• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad läser du just nu? Stora tråden om böcker och läsvärt >>>

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Läste den för ett par år sedan. Inte riktigt min kopp te. Men ska bli skoj att höra vad du tycker om den!

Har läst ca 1/3 av boken. Vill ärligt säga att jag måste emellanåt kämpa mig genom läsningen. Han skriver fint men vill verkligen läsa ut boken. Får hoppas på att den snart blir bättre.
Läste klart boken i går kväll. Den gjorde mig sömnlös och fick mig att reflektera jättemycket över boken. På något sätt påminde den mig lite om dagens koranbränningar, klyftorna och skjutningarna vi har i landet. Det är ingen som gynnas av det (OT). Den är jättetung att läsa. Väldigt filosofiskt, mycket hoppande mitt en sida från dåtid, nutid och framtid. Man ska nog inte stirra sig blint på att förstå allt, han skriver väldigt flummigt men den är riktigt bra. Jag älskar den och ser fram emot att läsa den igen framöver.
 

Joakim D

Omega
Paneristi
2-Faktor
Läste klart boken i går kväll. Den gjorde mig sömnlös och fick mig att reflektera jättemycket över boken. På något sätt påminde den mig lite om dagens koranbränningar, klyftorna och skjutningarna vi har i landet. Det är ingen som gynnas av det (OT). Den är jättetung att läsa. Väldigt filosofiskt, mycket hoppande mitt en sida från dåtid, nutid och framtid. Man ska nog inte stirra sig blint på att förstå allt, han skriver väldigt flummigt men den är riktigt bra. Jag älskar den och ser fram emot att läsa den igen framöver.

Tack för tipset och recensionen, ska kika på det!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
C5592EE4-4FD0-4E45-AE25-67F9FB0DDF25.jpeg
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Var på bokklubb för första gången igår. Positiv överraskning hur trevligt det var! Boken vi diskuterade var Häng City - rekommenderas varmt, framförallt om man som jag är född runt mitten på 80-talet. Nästa bok blir Väggen, ska bli spännande!
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Du har bra tempo i bokläsningen. Med mina 10-minuter-i-sängen-innan-jag-släcker så tar det tid för mig att läsa klart :)

Just nu läser jag Ålevangeliet. Den var bra i början, tappar lite i mitten. Får se om avslutningen plockar upp. Jag blir väl klar i november :D
Känns rätt skönt att ha möjlighet att läsa mer i dag än vad man har gjort innan. Haft bra tempo sen i somras och hoppas den håller i. Hade ett stort uppehåll på ungefär ett halvår, var jobbigt att komma tillbaka.

Får hålla tummarna att boken du läser blir bättre snart. :)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag knep hem boken för ett tag sedan och trodde aldrig att jag skulle bläddra/läsa i den, 'Inshallah'. I dessa tider kunde jag inte låta bli att ta fram den. Det är säkert en utmanande bok att läsa. Jag kommer att läsa den parallellt med deckaren.

IMG_4677.jpeg
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag är pilgrimen, Institutet och Britt-Marie är riktigt bra. Lättlästa och underhållande.

Paulo Coelho har aldrig nått fram till mig - läste en och den var vansinnigt tråkig..
Nu har jag bara för det extra stora förväntningar på dessa. Skummade igenom tråden innan och såg att ”Institutet” och ”Jag är pilgrimen” rekommenderades.

Är även väldigt sugen på att läsa ”Väggen”, tydligen är en riktig klassiker. Sonderar efter en gammal inbunden upplaga utan framgång. :/
 
Nu har jag bara för det extra stora förväntningar på dessa. Skummade igenom tråden innan och såg att ”Institutet” och ”Jag är pilgrimen” rekommenderades.

