• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jadu... Det dÀr Àr en Avenger B01 Chronograph 45 med modellreferens AB01821A1C1A1. Nypris 97 600 SEK och billigaste begagnade i Europa vid privatköp ligger pÄ ca. 83 000 SEK. Skulle jag dra till med nÄgot mellan tummen och pekfingret sÄ skulle jag sÀga runt 75 000:- vid snabb affÀr om nÄgon Àr sugen pÄ en nyare Avenger. Men det Àr tveksamt pÄ dagens marknad.
Tack för svar! Om han nu kan fÄ nÀrmre 75k Àr det nog bÀttre Àn vad bÄde han och jag trodde med endast ett vÀrdetapp pÄ -25%

Utmaningen blir gissningsvis att hitta rÀtt kanal för att sÀlja den
 

HoppsanTime

Breitling
Tjena!
NÄgon som vet ungefÀr hur lÄng tid ett glasbyte bör ta om man lÀmnar in klockan hos Breitling?
Skickar dom ivÀg den eller kan det lösas hyfsat snabbt?
UngefÀrligt pris?
GĂ€ller denna vackra skapelse (klockan):
IMG_1318.jpeg
 

Andreas....

Omega
Paneristi
Tjena!
NÄgon som vet ungefÀr hur lÄng tid ett glasbyte bör ta om man lÀmnar in klockan hos Breitling?
Skickar dom ivÀg den eller kan det lösas hyfsat snabbt?
UngefÀrligt pris?
GĂ€ller denna vackra skapelse (klockan):
IMG_1318.jpeg
Tips skicka den till urbrev det gĂ„r mycket snabbare jag bytte dĂ€r tog 1 vecka, breitling tar sjukt lĂ„ng tid pĂ„ sig enligt rykten 😁🙂👍
Urbrev anvÀnder nog inte original glas
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Tack för svar! Om han nu kan fÄ nÀrmre 75k Àr det nog bÀttre Àn vad bÄde han och jag trodde med endast ett vÀrdetapp pÄ -25%

Utmaningen blir gissningsvis att hitta rÀtt kanal för att sÀlja den
Jag har inte följt utvecklingen pÄ begagnatmarknaden med B01 men Breitling överlag Àr inte kÀnda för sitt höga andrahandsvÀrde, men det beror ju ocksÄ pÄ att man inte haft in-house verk tidigare. LÀgg ut en blÀnkare hÀr med högkvalitativa bilder och ange Àven inköpsdatum osv. Sedan hade jag nog slÀngt ut den pÄ Blocket och eventuellt pÄ C24. Pris hÀr hade jag satt till 70k enbart för att folk hÀr förtjÀnar lite bÀttre pris.
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Tips skicka den till urbrev det gĂ„r mycket snabbare jag bytte dĂ€r tog 1 vecka, breitling tar sjukt lĂ„ng tid pĂ„ sig enligt rykten 😁🙂👍
Urbrev anvÀnder nog inte original glas
Jag skickade in min nyinköpta Avenger Chrono för service till Urbrev. Den kom fram 28/3 och just nu hanterar de klockor inkomna mellan 28 februari och 3 mars. SÄ det Àr nog ganska rejÀl vÀntetid. Enligt meddelande frÄn Urbrev Àr det mellan 4-7 veckors vÀntetid.
 

Andreas....

Omega
Paneristi
Jag skickade in min nyinköpta Avenger Chrono för service till Urbrev. Den kom fram 28/3 och just nu hanterar de klockor inkomna mellan 28 februari och 3 mars. SÄ det Àr nog ganska rejÀl vÀntetid. Enligt meddelande frÄn Urbrev Àr det mellan 4-7 veckors vÀntetid.
Okej dĂ„ mĂ„ste de haft lite och göra nĂ€r jag skickade in min för det tog bara 1 vecka 🙂🙂
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack för svar! Om han nu kan fÄ nÀrmre 75k Àr det nog bÀttre Àn vad bÄde han och jag trodde med endast ett vÀrdetapp pÄ -25%

Utmaningen blir gissningsvis att hitta rÀtt kanal för att sÀlja den
Jag tror tyvĂ€rr pĂ„ mycket lĂ€gre pris om den skall sĂ€ljas till ”allmĂ€nheten”. NĂ€rmare -50%. Elller chansa pĂ„ typ kaplans. Sök annars pĂ„ ”breitling owners 1884” dĂ€r kan det vara nĂ„gon som Ă€r intresserad av en Limited Edition och villig att betala ett högre pris. Även denna tyska sida brukar kunna köpa breitling till ok pris https://www.zeitauktion.com/en/.

