• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
IMG_2858.jpeg
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Denna har inte lĂ€mnat armen pĂ„ över en vecka nu. SĂ„ sjukt bra. Synd bara att kameran Ă€r sĂ„ avslöjande. 😅

1000021600.jpg
Trevlig form pÄ de dÀr, en favorit bland de mÄnga olika KS genom Ären, frÄn en tid dÄ Seiko kunde göra tunna automatiska ;) lite udda med den externa reguleringen, finns det egentligen pÄ nÄgon mer modell Àn 56KS?
 

Stein

Cartier
Trevlig form pÄ de dÀr, en favorit bland de mÄnga olika KS genom Ären, frÄn en tid dÄ Seiko kunde göra tunna automatiska ;) lite udda med den externa reguleringen, finns det egentligen pÄ nÄgon mer modell Àn 56KS?
Ja, verkligen Àlskar designen pÄ caset och visarna. Vad menar du med "externa reguleringen"?
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Ja, verkligen Àlskar designen pÄ caset och visarna. Vad menar du med "externa reguleringen"?

De tidigare modellerna med boett i ett stycke hade denna funktion, din kanske Àr senare med skruvat lock?
adjusting-device-screw.jpg


Jag svarar mig sjÀlv med nÄgot jag glömt, 52KS delar denna funktion. Men finns det fler?

 
Senast Àndrad:

LĂ© MĂ„rd

Breitling
Tjena, lite sen pÄ bollen hÀr haha men Àr vÀldigt sugen pÄ en SPB155J1 och tar fram sÄ mycket info jag kan innan, skulle nÄn som Àger en kunna sÀga om den sitter som en 38mm? Eller om den ser större/mindre ut pÄ handleden pga lug to lug eller sÄ?

Har nÀmligen enorma handleder ( ish ~21/22cm) tror ni den skulle se liten ut pÄ mig?

/ Oliver
 

Stein

Cartier
De tidigare modellerna med boett i ett stycke hade denna funktion, din kanske Àr senare med skruvat lock?
adjusting-device-screw.jpg


Jag svarar mig sjÀlv med nÄgot jag glömt, 52KS delar denna funktion. Men finns det fler?

Ah okej. Min Àr ett sent ex frÄn 1974 sÄ skruvlock och utan medaljong.

1000017269.jpg
 

Bingoberg

Breitling
2-Faktor
Min 6309-7040 frÄn 1981 Àr i behov av service, bÄde i att datumvisaren slutat fungera och att den börjar tappa i tid.

Tips pÄ vart man kan göra detta i Stockholm eller kanske hÀr via forumet?
SEIKO.jpg
 

enlimpa

Omega
Har en liten frĂ„ga ang SKX modellen, gĂ„r ju inte att fĂ„ tag i lĂ€ngre tydligen... Är det nĂ„gon som vet hur man kan fĂ„ tag i en skx013 ny utan att betala en förmögenhet?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor

aleksi

Omega
Fick tillbaka min klocka frÄn urmakarn, och tydligen sÄ byter de urverket nÀr man servar en seiko. Iaf de i 10k sek klassen
 
Topp