• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Idag Àr 143an med grÄtt nato igen.
DSC_0005_VSCO.jpeg
 

fransl

Cartier
Originella designer Àr ju sedan lÀnge slut. NÀstan alla modeller man hittar finns det ju nÄgot gammalt som ser nÀstan likadant ut, som har inspirerat.

Seiko 5 SNKE49 överst och Sinn 556 under
SNKE49.JPG
 

roy64

Breitling
NÄn som kÀnner till nÄgot mÀrke av Jubilee lÀnk till SARB033? Eller Àr det endast Uncle Seikos frÄn USA som gÀller? Den kostar ju en tredje del av klockan
 

fransl

Cartier
Strapcode har vÀl ocksÄ? Har ett, men inte jubilee. Det Äkte av efter nÄgra veckor, mest pga spÀnnet...

 

GoldenMush

Breitling
Strapcode har vÀl ocksÄ? Har ett, men inte jubilee. Det Äkte av efter nÄgra veckor, mest pga spÀnnet...

Vad Àr det du inte tycker om med spÀnnet? Funderar pÄ att köpa en oysterlÀnk frÄn Strapcode till min Alpinist dÄ jag inte fÄr originallÀnken att passa.
 

fransl

Cartier
Jag tyckte det var för stort och klumpigt. Det blir lÀngre Àn sjÀlva klockan och jag tyckte det skavde och var obekvÀmt.

Det kanske fungerar pÄ en större klocka, dykare eller mera toolig sak. SARB:en Àr ju ÀndÄ lite nÀttare och kÀnns inte sÄ stor, sÄ kombinationen blev inte helt bra tyckte jag.
 

GoldenMush

Breitling
Jag tyckte det var för stort och klumpigt. Det blir lÀngre Àn sjÀlva klockan och jag tyckte det skavde och var obekvÀmt.

Det kanske fungerar pÄ en större klocka, dykare eller mera toolig sak. SARB:en Àr ju ÀndÄ lite nÀttare och kÀnns inte sÄ stor, sÄ kombinationen blev inte helt bra tyckte jag.
Tack för svar. Ser ganska stort ut ja, vÀrt att ha i Ätanke.
 

Atreyu

Breitling
2-Faktor
Tjena!
Brorsan drar till Japan i en mÄnad (trist). TÀnkte kolla om nÄgon har koll pÄ Seiko modeller som kanske kan vara billigare eller smarta köp dÀrborta. TÀnkte mig en beater i prisklassen 3-5000.

Gillar mest klassiska skx men kan Àven tÀnka mig nÄgot i stil me deras nyare srpd- varianter. Tar tacksamt emot prisvÀrda tips!

Mvh
/A
 

enlimpa

Omega
NÄgon som vet hur jag ska fÄ tag i ÀndlÀnkar till skx013 pÄ en eftermarket jubileélÀnk? Bandstiften funkade men lÀnken Àr alldeles för liten/smal för boetten.
 
Topp