• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roosterman

G-shock
2-Faktor
FrĂ„gan Ă€r vad man Ă€r ute efter. NĂ€r MB6 funkar sĂ„ Ă€r det vĂ€ldigt bekvĂ€mt att slippa stĂ€lla om klockan och veta att den gĂ„r rĂ€tt. För mina andra klockor sĂ„ stör det mig inte att de gĂ„r upp till en minut fel, sĂ„ lĂ€nge jag inte tar ett foto pĂ„ flera klockor samtidigt 😬
Sen kan man ju stĂ€lla nĂ€sta frĂ„ga... Vilken tid Ă€r mest rĂ€tt?? Radiosynkad MB6-tid eller app-synkad tid(=mobilens tid) ?? đŸ€” 😘
 

Doncorleone

Panerai
FrĂ„gan Ă€r vad man Ă€r ute efter. NĂ€r MB6 funkar sĂ„ Ă€r det vĂ€ldigt bekvĂ€mt att slippa stĂ€lla om klockan och veta att den gĂ„r rĂ€tt. För mina andra klockor sĂ„ stör det mig inte att de gĂ„r upp till en minut fel, sĂ„ lĂ€nge jag inte tar ett foto pĂ„ flera klockor samtidigt 😬

Inte för mig heller , mina automatare gÄr ocksÄ olika men med den hÀr rackaren hade jag ju hoppats att den skulle synka bÀttre men lever pÄ hoppet att den ska synka av sig sjÀlvt nÄn gÄng :p
 

L&W

Patek
2-Faktor
Purple galaxy 🌌🌠
Gillar inte den svarta, men denna Ă€r riktigt bra!👌
1000013520.jpg
1000013526.jpg
 

Sorubim

Audemars
Kul att MB6-frĂ„gan dyker upp med lagom lĂ„nga intervaller i trĂ„den. Är det mĂ„nne Ă„rstidsbundet?đŸ€”
Alltid underhĂ„llande att ingen av oss vet helt sĂ€kert vad som funkar heller, vidskepelsen blomstrar.đŸ˜„đŸ§™â€â™‚ïž

@Doncorleone , du har bara haft din 5610 i nÄgra dagar. Jag skulle föreslÄ att du ger det ett par veckor och du kan testa att lÀgga klockan pÄ ett nytt stÀlle varje natt, se om du hittar ett bra lÀge. Det kan vara till synes helt slumpmÀssigt: I bokhyllan, pÄ en krok i badrummet, pÄ nattduksbordet, i barskÄpet etc. Tydligen sÄ spelar Àven vÀderförhÄllanden in.

En 100% vetenskapligt bevisad teori som jag har (kommit fram till genom ockulta studier), Ă€r att om man har flera MB6 G's sĂ„ hjĂ€lper dom varandra att synka om dom ligger bredvid varandra.đŸ€ŻđŸ˜

Citizen tillverkar nÄn sorts pryl som enligt utsago ska kunna förbÀttra chanserna att synka ocksÄ. Har aldrig testat den, men kanske nÄn i trÄden har.
"Citizen Wave Reciever RCW/SU-3" LĂ„nad bild:
cwr.jpg

EDIT: Och bara för att dubbelkolla (det hÀr har du förstÄs redan gjort) - checka sÄ att du verkligen har Auto-Receive satt pÄ "ON".;)
 
Senast Àndrad:

Nygren

Audemars
2-Faktor
Inte för mig heller , mina automatare gÄr ocksÄ olika men med den hÀr rackaren hade jag ju hoppats att den skulle synka bÀttre men lever pÄ hoppet att den ska synka av sig sjÀlvt nÄn gÄng :p
Du kanske redan har skrivit det i trÄden, men har du prövat att dra igÄng synken manuellt? DÄ kan man testa olika platser lite enkelt. Normalt synkar det bÀttre pÄ natten, men för mig brukar synken funka nÀr jag kör igÄng den, Ätminstone om jag stÄr vid fönsterkarmen.
 

