• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det var länken jag syftade på. Är den inte original? Infästningen på boetten visar ju att den inte haft ett ”normalt” band iaf.
Kan mycket väl ha sålts av Gubelin med den länken. Men det är Gubelinstämplar i länken så de har uppenbarligen tillverkat den. Denna typ av bandinfästning var inte så ovanlig förr.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kanske inte längre fyndläge, men intressant värdering på 8000kr av Crafoord i Lund. De är inget vidare på klockor, men exponeringen på Auctionet fixar det mesta;-)
Grymt fin AP som för mig är mycket mer intressant än Royal Oak!
IMG_1044.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanske inte längre fyndläge, men intressant värdering på 8000kr av Crafoord i Lund. De är inget vidare på klockor, men exponeringen på Auctionet fixar det mesta;-)
Grymt fin AP som för mig är mycket mer intressant än Royal Oak!
IMG_1044.jpeg
Ser ut som det är en konstgjord hype på dessa om man ser till "priset" idag jämför med tidigare. Lite kul modell men glasringen och visarna förstör den lite för mig. Detta är verkligen i linje med nuvarande hype på lite fula smyckesur från 80-90-talet.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kanske inte längre fyndläge, men intressant värdering på 8000kr av Crafoord i Lund. De är inget vidare på klockor, men exponeringen på Auctionet fixar det mesta;-)
Grymt fin AP som för mig är mycket mer intressant än Royal Oak!
IMG_1044.jpeg

Konceptet kring stenar och glashus är inget jag känner till... ;)
För även om säljaren nu fick bra betalt (mer än vad jag först hade trott då jag såg den) så tycker jag ändå att det är lite slappt. När hände det egentligen senast att någon AP såldes för 8.000 kr?
 

acue

Cartier
Var inne på Craaford en gång med bland annat ett ur för inlämning. Fick då berättat och demonstrerat av värderaren hur man vet om ett armbandsur är mekaniskt eller inte. Man vrider upp det och håller det bredvid örat, om man hör det ticka så är det mekaniskt 😂
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Lund spelar nog inte så stor roll. Tyvärr lite väl slätstruket band, tittade på den tidigare och hade hoppats på någon egen detalj.
Wiwen är ju helgonförklarad i Lund! Jag har köpt några av hans slätstrukna armband och halsband till kvinnor i min närhet. Jag kan säga att det går hem i Lund;-)
 
Senast ändrad:

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Många intressanta och roliga klockor här!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Många intressanta och roliga klockor här!
Tycker du? Reagerade på att det var så svagt utbud.
 
Topp