• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

snickarjesus

Breitling
2-Faktor
20230421_125614.jpg


BlÄklocka, ett sÀkert vÄrtecken.
 

scozzarella

Breitling
Efter en lĂ„ng tids suktande har jag till sist ocksĂ„ blivit med en alpinist (spb121). Är det nĂ„gon som har stĂ„tt ut med originalbandet nĂ„gon lĂ€ngre tid? Ger det nĂ„gonsin med sig eller Ă€r den hĂ„rda plastiga kĂ€nslan bestĂ„ende?
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Tack ja dom Àr riktigt roliga kÀnns som en hÀrlig mix av flera modellera DNA frÄn seiko.
Det Àr ju en j**** rolig korsning detta
KÀnns som om japanerna har korsat GS och Seiko.HAQ verk Elegant som en GS. Polerade index guld sen sÀtter de dit en lollipop i sekundvisare sÄ man fÄr lite skx-kÀnsla. Sen full lume i tavlan pÄ en vita. Evighetskalender GMT funktion och 100 meter vattenskydd Samt kompass innerroterande, full titan Àr ju trevligt med. KÀnns som en vÀrldens korsning liksom. En vÄgad korsning men mycket lyckad
PXL_20230505_064012815.PORTRAIT.jpg
 
Tack ja dom Àr riktigt roliga kÀnns som en hÀrlig mix av flera modellera DNA frÄn seiko.
Det Àr ju en j**** rolig korsning detta
KÀnns som om japanerna har korsat GS och Seiko.HAQ verk Elegant som en GS. Polerade index guld sen sÀtter de dit en lollipop i sekundvisare sÄ man fÄr lite skx-kÀnsla. Sen full lume i tavlan pÄ en vita. Evighetskalender GMT funktion och 100 meter vattenskydd Samt kompass innerroterande, full titan Àr ju trevligt med. KÀnns som en vÀrldens korsning liksom. En vÄgad korsning men mycket lyckad
PXL_20230505_064012815.PORTRAIT.jpg
Haha! Ja, Seiko blandar och ger!
 

mackiee

Breitling
2-Faktor
Jag Àlskar klockan! Otroligt snygg grön urtavla som skiftar frÄn mossgrön till grÄ och nÀstan svart beroende pÄ hur ljuset faller pÄ den. Min lilla "Baby"... :) Tycker att lÀnken ocksÄ Àr helt ok men spÀnnet Àr inte mycket att hurra för. Endast tvÄ micro-justeringar Àr otroligt snÄlt. TyvÀrr visade det sig att jag hamnar mitt emellan tvÄ lÀnkar. Tre lÀnkar borttagna och pÄ innersta lÀget i claspen sÄ sitter den lite för löst. Tar jag bort ytterligare en lÀnk och kör pÄ yttersta lÀget pÄ claspen sÄ sitter den alldeles för hÄrt.

Har sett att Uncle Straps har denna men jag Àr tveksam om det rÀcker:

Ett bÀttre alternativ Àr kanske att helt byta clasp, t ex till den hÀr med fyra micro-justeringar:

Är det nĂ„gon som har erfarenhet av nĂ„gon av ovanstĂ„ende i kombination med en Baby Alpinist?
 

MĂ„berg

Panerai
Testar brunt perlon pĂ„ Alpinisten. Kul med lite variation till nato och bĂ€ttre nu nĂ€r det börjar bli varmt med lĂ€der 😃

Fortfarande vÀldigt nöjd med min Alpinist efter att ha haft den i typ 6 Är för övrigt, den har fÄtt sina battlescars men tycker nÀstan bara det ger den mer karaktÀr!
20230521_125427.jpg
 

lofgreno

Audemars
Verkligen. Inte velat köpa den gröna för jag har haft för mĂ„nga gröna och de andra Ă€r utan. SĂ€g till nĂ€r du tröttnat 😉 Har ifs hört rykten om en fieldwatch frĂ„n Baltic. Gissningsvis i höst. Hoppas lite pĂ„ det
Ja. Köpte den svarta och köpte sen lÀnken. Vart lite dyrt men det var det vÀrt! :D

LÄter coolt. FÄr man hÄlla utkik efter!
 
Topp