• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

eNielsen

Rolex
Pledge Member
LUCLördag 😀

L.U.C. tropical bulls-eye

1000054576.jpg
1000054560.jpg
1000054545.jpg
1000054547.jpg
1000054542.jpg
Fin! vad är det för länk?
 

Mrpynk

Breitling
Välkommen! Fint arvegods; ser ut som en 2937 från mitten av 50-talet!
Tack! Mycket roligt nu när man på äldre dagar fått mer klock intresse!
Okej, vad roligt att du ger lite info :)
Jag är inte påläst alls.
Kronan är inte original tror jag för den har inte omega märke på sig.
Om man lämnar in klockan kan dom ge någon referens nummer så man kan jaga en äkta krona? :)
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Mycket roligt nu när man på äldre dagar fått mer klock intresse!
Okej, vad roligt att du ger lite info :)
Jag är inte påläst alls.
Kronan är inte original tror jag för den har inte omega märke på sig.
Om man lämnar in klockan kan dom ge någon referens nummer så man kan jaga en äkta krona? :)
Om vi får se baksidan så tror jag vi kan säga vilken referens det är. Jag tror som sagt 2937 baserat på formen och att den har en mindre tavla för sekunderna. 2937 har ett snäpplock (slätt) på baksidan medan vissa andra har skruvlock (med hack i). För att vara helt säker på referens behövs locket öppnas; referensen står på insidan av locket. Då kan också årtal fastställas med hjälp av serienumret på urverket! En bra urmakare kan hjälpa dig att hitta korrekt krona!
 

Mrpynk

Breitling
Om vi får se baksidan så tror jag vi kan säga vilken referens det är. Jag tror som sagt 2937 baserat på formen och att den har en mindre tavla för sekunderna. 2937 har ett snäpplock (slätt) på baksidan medan vissa andra har skruvlock (med hack i). För att vara helt säker på referens behövs locket öppnas; referensen står på insidan av locket. Då kan också årtal fastställas med hjälp av serienumret på urverket! En bra urmakare kan hjälpa dig att hitta korrekt krona!
Okej tack för info :)
bifogar bild.
Har du tips på urmakare i gbg trakten?
 

Bilagor

  • 1000015042.jpg
    1000015042.jpg
    639.5 KB · Visningar: 3
Topp