• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning för en Niklas Jonsson

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
@hook, kan ni inte göra en separat del för den här typen av incidenter. Lämpligt hade kanske varit att ha det i samma del som efterlysta klockor och döpa om till Efterlysta klockor och bedragare eller något i stil med det? Detta kommer ju bara bli vanligare och vanligare och jag tror att många missar informationen om det bara står med under good/bad-guys.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
@hook, kan ni inte göra en separat del för den här typen av incidenter. Lämpligt hade kanske varit att ha det i samma del som efterlysta klockor och döpa om till Efterlysta klockor och bedragare eller något i stil med det? Detta kommer ju bara bli vanligare och vanligare och jag tror att många missar informationen om det bara står med under good/bad-guys.

Bra ide, ska kolla på vad vi kan göra med det.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Oj - denna har jag missat.
Jag var i kontakt med honom angående ovan nämnda iPhone. Jag har också surrat med @yonsson om Backlash133.
Vi kom aldrig så långt som till genomförande av affär, så jag klarade mig bra. Jag tänkte dock gå med på att betala halva pengen i förskott för telefonen och resten vid leverans just eftersom han var färsk utan referenser...
Tack för uppmärksammande iaf!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken jäkla gris, rent ut sagt. Att han har "byggt" upp bluffen genom att posta normalt på forumet under en tid för att sedan gå loss och blåsa folk.
Han hade väldigt många inlägg på kort tid (för att komma upp i 50). Jag svarade på något av dem lite ironiskt, typ "Kämpa på!". Jag tror han satte mig på Ignore efter det. Eller om han blev bannad. Jag blev liksom andra ändå lite lockad av hans Sinn, som var satt till ett bra pris. Tur att det inte gick längre. Förjävligt rent ut sagt, men bra att vi har koll på det här och att det flaggas.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Han hade väldigt många inlägg på kort tid (för att komma upp i 50). Jag svarade på något av dem lite ironiskt, typ "Kämpa på!". Jag tror han satte mig på Ignore efter det. Eller om han blev bannad. Jag blev liksom andra ändå lite lockad av hans Sinn, som var satt till ett bra pris. Tur att det inte gick längre. Förjävligt rent ut sagt, men bra att vi har koll på det här och att det flaggas.
Ja, jag var nära att nappa på hans iPhone. Det är lurigt när det är billigt, samtidigt som det inte är orimligt billigt. Vilket han som bedragare säkert har tänkt igenom noggrant.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Aktiv under diverse nick (men samma namn när man lyfter på locket) på bl.a. fotosidan också. Körde iaf där legit swish så inga problem att ta reda på adress osv.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Aktiv under diverse nick (men samma namn när man lyfter på locket) på bl.a. fotosidan också. Körde iaf där legit swish så inga problem att ta reda på adress osv.
Vet du vilka nick han använder?

Det vore skönt om man skulle kunna införa tex bank-id för att skapa konto på KS. Det löser ju inte problemet helt men det begränsar ju möjligheten att registrera flera konton iaf. Går detta att lösa på sikt @hook @Leben?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Han bytte hela tiden när jag var i kontakt med honom för något år sedan så just nicken är nog mer eller mindre random tyvärr

Vet du vilka nick han använder?

Det vore skönt om man skulle kunna införa tex bank-id för att skapa konto på KS. Det löser ju inte problemet helt men det begränsar ju möjligheten att registrera flera konton iaf. Går detta att lösa på sikt @hook @Leben?
 

Uris

Breitling
Skickade handpenning på en klocka som aldrig kom..
här är lite info som jag har ifall det kan hjälpa någon :angel:


Niklas Jonsson
Mariehemsvägen 21A
906 53 Umeå

Mail: [email protected]
telefonnummer :0793272051.. (0761483478)
nytt nummer: 073-0435085

Bankkonto:
8420-2,704 358 786-9
Swedbank.

Bryter jag mot reglementet här på forumet så får admin gärna deleta detta, men ville bara informera/hjälpa

mvh Magnus
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Skickade handpenning på en klocka som aldrig kom..
här är lite info som jag har ifall det kan hjälpa någon :angel:


Niklas Jonsson
Mariehemsvägen 21A
906 53 Umeå

Mail: [email protected]
telefonnummer :0793272051.. (0761483478)
nytt nummer: 073-0435085

Bankkonto:
8420-2,704 358 786-9
Swedbank.

Bryter jag mot reglementet här på forumet så får admin gärna deleta detta, men ville bara informera/hjälpa

mvh Magnus
Tråkigt att höra. Använde personen ett nytt nick eller var det en annons som nyligen publicerades?
 

Uris

Breitling
om man googlar på hans namn så figurerar han i flera forum, klockor, fiske, elektronik mm
Han har tydligen flera anmälningar på sig så man får hoppas han åker dit rejält snart:rage:
 
Topp