• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

Dedj

Omega
2-Faktor
Den såldes och säljs väl ny också på enbart strap? Om det strapet är med så är det ju fullset. Det finns troligtvis ingen länk från första början. Gissar att det inte är konstigare än så.

Annonsen anger referensen med länk. I så fall får detta korrigeras till den utan.
 

Nucky

Omega
2-Faktor
Lägg upp dom i annonsen då, fattar inte varför man ska fråga efter bilder.

Det är väldigt vanligt att få frågan "Kan du skicka bild på X?" när man säljer en klocka, oavsett antalet bilder i annonsen.

Det är förståeligt att köpare vill se specifika bilder på klockan. Speciellt på äldre klockor. Varför då inte erbjuda köparen den tjänsten att ta kort på det de är intresserade av? Om man inte är intresserad av klockan spelar antalet bilder i annonsen ingen roll.

Men jag gissar att du sålt massvis med klockor på forumet, så jag tackar för din input.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Den såldes och säljs väl ny också på enbart strap? Om det strapet är med så är det ju fullset. Det finns troligtvis ingen länk från första början. Gissar att det inte är konstigare än så.

Den säljs med strap eller gummi också, men som jag skrev så finns det ingen bild på orginalstrap i annonsen ( om du tittar i de annonserna som lagts upp för klockan).
 

mpett

Omega
2-Faktor
Blev lite fundersam när jag såg denna som säljs utan varken orginallänk eller förklaring till vart den tagit vägen.
Givetvis upp till var och en att sälja sin klocka med eller utan. Men lite transparens vore snyggt. Speciellt om det är ngn nyare medlem som inte har lika bra kunskaper om vad som borde ingå eller inte. 🙂


Kan se att den köpts av @Hellmao då annonserad som fullset. Men utan bild på varken orginallänk eller Tudor nato/gummi.

För transparensens skull. @Hellmao eller @mpett vart är orginalbandet/länken till klockan?
Hej! jag fick inte med original länken eller armbandet med mitt köp(men visste vad jag köpte) tyckte jag var transparant jag skrev att alla 6 aftermarket armband ingår enligt bild.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej! jag fick inte med original länken eller armbandet med mitt köp(men visste vad jag köpte) tyckte jag var transparant jag skrev att alla 6 aftermarket armband ingår enligt bild.
Kan vara snyggt att vara tydlig med vad som inte ingår. Med tanke på att orginal strap alt länk går på 5-10k ytterligare. Dvs om köparen vill ha allt original (vilket ofta är faller) så landar totalen på runt 30k.
Lätt att missa annars. Ex @mace ovan som kollade snabbt och trodde att ena bandet var OEM natot. 🤷🏻‍♂️
 

mueller

Omega
Kan vara snyggt att vara tydlig med vad som inte ingår. Med tanke på att orginal strap alt länk går på 5-10k ytterligare. Dvs om köparen vill ha allt original (vilket ofta är faller) så landar totalen på runt 30k.
Lätt att missa annars. Ex @mace ovan som kollade snabbt och trodde att ena bandet var OEM natot. 🤷🏻‍♂️
Finns väldigt mycket att lista som inte ingår om du skall vara sån.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Finns väldigt mycket att lista som inte ingår om du skall vara sån.
Det får du utveckla. Det är brukligt i annonserna att vara transparent om klockan som säljs inte kommer med de orginalband, spännen etc. som fanns vid inköp. Vid neo-vintage/vintage kan det givetvis diffa. Men vid försäljning av en klocka som är två år gammal borde det framgå tydligt (ursprungsannosen listar ju dessutom allt som fullset🤷🏻‍♂️ ).
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Det får du utveckla. Det är brukligt i annonserna att vara transparent om klockan som säljs inte kommer med de orginalband, spännen etc. som fanns vid inköp. Vid neo-vintage/vintage kan det givetvis diffa. Men vid försäljning av en klocka som är två år gammal borde det framgå tydligt (ursprungsannosen listar ju dessutom allt som fullset🤷🏻‍♂️ ).

Sluta nu. Nu tramsar du mer än vanligt.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Dina inlägg är lika sakliga och trevliga som vanligt. Tycker likväl att om man lägger ut en hyfsat ny klocka så är det rimligt att vara transparent med att orginallänk etc. saknas. Speciellt med tanke på att ursprungsannonsen nämner fullset.

Men sluta nu. Du har en annonsör som bilagt bilder + beskrivning av vad som ingår, inget krav att förklara vad som inte ingår vilket jag tror du även förstår.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Att nämna att det inte ingår en vecka på Mallis är mer än ok.
Men att exempelvis inte påtala eller påvisa att länkbitar, viklås eller att ett certifikat etc saknas är inte ok.

Var tycker du gränsen går?
Skulle kunna tänka mig om något som inte syns för gemene man saknas. Länk/band borde man kunna se.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Men sluta nu. Du har en annonsör som bilagt bilder + beskrivning av vad som ingår, inget krav att förklara vad som inte ingår vilket jag tror du även förstår.
Har du ens läst annonsen? Den refererar till en referens av klockan med länk. Sen har den ett eftermarknadsband som ser ut som ett dyrt från Tudor.

Detta är konsumentupplysning och ett entusiasmforum, för detaljer är viktiga. Jag tycker du ska sluta nu.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Referensnr är ju en sak och kan vara missvissande. Men värst imho var ju att det stod fullset i annonsen innan redigering! Det är ju ren lögn och faktiskt väldigt illa enligt mig. Bedrägligt beteende.
 

mpett

Omega
2-Faktor
@mpett jag föreslår att du bara lägger till en rad i din annons att originallänk eller originalband inte finns med så blir alla glada, skadar inte med ett förtydligande även om du inte ska klandras för tidigare annons är otydlig.
Hej, ja löser det men , dock kan jag inte ändra ref nummer, är det som står på garanti kortet, finns inget ref nummer utan armband, lite catch 22. Tack för din för supporten! lite märklig diskussion som pågår, Tråkigt att alla utgår från att man vill missleda, när jag var mer transparent i min annonsen än när jag köpte den,,,ha det gott alla
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Bara en undran; reagerade på priset på den här. Är det verkligen rimligt? I så fall har jag inte hängt med.

Hade en för massa år sedan och hade gissat att dom låg på drygt halva det begärda priset.

 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bara en undran; reagerade på priset på den här. Är det verkligen rimligt? I så fall har jag inte hängt med.

Hade en för massa år sedan och hade gissat att dom låg på drygt halva det begärda priset.

Inte i närheten av rimligt. Den säljaren lägger bara ut till fantasipriser...
Skulle gissa att just den där är värd 25-30k på sin höjd.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Bara en undran; reagerade på priset på den här. Är det verkligen rimligt? I så fall har jag inte hängt med.

Hade en för massa år sedan och hade gissat att dom låg på drygt halva det begärda priset.

Säljaren ska taggas enligt trådreglerna.
 

BAAL

Omega
2-Faktor
Länken till @Hellmao Ranger såldes i december -23.
Jag var intresserad av hans klocka men då hade han dessvärre redan sålt länken separat.

/Baal
 
Topp