• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag lägger mig en stund ute på altanen i värmen som äntligen kom. Eftersom jag ska börja skissa och fundera på en hemmagjord winder med Arduino i grunden så behövde jag även lite smart-juice. Eller en gin och stänkare, som vi brukar säga.

IMG_20200806_202147.jpg
 

OddD

Panerai
2-Faktor

Bilagor

  • 15967385742634312781959216426275.jpg
    15967385742634312781959216426275.jpg
    227.4 KB · Visningar: 1

Pentti

Omega
2-Faktor
Sitter och studerar mitt nya inköp. Hade en vit för många år sedan som jag sålde nyservad på (Rob Engström) fullset för 30tkr... (svår ångest)! när jag tänker på det... men då var då nu är nu! Detta ex, fullset från 2004. Kul med svart och mer gångbar enligt mig!
20200806_224327.jpg
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kul klocka, vad är det för någon?
Tack! Visst är den skoj! :) Har inte snöat in ordentligt och läst på men det är ju en av alla Italienska varianter som åtminstone oftast liksom inte är "issued" på riktigt även om de ibland användes i tjänst. Den här är en North Eagles som producerats åt den italienska arméns fallskärmstrupper i samband med den multinationella operationen "Restore Hope" i Somalia 92-94. De verkar som den här typen av klockor oftast såldes till militär personal under "PX store"-liknande omständigheter, även om det finns exempel då liknade klockor getts som gåva från förbanden till personalen utan att det var en del av deras tilldelade utrustning. Det finns även exempel på ur med något förbands namn på tavlan som verkar ha varit tilldelade. Det är liksom en hel gråskala mellan souvenirer i ena änden, och tilldelad utrustning i den andra, och det mesta av informationen som finns tillgänglig är på italienska så jag har svårt att fördjupa mig. Fick kontakt med en kille på Instagram som köpt en likadan "at the Folgore barracks"när han återvänt från Somalia, så den här är nog mest att betrakta som en souvenir, om än av god kvalitet. Boetten tror jag är tillverkad av M.R.P. S.A. och känns igen från Squale 1553. Verket tror bör vara ett av ETA:s bättre men jag har inte öppnat den och verifierat det än. Vet inte var den är monterad / tillverkad. Har sett både en med militärtavla och Squale på bakboetten, och North Eagles med DPW dubbelsignatur, så både Squale och Breitling ligger väl nära till hands om jag ska spekulera.
 
Topp