• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Mr Chance

Kalmar
Optimisten skrev:
Micke Ni skrev:
Idag bär jag denna 65-åring.

Omegageneve.jpg


Otroligt clean tycker jag!
/Micke Ni

Kan du inte lägga upp ett foto på Watchuseek eller liknande forum med separat Omega grupp där det finns personer som kan allt för mycket om Omega, så får du och vi reda på om 1947 stämmer? Som sagt vill jag inte på något sätt ifrågasätta dina uppgifter men om 1947 stämmer tycker jag att Omega var väldigt leading edge.

Köpte klockan för flera år sen när jag var en novis på klockor och har inte ägnat den så mycket tanke sen dess. Men ni har en poäng, ser lite för modern ut för att vara från -47. Verket är definitivt från den tiden med tanke på numreringen men övrigt ser modernare ut. Kanske skulle hälsa på Werner på Hornsgatan, han kanske kan bringa lite klarhet i frågan.

/Micke Ni
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Micke Ni skrev:
Optimisten skrev:
Micke Ni skrev:
Idag bär jag denna 65-åring.

Omegageneve.jpg


Otroligt clean tycker jag!
/Micke Ni

Kan du inte lägga upp ett foto på Watchuseek eller liknande forum med separat Omega grupp där det finns personer som kan allt för mycket om Omega, så får du och vi reda på om 1947 stämmer? Som sagt vill jag inte på något sätt ifrågasätta dina uppgifter men om 1947 stämmer tycker jag att Omega var väldigt leading edge.

Köpte klockan för flera år sen när jag var en novis på klockor och har inte ägnat den så mycket tanke sen dess. Men ni har en poäng, ser lite för modern ut för att vara från -47. Verket är definitivt från den tiden med tanke på numreringen men övrigt ser modernare ut. Kanske skulle hälsa på Werner på Hornsgatan, han kanske kan bringa lite klarhet i frågan.
/Micke Ni

Forumets Undersköterska kanske kan bringa lite ljus i frågan.

Men den ser för ny ut att vara '47, ser mer 60-70 tal ut. Har ju inte sett urverket, men boetten och tavlan ser nyare ut.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snor hon jag bor meds roséseiko idag.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355577711.348873.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355577711.348873.jpg
    47.5 KB · Visningar: 557

David

Bödeln
Ricrob skrev:
Brüno på 2an, underbart låg humor!]

Den ocensurerade versionen låg i kassan på Media Markt, tyckte det stod 29:- på hyllan. Jag hann sträcka ut handen innan jag insåg att priset representerade typ 0.15% av an Black Bay, och drog in den igen.

:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Måndag 12-12-17 klockan

Vad hände med dagens enda dagens klocktråd? Jag känner mig också rebellisk, så här är min. Första heldagen med Bambinon.
 
Re: Måndag 12-12-17 klockan

Kör vidare på Orient spåret!
Givetvis är tröjan färgmatchad efter lumen på dinkan!
Trevlig Måndag alla klock-tokar!

CAM00709.jpg


MVH
Anders P
 
Topp