• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pris för en pam 000

Fergi

Rolex
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en panerai luminor base logo pam000 begagnad? Har kollat runt lite och ligger dom runt 25-30 eller är jag fel ute?
Såg en 2005 på grannforumet som gick för 20t. Som sagt vad kan va rimligt.

Trevlig helg på er alla.
 

Kim

Panerai
Med lite is i magen kan du nog hitta en för 25. Men rimligt är 28 och uppåt beroende på årsmodell och skick.
Ny får du för 37-38 på C24.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Vad syftar du på? Bara för att jag säger att det är en enkel klocka så ska jag kunna sätta ihop en?
Du menar att den har ett enkelt verk antar jag. Ett 6497 är det väl. Med den logiken försvinner ju mer än hälften av alla dyrare klockor, hublot,tag, omega, iwc etc. Även rolex Paul newman daytona med valjoux 72, finns många enormt mycket billigare klockor med samma verk.
Allt är inte verk är det jag menar, även om vi WIS:ar ofta tänker det...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
28-35k beroende på skick om man kikar på C24.
De priserna måste ju vara något missvisande?! Man får ju en nästan ny 312 för strax över 40.
Jag har ju iofs blivit idiotförklarad för att jag sålde min 005:a alldeles för billigt(23-24? Tror jag..) Men då fick jag iofs samma peng för den som jag gav ca 3 år tidigare...
111:an kan väl ligga närmare 30 men 000 eller 005? Inte enligt mig! Tror Denke köpte en 000: för 20 för några år sedan?!
 
Den som låg ute här för straxt över 30 var fullset och endast 1år gammal, skulle säga mellan 25-30 är rimligt, 000 är populärare och gjord i midre serier än t,ex 005an...

Panerai har gått upp i pris dom senare åren och så även begagnat priserna..

Runt 20 känns inte troligt längre iallafall inte för fullset...
 
  • Like
Reactions: Kim

Fergi

Rolex
2-Faktor
Tack för era åsikter och riktpriser hade väl hoppas att alla sa runt 20t blir att hålla ögonen öppna efter fynd och spara ihop lite till.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den som låg ute här för straxt över 30 var fullset och endast 1år gammal, skulle säga mellan 25-30 är rimligt, 000 är populärare och gjord i midre serier än t,ex 005an...

Panerai har gått upp i pris dom senare åren och så även begagnat priserna..

Runt 20 känns inte troligt längre iallafall inte för fullset...
Är du full?! 000 kan omöjligt vara populärare än 005! En Panna SKA ha subsekund!! Annars kan man lika gärna köpa Hublot!;-)
 
Är du full?! 000 kan omöjligt vara populärare än 005! En Panna SKA ha subsekund!! Annars kan man lika gärna köpa Hublot!;-)

Nu vet jag att du trollar men ändå, tänkte fylla ut med lite andra reflektioner:

Förut när jag ansåg mig ha koll på Panerai (inte nu dock) så har det alltid varit delade meningar om logo modellerna iallafall hos Paneristis, ta t.ex 000 eller Zero som den även kallas som hade 'cred' hos Paneristis medans 005 var helt död och folk hellre valde en 111a, kanske beror det på att just 000 har en mer balanserad tavla med midre text och logon gör sig bättre, tror många tycker det blir lite för rörigt med sekunden och logon ser inklämd ut samt texten Marina under Panerai...

Zero
PAM000Web875.jpg


005...

449609d1307453273-talk-me-out-pam-005-img_0011.jpg


Clear as mud, he he
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nu vet jag att du trollar men ändå, tänkte fylla ut med lite andra reflektioner:

Förut när jag ansåg mig ha koll på Panerai (inte nu dock) så har det alltid varit delade meningar om logo modellerna iallafall hos Paneristis, ta t.ex 000 eller Zero som den även kallas som hade 'cred' hos Paneristis medans 005 var helt död och folk hellre valde en 111a, kanske beror det på att just 000 har en mer balanserad tavla med midre text och logon gör sig bättre, tror många tycker det blir lite för rörigt med sekunden och logon ser inklämd ut samt texten Marina under Panerai...

Zero
PAM000Web875.jpg


005...

449609d1307453273-talk-me-out-pam-005-img_0011.jpg


Clear as mud, he he
Faaaan det är ju en 005a jag vill ha....
 
Topp