utöver det ser den kanon ut. Skulle säga att rimligt säljpris ligger på 10-15.
Tusen tack för att du svarade, ja det är väldigt otur att det inte finns kvar. Den går ju inte som den ska nu och min tanke är att kanske fixa iordning den och sälja. Går klockan markant upp i värde vid ”fungerande” skick eller är det lika bra o sälja som reparations objekt. Mvh M
 
Topp