• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tillbaka med Emergency som vilat sedan OWG March
IMG_9133.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är alla emergency i titan? (Finns väll en guld med iof). Den där är både lite roligare än en vanlig och så bra 👌🏻
Emergency med digitala displayer är i titan, däremot är Emergency Mission (kronograf med endast analog tidvisning) i stål. Den i stål hade jag tidigare och den var inte helt lätt att bära med sina 280 gram på länk😂
Även skillnad i size, titan är 43mm och stål 45mm.
Lite bilder på gamla besten
IMG_5684.jpeg
IMG_5686.jpeg
IMG_5683.jpeg
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Emergency med digitala displayer är i titan, däremot är Emergency Mission (kronograf med endast analog tidvisning) i stål. Den i stål hade jag tidigare och den var inte helt lätt att bära med sina 280 gram på länk😂
Även skillnad i size, titan är 43mm och stål 45mm.
Lite bilder på gamla besten
IMG_5684.jpeg
IMG_5686.jpeg
IMG_5683.jpeg
Bygger lite på höjden 😉
 

DrDre

Patek
Denna låda är numera ett minne. Den är inte full längre då både Aerospacen och Navitimern A23322 flyttat. Men livet går vidare.
89D85C99-8138-47B1-B6FA-00655617C710.jpeg

Var det inte du som hade en "Schneider Navitimer" med Lemania (samma som i Speedmaster Prof), eller har jag blandat ihop det med ngn annan? Har den i så fall fått vandra vidare?
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag var inne i Breitling butiken på Biblioteksgatan i går för att tigga en katalog.
Jodå, men då var jag tvungen att åtminstone prova något.
De hade inte nya Aerospacen inne, var såld. Hade varit kul att prova. Fick bli en Navitimer i stället.
Läcker tavla!
30B08A05-5225-4344-A6D4-87B23E9B81DF.jpeg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Föresten, när jag var inne i butiken så framförde jag att jag tycker att B01-verket är tunguppdragen när man ska ha igång dem. Jag har ju en SuperChronomat, en Premier och en Tudor Chrono. Alla upplevs likadant. Han förstod inte att jag tyckte det.
Någon annan som tycker så?
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Föresten, när jag var inne i butiken så framförde jag att jag tycker att B01-verket är tunguppdragen när man ska ha igång dem. Jag har ju en SuperChronomat, en Premier och en Tudor Chrono. Alla upplevs likadant. Han förstod inte att jag tyckte det.
Någon annan som tycker så?
Jag har upplevt detsamma med b01 som tunguppdragna: navitimer ab0121 och chronomat airborne
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Föresten, när jag var inne i butiken så framförde jag att jag tycker att B01-verket är tunguppdragen när man ska ha igång dem. Jag har ju en SuperChronomat, en Premier och en Tudor Chrono. Alla upplevs likadant. Han förstod inte att jag tyckte det.
Någon annan som tycker så?
Du är gammal och benskör
 

Rymdhamstern

Panerai
Föresten, när jag var inne i butiken så framförde jag att jag tycker att B01-verket är tunguppdragen när man ska ha igång dem. Jag har ju en SuperChronomat, en Premier och en Tudor Chrono. Alla upplevs likadant. Han förstod inte att jag tyckte det.
Någon annan som tycker så?
Upplever samma på min Navi med B01. Super Avi med B04 är likadan. Men Pistachio med B09 är helt annorlunda, mycker lättare
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Föresten, när jag var inne i butiken så framförde jag att jag tycker att B01-verket är tunguppdragen när man ska ha igång dem. Jag har ju en SuperChronomat, en Premier och en Tudor Chrono. Alla upplevs likadant. Han förstod inte att jag tyckte det.
Någon annan som tycker så?
Haft två Tudor BB Chrono inte upplevt det.
 

Bibbekatten

Breitling
Skäms nästan för att erkänna det men min första ”Breitling” var en fejk Big Date som fungerade felfritt i ca 10 år men sedan plötsligt lade av. Efter det är det bara äkta vara som gäller.
 
Topp