• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2024 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Tokka

Panerai
2-Faktor
Då har även min OWGM klocka dykt upp.

IMG_1179.jpeg


I och med att @Denke och @Berns slog fast att 2024 är året som So Labs slår igenom så kändes det som rätt läge att prova en!

Det blir en Layer 1.2 Emerald Rhino.
IMG_0455.jpeg

IMG_0456.jpeg
 

Jesborn

KS Explorers Club
Inte modigaste valet men för mig är misslyckande inte ett alternativ denna gång…
IMG_8424.jpeg

Alla som är med är hjältar och övermodiga oavsett klockval @Gummo . Batmans lavett lurar bakom hörnet hemma hos hos alla.

Funderar på att köra samma faktiskt… (därav mitt utlägg om att du är modig). Just nu pendlar det mellan Ikepod, Camel Trophy och Expy ll. Alternativt något vågat och extremmodigt… men som du säger @Limeee februari går alldeles för fort nu alltså. Börjar få stressutslag.

DSC08551_VSCO.jpeg
0797CE89-264E-4FD5-AA05-5F439B5B4209.jpeg
IMG_6792.jpeg
 

Virknisse

Cartier
Påminner lite om dom @Virknisse sålde i parti och minut 🤓
Det finns ”några” kvar om någon mot förmodan är intresserad…

 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Det finns ”några” kvar om någon mot förmodan är intresserad…

Jag anmäler mig med en rosa/grön Patek Philippe alltså….
😄
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Har nere i en dipp det senaste halvåret men känner att det kanske skulle vara bra med ett deltagande i OWGM igen. O då som "vanligt" ska det ju vara nån form av utmaning, tycker jag. Standardklockan på handleden brukar vara nån form av dykare i rostfritt och på länk. Så varför inte en svart och gul med silikonband ?

tempImage2T9urq.png
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Svårt att välja klocka inför mars.
Köra på sambons bb54 eller utmana mig själv mer och köra trailer klockan😍
Svårt

Det är nog en större utmaning med Trailerklockan än med BB54:an. Risken är att den tidigare blir en "TV4-klocka", något du är dödligt trött på redan innan mars är över. Den sticker dock ut mer i mängden av OWG-klockor än Tudorn. Jag stödjer dig oavsett ditt slutgiltiga val.
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Det är nog en större utmaning med Trailerklockan än med BB54:an. Risken är att den tidigare blir en "TV4-klocka", något du är dödligt trött på redan innan mars är över. Den sticker dock ut mer i mängden av OWG-klockor än Tudorn. Jag stödjer dig oavsett ditt slutgiltiga val.
Är det inte det som lite är meningen med då?
Ska ta mig en funderare några dagar till
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Är det inte det som lite är meningen med då?
Ska ta mig en funderare några dagar till
Vilken typ av utmaning det är, eller hur omfattande den skall vara är upp till den enskilde deltagaren. Man kan bära en Daniel Wellington på en taggtrådslänk om man gillar att plåga sig på riktigt. Det viktiga och gemensamma är dock deltagandet, den trevliga samvaron och bidragen till Min Stora Dag.

IMG_5759.jpeg
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Kommer den här klockan över huvud taget fungera i mars? Hur ska jag någonsin få upp en fullgod laddningsnivå? 😅 Har gett den 1h konstgjort andning med ledlampa.

IMG_3635.jpeg
Hvis du vil delta i OWG: Glem en LED-lampe. Legg klokken i vinduskarmen, så lades den mye fortere. Det må ikke være sol ute. Vanlig dagslys holder.
Hvis du IKKE vil delta: Fortsett å lad med LED... ;)
 

fransl

Cartier
Även en klocka som stannat går väl rätt iaf två gånger per dygn? Måste den förresten fungera för att man skall få delta?
Jag blir lite orolig inför driftsäkerheten på mitt kina-ur för en femhundring nu...
 
Topp