• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vinyl-tråden

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Dagens lyssning i vardagsrumskontoret; lite -70-tals ”flumrock”(?) - Stray Dog. Chansköp på rekommendation i nån skivbutik för ett tag sen. Riktigt skönt och tidstypiskt!

IMG_4554.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Steve Harley gick tyvärr ur tiden pga cancer förra söndagen vid en ålder av 73 (RIP), så jag var tvungen att lyssna igenom hans skivor. Har dom tidiga Cockney Rebel på CD (pga bonusspår) men dom efterföljande på LP:
Cockney Rebel 2024-03-27 (4 LP).jpg
 
Senast ändrad:

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Ännu ett par hål fyllda i -90-talsdelen av samlingen.
30-årsutgåvan av ”Jar of Flies” som diskuterats tidigare.

Och ett riktigt fynd från Bengans web-rea; en Music on Vinyl utgåva av otroliga Mad Season’s enda platta inkl. 6-8 bonusspår med Mark Lanegan på sång!

Och ett par svenska ”moderna” kanonband i ”skitig rock’n’roll-gengren” på samma rea á 99:-

The Hawkins kan jag starkt rekommendera! Tror jag snackat om dem tidigare här i tråden…

IMG_4623.jpeg
IMG_4624.jpeg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Föresten; nån som vet nåt om denna webbsida och deras ”clearence” á EUR 7:99.
Alla titlar verkar ha sålt 2000 ex senare tiden, rean slutar om 3-6 timmar hela tiden och det finns bara 10-12 ex kvar av varje…


De skickar iofs från England enl egen utsago, så risk för tull och skit, men det låter ändå för bra för att vara sant…
 

JGP

Cartier
2-Faktor
Ännu ett par hål fyllda i -90-talsdelen av samlingen.
30-årsutgåvan av ”Jar of Flies” som diskuterats tidigare.

Och ett riktigt fynd från Bengans web-rea; en Music on Vinyl utgåva av otroliga Mad Season’s enda platta inkl. 6-8 bonusspår med Mark Lanegan på sång!

Och ett par svenska ”moderna” kanonband i ”skitig rock’n’roll-gengren” på samma rea á 99:-

The Hawkins kan jag starkt rekommendera! Tror jag snackat om dem tidigare här i tråden…

IMG_4623.jpeg
IMG_4624.jpeg
Härliga köp! Mad Season är en riktig kanon-platta…
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Mycket bra! Nej dessvärre hittar jag aldrig sånt här i butik, dessa köpte jag av en lokal samlare.
Jaså? Jag tycker att ”vanliga” plattor med -70/-80-talarock fanns det rätt gott om i butikerna när jag ”hoardade” i början av mitt samlande för 4-5 år sedan. Tycker fortfarande att man hittar de rätt ofta.
Vilka butiker brukar du besöka?
Kan rekommendera Record Hunter, Mickes och Sound Polution i Sthlm (och självklart Nostalgipalatset, som har ”allt”, men de om några vet att ta betalt…)
Skivbörsen i Västerås och Enköpings Skivbörs är oxå kanon.
Och Nunnan Records i Nyköping.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Köpt en beg skivspelare som locket var lätt repigt på. Någon som polerat något liknande med bra resultat? Vad använde ni?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jaså? Jag tycker att ”vanliga” plattor med -70/-80-talarock fanns det rätt gott om i butikerna när jag ”hoardade” i början av mitt samlande för 4-5 år sedan. Tycker fortfarande att man hittar de rätt ofta.
Vilka butiker brukar du besöka?
Kan rekommendera Record Hunter, Mickes och Sound Polution i Sthlm (och självklart Nostalgipalatset, som har ”allt”, men de om några vet att ta betalt…)
Skivbörsen i Västerås och Enköpings Skivbörs är oxå kanon.
Och Nunnan Records i Nyköping.
Tack för tips! Jag shoppar mest här uppe i Norrland, främst från lokala samlare. De kan också ha bett att ta betalt 🙈
 

laketwig

Patek
2-Faktor
När det finns något nytt oläst i den här tråden och jag klickar på den har jag fått en virusvarning på sista tiden. Har inte hänt tidigare och aldrig i någon annan tråd. Någon annan som råkat ut för samma sak?

Virusvarning 2024-04-11.jpg


Alltid roligare med bilder så jag slänger med en bild på min backup-spelare, dvs en Dual 1229 som jag fick efter min far (RIP).
Dual 1229 2024-04-11.jpg
 

Btotheb

Omega
Fyndade Rob’n’Raz idag, den gillade jag mycket när jag var ung. Måste få igång stereon nu bara.
IMG_0139.jpeg

Fint att se något annat än rock, inte minst då den musiken inte är min egen kopp te.

Wu är ju en riktig klassiker, for the children, och ett måste i samlingen. Det enda jag hittade från Rob n Raz här hemma var denna, som inte plockas fram så ofta men ändå är lite kul.

IMG_5273.jpeg
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Fint att se något annat än rock, inte minst då den musiken inte är min egen kopp te.

Wu är ju en riktig klassiker, for the children, och ett måste i samlingen. Det enda jag hittade från Rob n Raz här hemma var denna, som inte plockas fram så ofta men ändå är lite kul.

IMG_5273.jpeg
Ingen rockare jag heller dock lyssnar jag på i princip allt. Skaffade skivspelaren för att försöka få ihop det man lyssnade på som ung framförallt Beastie Boys
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Idag blir det lite 1/2-gammal Pearl Jam i väntan på att jag passerar Bengans för att hämta ut den för dagen nysläppta Dark Matter.

Lightning Bolt från -13.
Inte lyssnat så mycket på den om jag ska vara ärlig. Men den är ju riktigt bra och gubbarna var så j-la bra på den turnén på Friends sommaren -14.
Senaste gängen jag såg dem… Funderar fortfarande på om jag ska försöka ge mig ut i Europa i sommar och se dem igen.
Världens bästa liveband och vad som verkar vara ett riktigt bra nysläpp i ryggen.

IMG_4720.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp