• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Clocksson

Cartier
2-Faktor
Kinetic har en kondensator som laddas av rörelse, sÄ om det inte Àr fel pÄ den sÄ Àr det bara att skaka.

VÀrde vet jag inget om, men jag tycker den Àr snygg. NÄgot borde den vara vÀrd. Sök pÄ ref. pÄ Chrono24.
Nog bara skaka igĂ„ng den, vĂ€rde skulle jag tippa pĂ„ 1.5-2k. Fina klockor det dĂ€r 🙂
Tack för svar!
Testade att skaka den en bra stund, gick nÄgra minuter sen började sekundvisaren hoppa igen. Kanske behöver byta batteri ÀndÄ. Antar att det Àr speciellt batteri dÄ det ska vara uppladdningsbart. RÀtta mig om jag har fel. Absolut, klockan kÀnns ju stabil osv dock saknas alla tillbehör till den..
 

Kioskar

Omega
2-Faktor
IMG_1231.jpeg
007 med UncleSeikos wafflestrap kÀnns som en vinnande kombo.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack för svar!
Testade att skaka den en bra stund, gick nÄgra minuter sen började sekundvisaren hoppa igen. Kanske behöver byta batteri ÀndÄ. Antar att det Àr speciellt batteri dÄ det ska vara uppladdningsbart. RÀtta mig om jag har fel. Absolut, klockan kÀnns ju stabil osv dock saknas alla tillbehör till den..

Skulle rekommendera ha den pĂ„ dig en dag, röra armen etc mkt. De kan ta sin tid fĂ„ igĂ„ng Kinetic iaf de Ă€ldre 🙂
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Vart hittade du gummit till den?


Dyrt i svenska pesos men vÀrt.
 

Erik_N

Breitling
Tack för svar!
Testade att skaka den en bra stund, gick nÄgra minuter sen började sekundvisaren hoppa igen. Kanske behöver byta batteri ÀndÄ. Antar att det Àr speciellt batteri dÄ det ska vara uppladdningsbart. RÀtta mig om jag har fel. Absolut, klockan kÀnns ju stabil osv dock saknas alla tillbehör till den..
Billigast Àr vÀl att testa det hÀr till att börja med.
Skulle rekommendera ha den pĂ„ dig en dag, röra armen etc mkt. De kan ta sin tid fĂ„ igĂ„ng Kinetic iaf de Ă€ldre 🙂
Jag har en Kinetic i titan som jag köpte 1996. Det blev fel pÄ kondensatorn efter bara ett par Är, sÄ jag fick den utbytt. Sen gick det rÀtt mÄnga Är som den bara fungerade, men jag har för mig att jag fick byta kondensatorn en gÄng till.

År 2016 sĂ„ var det kondens pĂ„ insidan glaset och sen slutade den fungera. Urmakaren konstaterade att packningarna torkat och att kvartsverket var sönderrostat, skulle kosta 3 000 kr att byta. Jag bestĂ€mde mig för att köpa en annan klocka istĂ€llet, men jag har den kvar Ă€n.

Det jag konstaterade efter detta Àr att tanken med en kondensator som laddas istÀllet för ett batteri som ska bytas ut Àr bra, men man behöver ÀndÄ lÀmna in klockan för provtryckning ibland.
 

Clocksson

Cartier
2-Faktor
Billigast Àr vÀl att testa det hÀr till att börja med.

Jag har en Kinetic i titan som jag köpte 1996. Det blev fel pÄ kondensatorn efter bara ett par Är, sÄ jag fick den utbytt. Sen gick det rÀtt mÄnga Är som den bara fungerade, men jag har för mig att jag fick byta kondensatorn en gÄng till.

År 2016 sĂ„ var det kondens pĂ„ insidan glaset och sen slutade den fungera. Urmakaren konstaterade att packningarna torkat och att kvartsverket var sönderrostat, skulle kosta 3 000 kr att byta. Jag bestĂ€mde mig för att köpa en annan klocka istĂ€llet, men jag har den kvar Ă€n.

Det jag konstaterade efter detta Àr att tanken med en kondensator som laddas istÀllet för ett batteri som ska bytas ut Àr bra, men man behöver ÀndÄ lÀmna in klockan för provtryckning ibland.
Tack för alla svaren!
Har testat att ha den en heldag, skakat osv. Den gÄr nÄgon minut innan sekundvisaren börjar hacka för att tillslut stanna.
 
SvÄrt att inte gilla Seiko 5 i klassiskt utförande, hade föredragit mer mattsvart urtavla men ÀndÄ nöjd givet priset, och helt annorlunda pÄ lÀder Àn den trista lÀnken
 

Bilagor

  • P1110629.JPG
    P1110629.JPG
    37.7 KB · Visningar: 1

David91

Omega
Fick just hem en SNKL41J1 och Àr sugen pÄ att uppgradera lÀnken. NÄgon som har förslag pÄ vart man hittar prisvÀrt alternativ? :)
I nulÀget kollat pÄ jubilee bracelet frÄn uncle seiko.
 
Topp