• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Sånt här är fasen lite trevligt 😃
IMG_20240423_130558.jpg
Galet fin !
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Så kul att vi delar samma uppfattning kring C klassen.

Hade så gärna velat ha en sedan men tycker dessa är onödigt stora för mina behov. Nu har jag inte kollat in W213 då dessa ligger långt över min budget. Däremot finns w212 inom min budget samt under 13k mil. Känns som dessa ligger lite högre nu när våren närmar sig. Dock är det lågt utbud. Känns verkligen rätt med en coupe, gillar den skarpt och känns ändå modernt trots nästan 15 är gammal bil. De som finns ute i dag till försäljning har legat länge, kan vara en liten målgruppen för coupe, vet inte.

Är tyvärr inte förtjust över cab, känns även konstigt med cab som bruksbil.

Ps: en grej jag reagerar starkt över är att det ytterst få som har media blåtand-spelare i w212. Går givetvis att lösa med en Aux.
Kör flera olika alternativ märker du vilken du faller för.
Bara det är en E-klass kommer du bli nöjd.
Testa även olika BMW, där borde 4, 5 och 6 serien alternativ. 4-serie finns i "sort of" coupe!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Kör flera olika alternativ märker du vilken du faller för.
Bara det är en E-klass kommer du bli nöjd.
Testa även olika BMW, där borde 4, 5 och 6 serien alternativ. 4-serie finns i "sort of" coupe!

Antar att du avser en Gran Coupé som jag råkar ha haft i 7 år nu och är fortfarande löjligt nöjd med. Snygga coupélinjer och samtidigt nästan lika praktisk som en kombi med sina 5 dörrar och rejält bagage. Går att hitta för runt 200k med mindre än 10k på mätaren. :happyhappy:
BMW 420 GC 2021-04-08.jpg

BMW 420 GC 2018-09-18 (bagage) .jpeg
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Hur är det möjligt att priset sänkts så mycket? Låg den galet från början??
229 000 kr är ett orealistiskt pris för den bilen. Säljaren kanske inte hade koll, eller vill att den stora prissänkningen ska få bilen att framstå som ett fynd?

En hyfsad översikt av prisbilden:

 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
61A70920-BD41-47B3-BB02-DFD49818313F.jpeg


Påställd 1/4 och körd först 27/4.
Nog senaste förstarunda hittills, men vädret har inte riktigt bjudit in till det och på jobb har det varit mycket.
Förvånansvärt lite gnäll efter vinterdvalan. Diverse lampor som lyste precis vid uppstart, men sen snabbt slocknade. Same old, same old.
En hel del som borde göras, men känner jag mig själv så slutar säsongen nog med att jag bara njutit av att köra den.

Parkerade för övrigt vid sidan om Rangen och konstaterar att det nog inte är något man ska krocka med. Ovankant av stötfångare på engelsmannen är i linje med främre kant av tyskens huv.

FE09C49B-4E3E-4CFC-A74B-5CCCCFBC17C0.jpeg
 
61A70920-BD41-47B3-BB02-DFD49818313F.jpeg


Påställd 1/4 och körd först 27/4.
Nog senaste förstarunda hittills, men vädret har inte riktigt bjudit in till det och på jobb har det varit mycket.
Förvånansvärt lite gnäll efter vinterdvalan. Diverse lampor som lyste precis vid uppstart, men sen snabbt slocknade. Same old, same old.
En hel del som borde göras, men känner jag mig själv så slutar säsongen nog med att jag bara njutit av att köra den.

Parkerade för övrigt vid sidan om Rangen och konstaterar att det nog inte är något man ska krocka med. Ovankant av stötfångare på engelsmannen är i linje med främre kant av tyskens huv.

FE09C49B-4E3E-4CFC-A74B-5CCCCFBC17C0.jpeg
Top notch på den vagnparken!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Top notch på den vagnparken!

Tack!
Jag är väldigt nöjd.
Pengamässigt är alla mina fordon kanske en halv mellan-Volvo, men de ger mig (om en hel del andra, när man är ute) mycket mer glädje än vad det hade gjort. Jag hade ju dessutom behövt en hel. ;)
Skämt åsido. Jag förstår så klart folk som går den andra vägen också, men för mig lirar detta väldigt bra.

Hade för övrigt också ut Mercan på samma ”blåsa av spindelväven-runda”. Som vanligt gav den mig inte någon huvudvärk alls, utan allt bara funkar.
Har sagt det förr, men den är verkligen förvånansvärt jäkla rolig att slänga runt på lite kurviga stycken.

Hojen väntar däremot på verkstadstid och ny koppling, men jag kunde inte låta bli en symbolisk uppstart av den heller.

