• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Nygren

Audemars
2-Faktor
Har lagt ut nÄgra G:s till försÀljning dÄ jag köpt pÄ mig en del. Finns pÄ K&S om nÄn Àr intresserad. Fyra har jag tÀnkt behÄlla: GG-B100, GMW-B5000MB, GW-5000-1 och GW-B5600BC. Gillar dessa skarpt sÄ de fÄr stanna. Vad Àr annars man bör ha testa inom G-shocks anser experterna? Mr G Àr lite över min klockbudget.
NÄgon variant av GWG-(B) Àr vÀl vÀrda att testa. BÄde GWG 1000 och 2000 Àr riktigt stora, medan GWG-B fortfarande Àr stor, men riktigt smidig pÄ armen.

Annars sĂ€ger jag som jag alltid gör, analog groda GWF-A 😊

GWG-B:
IMG_9678.jpeg


Pigg variant av GWF-A
IMG_9494.jpeg


Lite mer nedtonad GWF-A. PÄ lÀnk dessutom
IMG_9674.jpeg
 
Senast Àndrad:

roosterman

G-shock
2-Faktor

ekke

Panerai
2-Faktor
Har lagt ut nÄgra G:s till försÀljning dÄ jag köpt pÄ mig en del. Finns pÄ K&S om nÄn Àr intresserad. Fyra har jag tÀnkt behÄlla: GG-B100, GMW-B5000MB, GW-5000-1 och GW-B5600BC. Gillar dessa skarpt sÄ de fÄr stanna. Vad Àr annars man bör ha testa inom G-shocks anser experterna? Mr G Àr lite över min klockbudget.

Tycker du kan börja med den lÄgt hÀngande frukten 6900, DW eller GW kvittar med jag föredrar den senare dÄ den Àr lite tunnare. Sen borde du vÄga kliva utanför boxen och testa nÄgra fula ankungar, typ Riseman och DW-5900 som jag sjÀlv gillar skarpt.
GÄr du upp en prisklass sÄ Àr ju Rangeman 9400 ett mÄste.
Man mĂ€rker hur djupt kaninhĂ„let Ă€r för jag hade kunnat fortsĂ€tta ganska lĂ€nge 😅

Kööööööp! Och sÀlj om du inte gillar...
Gotta catch them all 🙃
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Första inlÀgg pÄ sidan 72 frÄn 2017 och jag snackade om min GW-5000 som jag hade köpt frÄn Shoppinginjapan. Det var pÄ den tiden @Fujoor var kung i trÄden. Han gjorde alltid snygga moddar och tog fantastiska bilder. Det verkar ocksÄ som om handledsmÄttet ökat med 10mm frÄn den tiden.
Tack för mention! Jag har börjat smÄkika i trÄden igen, har en viss saknad för g-shocks och har mÄnga kvar Àven om dom inte anvÀnds.
 

donpasta

Panerai
Nej nÀr man bestÀmmer sig för att sÀlja sina 2 moddade Casio DW-5600 och sen köpa en Citizen Aqualand för man hade en sÄdan som första egna inköpta klockan men givetvis ha kvar sin Casio DW6600 som var den första klocka jag fick som liten sÄ man Àr nog inne i en 50-Ärs kris som 51 Äring haha

LÀgger in en gammal bild pÄ min DW6600 som tyvÀrr fortfarande Àr pÄ spa för en av skruvarna pÄ baklocket trillade ut och urmakaren försöker fixa....

IMG_0314.jpeg
 
Topp