• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Omega Aqua Terra tråden!

pontusmedpp

Omega
2-Faktor
Hur resonerar ni andra kring utföranden av AT i exklusivare material? (har kärat ner mig i 220.53.41.21.13.001, inte nödvändigtvis för att det är guld utan bara för att den tilltalar mig).

Är det något speciellt jag borde ta hänsyn till eller tänka på när det kommer till att hoppa upp en bit i pris mot att rent mekaniskt fortfarande få samma klocka? (2-3ggr priset mot en motsvarande AT)


Inser att denna tråd kanske är bäst passande för min fråga (ställde en liknande i den stora Omegs-tråden).
 

Bilagor

  • IMG_4408.jpeg
    IMG_4408.jpeg
    198.1 KB · Visningar: 27
Hur resonerar ni andra kring utföranden av AT i exklusivare material? (har kärat ner mig i 220.53.41.21.13.001, inte nödvändigtvis för att det är guld utan bara för att den tilltalar mig).

Är det något speciellt jag borde ta hänsyn till eller tänka på när det kommer till att hoppa upp en bit i pris mot att rent mekaniskt fortfarande få samma klocka? (2-3ggr priset mot en motsvarande AT)


Inser att denna tråd kanske är bäst passande för min fråga (ställde en liknande i den stora Omegs-tråden).
Jag tycker de är skitsnygga. Både gult och rose. Framförallt halvguld på länk och helguld på läder/gummi. Helguld på länk blir lite mycket mäklare/bilhandlar etc...:) i min smak iaf.. Personligen tycker jag gult guld gör sig bättre till de blåa urtavlorna/band etc, samt att rose är snyggast till svart eller brun urtavla. Har själv en SMP300 i roseguld/stål på svart gummi. Sjukt nöjd o skulle lätt kunna tänka mig en liknande AT med
 

Martin138

Breitling
Hej. Jag undrar livslängden på en Aqua terra med 1538 urverk. Någon som har koll? Inte så jätteinsatt , så kanske ställer frågan fel, men hoppas ni förstår vad jag menar.
 

MaiPenRai

Panerai
2-Faktor
Njea, inte batteriet. . På Google står det följande:

Det uppskattas att en kvartsur som har använts och behandlats snyggt kan hålla 15 - 25 år, beroende på rörelsens kvalitet.
Välkommen till forumet.
Jag har en gammal Omega Constellation Quartz som jag ärvt av min far.
Den köpte han 1998, använt den varje dag och den tickar fortfarande och håller tiden perfekt. Aldrig servad.
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Tja!

Sjukt sugen på ek Omega AT, min första Omega.

Jag letar efter en daily driver som jag kan använda i stort dagligen.
Tänkte köra den på gummi, då det är skönast för mig i längden.

Någon som kör denna kombo?

IMG_1933.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tja!

Sjukt sugen på ek Omega AT, min första Omega.

Jag letar efter en daily driver som jag kan använda i stort dagligen.
Tänkte köra den på gummi, då det är skönast för mig i längden.

Någon som kör denna kombo?

IMG_1933.jpeg
Har haft exakt den där i 2,5 år och var ruskigt nöjd med den, saknar den fortfarande. Hade även länk men den åkte väldigt sällan på då gummit med viklås var helt i en klass för sig. Daily driver/GADA kanske det inte är i den utgåvan, färgmässigt skar den sig faktiskt lite mot vissa blå skjortor.
 

Ritam

Omega
2-Faktor
Har haft exakt den där i 2,5 år och var ruskigt nöjd med den, saknar den fortfarande. Hade även länk men den åkte väldigt sällan på då gummit med viklås var helt i en klass för sig. Daily driver/GADA kanske det inte är i den utgåvan, färgmässigt skar den sig faktiskt lite mot vissa blå skjortor.
Är tavlan på 41 mm ljusare än på 38 mm? Tycker att 20 mm band går åt det grå hållet.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Är tavlan på 41 mm ljusare än på 38 mm? Tycker att 20 mm band går åt det grå hållet.
Gummit är blågrått på denna utgåva (liksom tavlan) och skiljer sig alltså från dom andra 41-orna med ofärgad sekundvisare och alla 38-or. Small seconds i blått ser dock ut att ha exakt samma färg på gummit. Det är det som är det fina tycker jag, blir mer återhållet blått.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
IMG_2150.jpeg
IMG_2244.jpeg
IMG_2720.jpeg

Gick igenom telefonen och hittade lite bilder på min första ”riktiga” klocka. Ville egentligen ha en Planet Ocean men skulle gifta mig och Aqua Terra va ungefär så dressat jag va bekväm med. Har varken frun eller AT:n kvar. Saknar den sistnämnda ibland, den växte verkligen på mig.
 

Gorlami

Omega
Funderar att sälja min stållänk (1587/986) till min Aqua Terra men hur kan man bäst veta vilket pris man kan sätta på den?
Mittlänkarna är polerade men vill åt en mer borstad look. Någon som vill byta kanske? ;)
 

Bilagor

  • 34967033382_6c642f9caf_c.jpg
    34967033382_6c642f9caf_c.jpg
    77.4 KB · Visningar: 21

Stefan S

Patek
2-Faktor
Funderar att sälja min stållänk (1587/986) till min Aqua Terra men hur kan man bäst veta vilket pris man kan sätta på den?
Mittlänkarna är polerade men vill åt en mer borstad look. Någon som vill byta kanske? ;)
Alla som har en Omega som länken passar till har liksom redan en länk, jag ser inte riktigt vem som skulle vilja köpa den faktiskt.
Du kan lämna in och få länken borstad. Det är inte exakt samma länk f ö som föregående AT-modell med 8500 och helt borstad länk har, länkbitarna ser plattare ut på denna, men du kan nog bli nöjd med resultatet.
 

Gorlami

Omega
Ja kände lite så. Men det är konstigt att modellnumret på min med polerade mittlänkar är samma som den med borstad stål, borde inte de vara olika?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ja kände lite så. Men det är konstigt att modellnumret på min med polerade mittlänkar är samma som den med borstad stål, borde inte de vara olika?
Ja, kollat runt lite och hittat detta. Kanske svänger och börjar tro att det inte är några skillnader vad gäller länkbitarna heller annat polerat resp borstat. Hittade en tvåtonslänk till salu också benämnd samma 1587/986 :rolleyes:
 

Jonnny

Omega
Jag har länge varit sugen på 38 mm Shades med röd urtavla (eller Terrakotta som Omega kallar den) men har varit lite tveksam då färgen ter sig lite olika från bild till bild. I helgen såg jag den i verkligheten och kunde konstatera att den var åt det ”blekare” hållet. Jag hade hoppats på en mera klarröd med fin lyster, men den var lite mera färglös än jag trodde. Så det blev inget köp.. jag tror kanske att andra köpare vill ha mer sobra färger, och då är den nog klockren.
IMG_4948.jpeg
 
Topp