6397A30A-D163-4AA0-81F1-D27E997E1CD3.jpeg
 

Woland

Omega
Det fanns en bil till, bland flera, som gav samma glädje. Det var en fransman. Citroen DS21.
Den korta period jag ägde en sådan var med ett modernt uttryck, magiskt.

Vaknade på morgonen och insåg att nu ska jag åka Citroen. Vilken jävla bil. Usla lösningar på mycket. Men där den var bra är den i min värld fortfarande oöverträffad. Sänka farten i fartgupp, skojar du. Domkraft för att byta däck, skojar du, osv. Komfort, du svävade. Volare!

Men, men. Växellådan framför motorn, långt länkage, dålig känsla där. Rattväxel. Hydraliken, himmel eller helvete. Dålig prestanda. Rostburk osv.
När man kontaktade en verkstad, och de frågade vilken bil, och jag sa Citroen DS21, var svaret kategoriskt, nä, nä, inte här.

Men kort sagt en av de mest personliga bilar som tillverkats.

Rekommenderas för en entusiast.
 

Woland

Omega
Jag var ung och köpte den för några tusen. Men ser man tillbaks och även räknar in alla "dyrbilar" genom åren så är det mycket den man minns.

Jag tror jag lärt mig att en rolig bil har mycket lite med prislappen att göra. De flesta bilar jag ägt har såklart varit objektivt sett bättre, dugligare, sundare i konstruktion och kvalite.

Men jag har aldrig svävat som i DS21.
 
Tack!
Jag är väldigt nöjd.
Pengamässigt är alla mina fordon kanske en halv mellan-Volvo, men de ger mig (om en hel del andra, när man är ute) mycket mer glädje än vad det hade gjort. Jag hade ju dessutom behövt en hel. ;)
Skämt åsido. Jag förstår så klart folk som går den andra vägen också, men för mig lirar detta väldigt bra.

Hade för övrigt också ut Mercan på samma ”blåsa av spindelväven-runda”. Som vanligt gav den mig inte någon huvudvärk alls, utan allt bara funkar.
Har sagt det förr, men den är verkligen förvånansvärt jäkla rolig att slänga runt på lite kurviga stycken.

Hojen väntar däremot på verkstadstid och ny koppling, men jag kunde inte låta bli en symbolisk uppstart av den heller.

6397A30A-D163-4AA0-81F1-D27E997E1CD3.jpeg
Kan bara hålla med, så otroligt mycket roligare än en ny bil av dagen. Hade bara plats (och ekonomi) funnits hade jag gjort precis som du 👍👍
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det var biltvätt för hela slanten igår nya (för mig) V70 som ska agera byggbolag behövde verkligen saneras!
IMG_9350.jpeg


Vart mörkt innan jag var klar så har inte riktig aning om hur den ser ut än. Men för 10.000 var den riktigt fin innan tvätt!
Ovanligt att få en duglig bil för den prislappen men du verkar ha lyckats.
Grattis! 10tkr gör sig bra som slit och släng bil, bonus om den är någorlunda fräsch också.
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Många fina garage
Jag har inget garage
Vill ha garage
Behöver garage
7x11m vore kanon, infart på kortsidan är det som går isåfall

Får bygga ett, finns plats på tomten. Dock sluttar det åt fel håll så då måste man fylla upp massor i ena änden eller gjuta betongbjälklag. Drar mig lite…

Så, delat med mig av lite drömmar…
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Många fina garage
Jag har inget garage
Vill ha garage
Behöver garage
7x11m vore kanon, infart på kortsidan är det som går isåfall

Får bygga ett, finns plats på tomten. Dock sluttar det åt fel håll så då måste man fylla upp massor i ena änden eller gjuta betongbjälklag. Drar mig lite…

Så, delat med mig av lite drömmar…
Kör. Du kommer aldrig ångra dig.
 

Edin

Panerai
Ovanligt att få en duglig bil för den prislappen men du verkar ha lyckats.
Grattis! 10tkr gör sig bra som slit och släng bil, bonus om den är någorlunda fräsch också.

Verkligen!
Spanat på en v70 nu under våren men då mer åt 30-40k hållet. Denna dök upp på blocket och var under fem minuter hemifrån!
Lite småfix då ena bromsoket bak har låst sig/kärvar men för 10k känns det som ett kap!
Besiktad till oktober, hel skinninredning, oerhört lite repor, lite rost på framflyglarna. Har t.o.m. navigation som är helt oduglig men värsta direktösvagnen för sin tid. En del små saker är trasigt som enkelt fixas för kaffe pengar.

Frånsett bromsoket (som var väl beskrivet) så tror jag inte en bil för 40.000 är fräschare heller.

Kör. Du kommer aldrig ångra dig.
Det är även alltid för litet. Spelar typ ingen roll hur stort man bygger. :)
 
Senast ändrad:
Topp