• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Fredag

1000002243.jpg

753
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Och 55an har stängt baklock, vilket är en stor anledning till att den tilltalat mig. Borstad titan mot handleden är bra mycket skönare än glas i min bok!

Edit: En 55 med glasbaksida blir en 116 eller hur?
Det kan man säga, 116&118 är som 176&177 G serie, glasbaksida och dekorerat verk.

Sen är jag lite osäker på om 116&118 har exakt samma bruna nyanser som 55&61, känns som att 116&118 är aningen mörkare i bruntonen. Tror att @azcii har jämfört dom ev
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
001 idag igen, snart dags att införskaffa lite nya band :) hört det är hädelse att köra gummi på dessa lite äldre Panerai ;) men watchwears nya FKM-gummi verkar lite intressant :)
IMG_4143.jpg
Smällde precis på grönt FKM från Watchwear. Bytte dock till hårdvaran från Horus på det vita och original på det gröna ☺️

IMG_8374.jpeg
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Bara testat i typ 10min nu men spontant så känns det mycket bra.
Matt finish, trevlig gummiblandning!
Inte sladdrigt som silikon men inte stelt som vissa andra gummin man testat, klart det behöver forma sig lite men bekvämt redan från start.

Bara att köpa 👍
Sweet! Låter perfekt :) jag fixar inte de här sladdriga banden. Säkert av god kvalle men de känns billiga
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Sweet! Låter perfekt :) jag fixar inte de här sladdriga banden. Säkert av god kvalle men de känns billiga
Jag har även Horus sladdriga som sagt, dessa från Watchwear är minst dubbelt så bra för typ halva pengen!

Då pratar jag dock gummit, hårdvaran på Watchwear är inte samma klass men den byter man ju ut iaf ☺️
 
Topp