• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utskruvad krona

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jaja, jag avslöjar min formidabla inkompetens men frågar ändå. Varför ska man inte köpa en klocka vars krona är utskruvad på bilderna? Det kan väl ändå inte ha någon betydelse - eller?
 

nash1337

Breitling
Vet inte om jag är helt ute och cyklar, men det är väl för att stanna ett "hacking" urverk? Sen är det väl bara ett plus att kunna se om krona/kronhals ser bra ut! Spontant ser jag inget problem med att ha kronan utskruvad i nån minut eller två medan man tar bilderna.
 

firman

Cartier
Tror inte det! Men fråga först om krona+tub är ok. En del som säljer rolex skruvar ut kronan och ställer in visarna på 13.50 (tio i två) just för att visa tavlan bra, då brukar texten vara fri från visare som kan vara ivägen.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jaja, jag avslöjar min formidabla inkompetens men frågar ändå. Varför ska man inte köpa en klocka vars krona är utskruvad på bilderna? Det kan väl ändå inte ha någon betydelse - eller?


Fan va skönt att du ställde frågan om varför kronan är utskruvad på så många bilder man ser!:)
Har sett det på bilder i åratal, men aldrig kommit mig för att fråga!
 
Topp