• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Aktiva objekt (annonser på KS)

rickards

Rolex
2-Faktor
@Luddekudde är det inte bättre att lämna in klockan hos urmakare så de kan kika på den innan försäljning? Nu känns det som du försöker kränga ett dyrt renoveringsobjekt utan att veta vad felet är.

 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor

Hej @Gorlami för kännedom så har klockan du refererar till som Skyfall en helt borstad länk. Den på din klocka kommer från modellen efter att ”Skyfall” slutade produceras. Om jag inte är helt ute och cyklar dvs.

Men tavlan absolut! 👍🏻
 
  • Like
Reactions: kbw

FlipSwede

Rolex
Och även att den hypotetiska personen som kan tänka sig att köpa den för 119 men inte 120 inte chansar och drar iväg ett bud på 119 då...
Nej det är ju ett sk "Skambud" vilket får en säljare krypa ihop I fosterställning och skaka av illamående.

Psykologiskt blir 119 mycket billigare än 120,precis som 99öre upplevs som ett fynd jämfört med 100öre/en hel krona!
Det har gjorts ganska många,studier om just detta fenomen om någon vill läsa.

Men ofta kvittar det.
Den som är seriös och van som köpare talar om vad varan är värd for denne oavsett eventuella fobier hos säljaren.
Det fåtal som inte vågar lämna bud utav rädsla att förnärma säljaren behöver nog en bra mycket större sänkning än ett ental procentenheter.

Och jag som sitter och funderar på att lägga ett bud vet nu att ingen har velat betala I närheten av det nu begärda priset.
För då vore varan redan såld.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Haha exakt. Är ganska säker på att såna låga PB är kontraproduktiva snarare än något annat.

En PB är alltid en PB oavsett summa.

IMG_3227.jpeg
 
Den går att köpa lös men Nymans och Rob som jag kikat med var endast villiga att beställa om du redan ägde en Ranger. De önskade ca 11k
Aha! Därav omvägen via KoS!

Undrade över företeelsen att köpa en ranger på länk, o sen sälja klockan på AM. Det förklarar saken!

Är den så mycket bättre? Eller, glöm det, glömde bort vart jag är, hade säkert gjort samma om jag fick feeling!
 

BankAnden

Panerai
Behöver bara ventilera lite över mitt - nu icke aktiva - objekt på KS och modererandet på denna site.

Man tar sig tid att skriva en annons och lägga in bilder, men råkar i förbifarten missa att fylla i fältet returpolicy.

Självklart ett misstag som ska straffas ordentligt - annonsen raderas och jag kan nu inte lägga upp den igen, eftersom det finns en eminent regel om att det endast får publiceras en annons per dygn. Fantastiskt hanterat!

@yonsson kanske går det att be säljaren snabbt uppdatera och om så inte sker, så kan annonser raderas. Och ska läggas till att jag inte vet vem som raderat, så är en fråga och inte ett hugg mot dig

Edit: @yonsson jag fick svar från hook
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Behöver bara ventilera lite över mitt - nu icke aktiva - objekt på KS och modererandet på denna site.

Man tar sig tid att skriva en annons och lägga in bilder, men råkar i förbifarten missa att fylla i fältet returpolicy.

Självklart ett misstag som ska straffas ordentligt - annonsen raderas och jag kan nu inte lägga upp den igen, eftersom det finns en eminent regel om att det endast får publiceras en annons per dygn. Fantastiskt hanterat!

Det sker automatiskt och det läggs enormt med tid att på att hålla koll på K&S.

Hade vi kunnat skulle vi hantera det annorlunda.

Men jag har för att visa god vilja återställt din annons och ber dig uppdatera den för att följa reglerna.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Nej en automatisk validering av fält är ju inte så mycket begärt

Nej det är det inte, inte heller att läsa regler och säkerställa att man följt dom när man får annonsera gratis?

Hade vi haft en annan setup med en bättre köp och sälj plattform i botten för köp och sälj hade allt varit enklare, vi har dock fokus på forumendelen och har fått anpassa oss långt över plattformens kapacitet för att ha köp och sälj så dynamiskt och väl fungerande som det är.
 

Jackdaw

Breitling
@charles_swe

Jag tycker din beskrivningen är en aning missvisande när du skriver att det förekommer "Något hairlines på vänster sida, se bilder. Överlag bra skick!". Av bilderna att döma är det väl inte direkt att se det som bra skick när hela boetten är full med repor, är väl iofs en bedömningsfråga men var något jag reagerade på bara.


0005.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@charles_swe

Jag tycker din beskrivningen är en aning missvisande när du skriver att det förekommer "Något hairlines på vänster sida, se bilder. Överlag bra skick!". Av bilderna att döma är det väl inte direkt att se det som bra skick när hela boetten är full med repor, är väl iofs en bedömningsfråga men var något jag reagerade på bara.


0005.jpeg
Ouch. Kanske inte en dealbreaker men bättre är väl ”i använt skick” än ”överlag bra skick” speciellt när det enda man uppmärksammar är ”några hairlines”

IMG_8398.jpeg
 
Ouch. Kanske inte en dealbreaker men bättre är väl ”i använt skick” än ”överlag bra skick” speciellt när det enda man uppmärksammar är ”några hairlines”

IMG_8398.jpeg
Var inte så hård mot honom, jag tror han var lite stressad av att ha lagt upp sju inlägg på sex minuter strax före annonsen för att komma upp i exakt 50.
 
Senast ändrad:
Topp