• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jättesvårt att lägga denna på hyllan.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355247547.995473.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355247547.995473.jpg
    37.7 KB · Visningar: 328

Optimisten

Cartier
Bino skrev:
Tomten var tidig i år. Blir nog bra komplement till Speedyn.

file.php

Utan tvekan mest klocka för pengarna just nu. Berätta mer vad du tycker om klockan!

Nästa meningsfulla steg upp kostar 10 ggr pengarna. JLC RDM eller GO Zeigerdatum

i_2053_3958020204_Zeigerdatum1.jpg


eller varför inte ännu dyrare power reserveutrustade Observator (inte lika snygg)

i_3056_100-14-05-02-04_Senator%20Observer_PR1.jpg
 

Bino

Cartier
Optimisten skrev:
Bino skrev:
Tomten var tidig i år. Blir nog bra komplement till Speedyn.

Utan tvekan mest klocka för pengarna just nu. Berätta mer vad du tycker om klockan!
DW6900MS skrev:
Bino skrev:
Tomten var tidig i år. Blir nog bra komplement till Speedyn.

Den är assnygg,
Vad tycker du om storleken? Vad har du för storlek på dina handleder? Hur är bandet?
Jag har bara haft den ett halvt dygn, men jag är nöjd hittills. Den verkar dock gå lite väl snabbt, beror kanske på att den är helt ny eller att jag är bortskämd med Speedyn som bara går någon s/dygn för snabbt. Storleken känns perfekt på min handled som är cirka 18 cm. Tissot uppger 40 mm men caset är lätt konformat och kanske 38 mm upptill, glaset är 36 mm. På gränsen till för hög för en finklocka, men inget som stör. Trodde jag skulle störa mig lite på dagsvisningen, men faktum är att den passar bra och är relativt diskret.

Det enda negativa hittills är bandet, det var jag i och för sig inställd på efter att ha läst reviews. Det är verkligen inte katastrof, men jag kommer antagligen köpa ett riktigt alligator eller croco framöver. Framför allt ett mjukare band då det medföljande är lite styvt. Det är dock kul att viklås medföljande.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite skarpare insert idag... :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355309761.412405.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355309761.412405.jpg
    61.5 KB · Visningar: 265

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Blir nog att skifta mellan dessa vattendjur idag oxå ;) Btw... Tack Porsan för polertrasorna. Testade lite på flingan för några dagar sedan, och glansen verkar hålla i sig ;) Fick även lära mig något nytt igår på GTGn, av Spencer66 som hade hört det av en tysk ;) Att, om man polerar plexit själv med t.ex. Polywatch eller liknande medel, blir plexit lite uppluckrat, och därmed mer känsligt för nya repor... Kanske inte helt lyckat? Undrar om Cape coden fungerar på samma sätt?

20121212_115213.jpg
 

Gentle_Giant

Cartier
Nä nu får det vara slut på lurkandet på denna sida. Siktar mot mars idag!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355381436.436253.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355381436.436253.jpg
    42.5 KB · Visningar: 425

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Re: Luciaklockan 2012!

Fick blir Seikon idag också. Kan inte tänka mig en juligare klocka :)
Den hänger på tom 24e.
 

Bilagor

  • lucia.jpg
    lucia.jpg
    43.5 KB · Visningar: 575

Ministern

Founder
2-Faktor
theargonaut skrev:
Blir nog att skifta mellan dessa vattendjur idag oxå ;) Btw... Tack Porsan för polertrasorna. Testade lite på flingan för några dagar sedan, och glansen verkar hålla i sig ;) Fick även lära mig något nytt igår på GTGn, av Spencer66 som hade hört det av en tysk ;) Att, om man polerar plexit själv med t.ex. Polywatch eller liknande medel, blir plexit lite uppluckrat, och därmed mer känsligt för nya repor... Kanske inte helt lyckat? Undrar om Cape coden fungerar på samma sätt?

20121212_115213.jpg


Tysken är Urmakare på Rob Engström borde kanske tilläggas..
 
Topp