• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Överskattade klockor?

Back

Vacheron
2-Faktor
FEF7E4A7-57C6-4E7A-9184-DB0472449F05.jpeg
 

Rooster91

Panerai
Nämen snarare personligt naturligtvis så är vall alla klockor egentligen överskattade med tanke på att man kan köpa ett kvartsur för 200 kr på uropenn som förmodligen kommer att visa tiden perfekt eller eftersom att alla har en smartphone med exakt klocka. Men tex så tycker jag att Seiko skx007 är en överskattad modell. Älskar Seiko men dom har andra mer prisvärda och bättre modeller i mina ögon
Har en invändning och det är att köper du en regal på ur o penn så lär inte den hålla så många år, visarna trillade av på min och hört samma från andra.
Men visst typ en casio fw91
 

callebl

Omega
2-Faktor
Richard Mille! Nog för att smak är subjektivt men i det här fallet är det svårbegripligt..

Det här vågar jag knappt säga, men Tudor black bay 58 är väl lite överskattad. Bra klocka men inte värd hypen? Har ägt en svart själv och fattade inte riktigt grejen. Är dock på jakt efter efter en blå nu så vem vet, jag kanske ändrar mig. Eller så är det ett fall av kejsarens nya kläder :oops:
 
  • Like
Reactions: Man

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Alla klockor där både marknad (konsumenter & gråhandlare) och tillverkande bolag överhypar och begränsar utbudet på klockan i fråga till en så hög nivå att man får betala 10x listpriset för en jävla stålklocka som sett likadan ut och har samma urverk som de hade på 70-talet.
 

Narnia

Omega
Det finns ju ett ganska enkelt svar att dra här: marknaden sätter priset. Så länge det finns en köpare på andra sidan…

Sedan kan man ju tycka att det Rolex gör är att artificiellt hålla uppe priserna, men faktum kvarstår ju - nästan helt oavsett modell är det det enskilt mest eftertraktade att ha runt handleden. Är värmen i vinter värd de kommande prisstegringarna räknat i kr/kWh? Det återstår väl att se.

Jämförde jag precis Rolex med Putin? 😅
 
Senast ändrad:

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Överskattat måste väl vara något man betalar premium för men som inte lever upp till förväntningarna rent kvalitets och hantverksmässigt.

I mitt fall måste det nog bli denna...

20220815_064242.jpg
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag skulle inkludera gshock här. Visst, jobbar man som brandman och så vidare kan det vara schysst men annars? Njae.

Men lite skumt argument ändå? Som om bara dykare bör köpa dykklockor, bara globetrotters bör köpa gmt?

G-shock är relativt billig, tål grymt mycket stryk, visar tiden perfekt, har många komplikationer och är ascoola. Den perfekta klockan för många. ^^
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nämen snarare personligt naturligtvis så är vall alla klockor egentligen överskattade med tanke på att man kan köpa ett kvartsur för 200 kr på uropenn som förmodligen kommer att visa tiden perfekt eller eftersom att alla har en smartphone med exakt klocka. Men tex så tycker jag att Seiko skx007 är en överskattad modell. Älskar Seiko men dom har andra mer prisvärda och bättre modeller i mina ögon
Jag tycker kvartsur på ur och penn är överskattade för 200kr
 
Topp