dzlDave

Panerai
Eftersom min M5610 inte vill synka mot atomuret i Tyskland hemma hos mig sĂ„ skaffade jag en app sĂ„ jag kan ”ful-synka” 😂

NĂ„n mer Ă€n jag som gör sĂ„ eller Ă€r det att svĂ€ra i kyrkan ? 😁
Mina synkar inte varje dag men kanske ~1-2 ggr i veckan (bÀttre pÄ vintern och sÀmre pÄ sommaren) sÄ dem gÄr tillrÀckligt exakt. DÀremot brukar jag synka med appen nÀr jag vill Àndra DST om dem inte synkat.
(Bor i södra Sthlm)
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Trodde Ă€ndĂ„ södra Sthlm var tillrĂ€ckligt nĂ€ra masten utanför Frankfurt men har nog för mycket betong runt omkring 😁
Jag vill ocksÄ tipsa om att sova med klockan pÄ armen. För mig brukar klockan oftast synka dÄ, men det kan ju vara sÄ att min kropp funkar som en antenn av nÄgon mÀrklig ockult anledning?
 

L&W

Patek
2-Faktor
Hur kÀnns den att bÀra? Tjock och lÀtt?
Min vÀger ganska exakt 61g, nÀstan som en vanlig DW-5600. Riktigt skönt att bÀra.

LÀnken Àr tjock och ytan kÀnns nÀstan lite som glas. SvÄrt att fÄnga hur den ser ut dÄ den ser olika ut frÄn olika vinklar.

En kul detalj med denna modellen Àr att Casio har lagt pÄ smÄ krossade opaler i ytbehandlingen sÄ att de ser ut som stjÀrnor och Àndrar fÀrg beroende pÄ vinklarna. Riktigt coolt.

Alla galaxy square ser olika ut. Visa Àr mer blÄ Àn lila och tvÀrtom. Min Àr 50/50 och har lite mörkare toner vilket jag gillar. Den ser mörkare ut i verkligheten och inte alls in your face.
 

L&W

Patek
2-Faktor
Den sista.. đŸ€€
Den borde har sett ut sĂ„ tycker jag. GĂ„r sĂ€kert att modda. 🙂 Sedan sĂ„ tycker jag att Casio har anvĂ€nt fel kolfiber till den svarta. Den borde ha samma typ av mönster som forged carbon pĂ„ Zenith Defy Carbon, som syns att det Ă€r kolfiber. Den svarta ser ut mer som plast Ă€n kolfiber.

Zenith Defy Carbon
Zenith-Defy-Classic-Carbon-3-1536x1025.jpg

Zenith-Defy-Classic-Carbon-8-1536x1025.jpg
 

Doncorleone

Panerai
Mina synkar inte varje dag men kanske ~1-2 ggr i veckan (bÀttre pÄ vintern och sÀmre pÄ sommaren) sÄ dem gÄr tillrÀckligt exakt. DÀremot brukar jag synka med appen nÀr jag vill Àndra DST om dem inte synkat.
(Bor i södra Sthlm)
Ska testa att lĂ€gga ut den pĂ„ balkongen inatt och se om det fungerar dĂ„ 👍
 

Doncorleone

Panerai
Jag vill ocksÄ tipsa om att sova med klockan pÄ armen. För mig brukar klockan oftast synka dÄ, men det kan ju vara sÄ att min kropp funkar som en antenn av nÄgon mÀrklig ockult anledning?

LÄter otippat men vÀrt att testa !

Har haft den tvÄ nÀtter i sovrummet pÄ fönsterbrÀdan och en gÄng pÄ fönsterbrÀdan i vardagsrummet men ingen gÄng har den synkat fullstÀndigt men ska testa lite dÄ och dÄ för skojs skull.

Den gĂ„r ju sĂ„ stabilt sĂ„ det rĂ€cker ju egentligen att man synkar den nĂ„n gĂ„ng i mĂ„naden 😁
 
Topp