• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Är klocka och länk blankpolerade istället för borstade?
Jag antar att den inte kom från fabrik så.

@snuttjulle
Polerade ja men om det är ISTÄLLET för borstade, det vet jag inte.
 

FreddeM

Rolex
2-Faktor

Inte en BB58 @Marcilus
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Säger inget om priset, det är säkert bra @Fadäsen. Men jag kan inte låta bli att hoppas att den inte blir såld och en film på det här kommer ut😂
”Nu skamligt lågt går den inte nu gör jag film där jag slår sönder den med hammare 💀”

 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Säger inget om priset, det är säkert bra @Fadäsen. Men jag kan inte låta bli att hoppas att den inte blir såld och en film på det här kommer ut😂
”Nu skamligt lågt går den inte nu gör jag film där jag slår sönder den med hammare 💀”

Mycket boett för pengarna. Det kan man inte ta ifrån Certinan.
 

RobVintage

Panerai
@Ulf A Vad har hänt med kronan?
IMG_6304.jpeg
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Vilket engagemang…
IMG_1697.jpeg
Fattar att det inte är kul att få detta ”engagemang” för ens egen annons, men väldigt bra att det redde ut sig, förhoppningsvis missar du ingen potentiell köpare för att de tror kronan är sned nu, och på det ämnet hade jag uppdaterat bilderna i annonsen eftersom alla kanske inte går in här och ser denna bild.

Ha en bra dag!
 

Gold

Panerai
2-Faktor
@Johan1

Du skriver i din annons "Reverso tribute to 1931 ultra thin Rouge edition. Denna såldes endast i JLC butik i Milan under kortare period"

Det stämmer inte. Den kunde levereras till samtliga återförsäljare av JLC och en handfull har sålts av svenska återförsäljare. Med det sagt så var det ytterst få som lämnade fabriken. Har fått olika siffror från dem men senaste jag hörde var runt 400st.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
@PE76
I all välmening kortet till din 116710LN ser off ut.
Hade besökt Nymans för att verifiera att den sålts detta datum.

 

PE76

Cartier
2-Faktor
@PE76
I all välmening kortet till din 116710LN ser off ut.
Hade besökt Nymans för att verifiera att den sålts detta datum.

Kollar med Nymans, tack för att du hör av dig. Har inte tänkt på det. Graveringen i rehaut stämmer med nummer osv.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: SWC

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har kollat med Nymans och fått verifierat ok i mail efter att skickat bilder.
Certifikatet ser ut som det gjorde på den tiden var svaret ang utseendet på certet. FYI @SWC

Bad du dom kolla serienummer i affärssystem att dom sålt klockan i fråga?
Är ju inte direkt många anställda på Nymans idag som varit där sedan 2008.
Jag ställer mig högst tveksam till detta cert.
Här har du några cert att jämföra med.




 

PE76

Cartier
2-Faktor
Bad du dom kolla serienummer i affärssystem att dom sålt klockan i fråga?
Är ju inte direkt många anställda på Nymans idag som varit där sedan 2008.
Jag ställer mig högst tveksam till detta cert.
Här har du några cert att jämföra med.




Fick svar från Nymans igen och de intygar att klockan är såld via dem. Min kontakt på där har jobbat länge.
Fyi.
 
Topp