• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

36mm tråden

1965ek

Patek
2-Faktor
Alla (nästan) ska vi den vägen vandra. Jag körde minst 42mm tidigare. Provade en 36mm datejust men skickade tillbaka den. Men skam den som ger sig... Det blev en DJ till slut. Sedan en till, och sedan en Rolex explorer 36mm. Och dessutom en Glycine airman no1 36mm. Och en vintage Seiko 36mm. Som det kan gå egentligen.
För mig från 44 okt -16, 42 Jan -17, 41 Mar -17 och nu 36 sedan Apr -17.
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_1914.JPG
Mina två ostron!
34 och 36 mm, men vilken är vilken? ;)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Efter att ha sett alla fina bilder här inne känner jag att jag måste testa en mindre klocka :) Tudor BB 36mm är riktigt fin! Gillar egentligen BB med röd vridning men den är för stor för mina leder. Bara att inse fakta.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jo, dock är jag så van vid mina dykare att denna kändes väldigt liten istället. Har efter detta köp blivit nyfiken på en Sinn 556 men då får man ju inte hänga i den här tråden :bag:

Dock två olika klockor, BB36 lär känns större inte minst på länk då g10 har helt annan form. En mer kompakt sådan :)

Fin klocka iaf!
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Dock två olika klockor, BB36 lär känns större inte minst på länk då g10 har helt annan form. En mer kompakt sådan :)

Fin klocka iaf!
Tack :) Skulle verkligen vilja testa en BB36 på armen. Misstänker jag skulle bli rätt såld på den :) och då kan man rensa duktigt i klocklådan efter de.

En BB36 som finklocka och 556 som beater kanske?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nu är denna lite drygt 36, men jag bär oftast klockor som är större än 40mm.
36mm känns inte alls för litet, kanske på grund av tonneauboetten. Trevlig storlek i vilket fall, tycker den funkar bra på min 18cm handled.
IMG_0824.JPG
 

Japocc

Omega
Hmm... Jag gillar väldigt många klockor som antingen endast finns i 36mm eller vars jumbo-varianter helt enkelt ser för stora ut (originalet är oftast 36 - som DJ t.ex.), men jag är ändå grymt skeptisk till huruvida de passar mig eller inte. Jag har 17cm - 17,5cm handled (sväller lite när jag blir varm på sommaren), men tycker ändå att 36:eek:r ser små ut. Kan så klart vara en vanesak. Men är också inne på att det kan ha en hel del med klockans utförande i övrigt att göra (hur stor urtavla, hut långt mellan ytspetsarna, färg etc.).

En annan faktor kan ju också vara hur tight armbandet eller länken sitter. Lösare=ser större ut?

Bifogar några bilder på hur BB36 och AP RO ser ut på min handled. Tycker ni de ser för små ut?
IMG_0626.JPG
IMG_0420.JPG
 

Rulle

Audemars
Även om @Airman verkar tro jag är nånslags skurk så tänkte jag posta en 36a till ;)


Funderar fortfarande på om man inte ska köpa en svart tavla till denna när det fortfarande går att få tag i..
20170806_205727.jpg


Btw @Airman har inte bytt nick än så du kan vara lugn..
 
Senast ändrad:

URlakad

Cartier
2-Faktor
Kan inte annat än att instämma med massan. 36mm känns som den perfekta storleken imo.
Det första jag ska göra under morgondagen är att åka och kika på en SS WT 36mm. Bilder kommer så klart om det blir köp!

Dunkar in lite bilder på min 34mm Omega i guld som sitter på ett brunt Hirschläder. Klar favorit i samlingen då det är min farfars gamla dinka han köpte på 70-talet i Amerikat när han var till sjöss!
 

Bilagor

  • IMG_0328.JPG
    IMG_0328.JPG
    140.2 KB · Visningar: 51
  • IMG_0335.JPG
    IMG_0335.JPG
    130.4 KB · Visningar: 46
  • IMG_0337.JPG
    IMG_0337.JPG
    138.3 KB · Visningar: 48
  • IMG_0346.PNG
    IMG_0346.PNG
    232.8 KB · Visningar: 59
Topp