• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Skillnaderna helt enkelt.

Är det tydlig kvalitetsskillnad?

Misstänker att 2008-an är bra mkt tyngre eller?

Lutar starkt åt att beställ en PAM 00328 men undrar om jag kommer ångra att välja en med 2008-länken istället för 2017-länken
Jag glömde säga att de senare skruvlänkarna av 2017 inte är de som följer med 722/723. Tyvärr.
 

Zozoo

Rolex
Sommaren är här så får Shark Dial komma fram

image.jpg
IMG_4211.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vill

Vill man ha senaste länken, samt en klocka som sitter betydligt mycket bättre på handleden så finns ju nya PAM01562. Rejält mycket tunnare framförallt.
... är den tunnare än 723 säger du? Det är väl samma case, samma urverk och i stort sett samma länk, tänker jag?

Men jag hade glömt att den dykt upp ("igen") i sortimentet.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Sålt! Fortfarande sugen på ett grönt band😀

God afton! Någon som har ett grönt 26 mm oemband till Submersible och vill ha ett 24 mm ”tiffanyblått” istället😀? Bandet finns till salu på KS
2c1d8bc8-1488-4c73-8efe-591d6e574a92.jpeg
IMG_1334.jpeg
. Bilder för uppmärksamhet 😀
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nytt sällskap på hemmakontoret.
Mycket trevlig men mindre trevligt att alla strap är 2mm för breda nu.
Gummit är grymt men hade varit kul att ha något att variera med och tänker ett canvas nu till sommaren.
Vilket är ert favorit canvas?
IMG_2040.jpeg
Jag fullkomligt älskar Kyros canvas, men jag har aldrig haft något i 22mm, som jag gissar att ovanstående tarvar?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag missade WatchAdvisors (som vanligt) sjukt bra reviews (i hög upplösning och bra ljus) på årets W&W-släpp. Det kanske ni också gjorde.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag missade WatchAdvisors (som vanligt) sjukt bra reviews (i hög upplösning och bra ljus) på årets W&W-släpp. Det kanske ni också gjorde.
2 grejer jag tar med mig från den här videon, eller 3...

1. Ti-ceramitech är ett ganska coolt material, jag gillar (motvilligt) finishen.
2. WatchAdvisor har visst testat Due och insett att de klarar uppemot 200m WR, fastän de är klassade för 30m.
3. Tourbillionen kallar WA för Chicken Grill. :D
 
Topp