Är även väldigt sugen på att läsa ”Väggen”, tydligen är en riktig klassiker. Sonderar efter en gammal inbunden upplaga utan framgång. :/
Institutet är bra. Annars har jag svårt för Kings nyare alster, föredrar hans äldre böcker.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Skulle inte säga att den representerar honom särskilt bra även om det var en helt OK bok. ”Fairy Tale” var jäkligt bra dock och lite mer old school King.
Om jag har förstått det rätt, var han involverad i en olycka, och många var oroliga över hur detta skulle påverka hans framtida förmåga att skriva. Den här boken släpptes efter olyckan och har fått väldigt bra omdömen, vilket jag antar att man kan säga att den här boken representerar honom väl. Jag vet inte riktigt, då jag inte har mycket att jämföra med, men det återstår att se.
 

leicaphile

Panerai
Om jag har förstått det rätt, var han involverad i en olycka, och många var oroliga över hur detta skulle påverka hans framtida förmåga att skriva. Den här boken släpptes efter olyckan och har fått väldigt bra omdömen, vilket jag antar att man kan säga att den här boken representerar honom väl. Jag vet inte riktigt, då jag inte har mycket att jämföra med, men det återstår att se.

Olyckan när han blev påkörd är ganska länge sedan nu (1999). Efter det hade han ganska bråttom att skriva färdigt Dark Tower serien och jag tycker personligen de böckerna som skrevs efter olyckan var rätt kassa. Det var först med Duma Key han hittade hem igen.

Skulle säga att man kan dela upp King i ”gamla” och ”nya”. Gamla King var ofta rätt nedknarkad och skrev mer renodlad skräck. Sen på 90-talet blev han mer och mer av en ”storyteller” och även om skräcken fortfarande finns kvar av och till är den inte lika mycket i fokus. Men han är i mitt tycke enastående på att skapa ”riktiga” personer i sina berättelser och även hans senare böcker är ofta riktigt bra.

Men ska man ”läsa King” så tycker jag att man ska börja med Cujo, Salems Lot, Christine, Running Man, Pet Sematary osv som bäst representerar det han blev känd för.

But that’s just, like, my opinion, man…
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Olyckan när han blev påkörd är ganska länge sedan nu (1999). Efter det hade han ganska bråttom att skriva färdigt Dark Tower serien och jag tycker personligen de böckerna som skrevs efter olyckan var rätt kassa. Det var först med Duma Key han hittade hem igen.

Skulle säga att man kan dela upp King i ”gamla” och ”nya”. Gamla King var ofta rätt nedknarkad och skrev mer renodlad skräck. Sen på 90-talet blev han mer och mer av en ”storyteller” och även om skräcken fortfarande finns kvar av och till är den inte lika mycket i fokus. Men han är i mitt tycke enastående på att skapa ”riktiga” personer i sina berättelser och även hans senare böcker är ofta riktigt bra.

Men ska man ”läsa King” så tycker jag att man ska börja med Cujo, Salems Lot, Christine, Running Man, Pet Sematary osv som bäst representerar det han blev känd för.

But that’s just, like, my opinion, man…
Intressant input. Tar detta med mig.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Olyckan när han blev påkörd är ganska länge sedan nu (1999). Efter det hade han ganska bråttom att skriva färdigt Dark Tower serien och jag tycker personligen de böckerna som skrevs efter olyckan var rätt kassa. Det var först med Duma Key han hittade hem igen.

Skulle säga att man kan dela upp King i ”gamla” och ”nya”. Gamla King var ofta rätt nedknarkad och skrev mer renodlad skräck. Sen på 90-talet blev han mer och mer av en ”storyteller” och även om skräcken fortfarande finns kvar av och till är den inte lika mycket i fokus. Men han är i mitt tycke enastående på att skapa ”riktiga” personer i sina berättelser och även hans senare böcker är ofta riktigt bra.

Men ska man ”läsa King” så tycker jag att man ska börja med Cujo, Salems Lot, Christine, Running Man, Pet Sematary osv som bäst representerar det han blev känd för.

But that’s just, like, my opinion, man…
What he said 👆
 
Topp