Lycka till!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag har inte följt utvecklingen pÄ begagnatmarknaden med B01 men Breitling överlag Àr inte kÀnda för sitt höga andrahandsvÀrde, men det beror ju ocksÄ pÄ att man inte haft in-house verk tidigare. LÀgg ut en blÀnkare hÀr med högkvalitativa bilder och ange Àven inköpsdatum osv. Sedan hade jag nog slÀngt ut den pÄ Blocket och eventuellt pÄ C24. Pris hÀr hade jag satt till 70k enbart för att folk hÀr förtjÀnar lite bÀttre pris.
DÄ klockan inte Àr min utan en kollegas kan jag inte lÀgga ut den hÀr pÄ ks. DÀrav att andra kanaler behöver ses över och tipsas om. Tack för dina svar.
Jag tror tyvĂ€rr pĂ„ mycket lĂ€gre pris om den skall sĂ€ljas till ”allmĂ€nheten”. NĂ€rmare -50%. Elller chansa pĂ„ typ kaplans. Sök annars pĂ„ ”breitling owners 1884” dĂ€r kan det vara nĂ„gon som Ă€r intresserad av en Limited Edition och villig att betala ett högre pris. Även denna tyska sida brukar kunna köpa breitling till ok pris https://www.zeitauktion.com/en/.

Lycka till!
Tack för input. Jag drar infon vidare till kollegan sÄ fÄr han göra vad han vill med den. Men kanske vÀrt att undersöka de dÀr alternativen du skriver om, eller köra kaplans sÄ blir det vad det blir.
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Jag tror tyvĂ€rr pĂ„ mycket lĂ€gre pris om den skall sĂ€ljas till ”allmĂ€nheten”. NĂ€rmare -50%. Elller chansa pĂ„ typ kaplans. Sök annars pĂ„ ”breitling owners 1884” dĂ€r kan det vara nĂ„gon som Ă€r intresserad av en Limited Edition och villig att betala ett högre pris. Även denna tyska sida brukar kunna köpa breitling till ok pris https://www.zeitauktion.com/en/.

Lycka till!
HÄller med dÀr. Blir vÀldigt svÄrt tyvÀrr att fÄ 70-75k för dena. Rimligt Àr tyvÀrr 50-55k
 

Jesper

Cartier
2-Faktor
Jag skickade in min nyinköpta Avenger Chrono för service till Urbrev. Den kom fram 28/3 och just nu hanterar de klockor inkomna mellan 28 februari och 3 mars. SÄ det Àr nog ganska rejÀl vÀntetid. Enligt meddelande frÄn Urbrev Àr det mellan 4-7 veckors vÀntetid.
Verkar som mindre jobb gÄr snabbare.
 

KaptenKrok

Breitling
Hej! NĂ„gon som vet vad detta Ă€r för en klockaÂż Tacksam för svar o infoâ˜ș
 

Bilagor

  • DSC_0108.JPG
    DSC_0108.JPG
    309.8 KB · Visningar: 3

KaptenKrok

Breitling
Ja, jag anade nĂ€stan att det inte va nĂ„t Ă€kta, men vĂ€rt att frĂ„ga iaf. Tack för svarâ˜ș Hur ser man det förrestenÂż
 

Andreas....

Omega
Paneristi
Den Àr fejk... jÀmför breitling loggan mot andra tex men de kan vara fler grejer som gör att man tÀnker den Àr fejk
Den Ă€r inte vĂ€rd nĂ„got tyvĂ€rr 🙂
 
Senast Àndrad:

skyseeker

Rolex
Ja, jag anade nĂ€stan att det inte va nĂ„t Ă€kta, men vĂ€rt att frĂ„ga iaf. Tack för svarâ˜ș Hur ser man det förrestenÂż

Den Àr fejk... jÀmför breitling loggan mot andra tex men de kan vara fler grejer som gör att man tÀnker den Àr fejk
Den Ă€r inte vĂ€rd nĂ„got tyvĂ€rr 🙂
Ja det Àr ju en vÀldigt taffligt gjord kopia
dessutom.
 
Topp