• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

mato00

Cartier
2-Faktor
Äntligen tillbaka här igen!🎉

IMG_9129.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Not surprised. Hur brukar du göra @Aurum för att det ska funka? Lim känns som det kan bli fula spår men typ dubbelhäftande tejp känns för klent + vad ska man ha för ”läderremsor” ? Thx 🥂
Vilket viklås är det? Är ju främst enkelvikta som funkar bra. Har kört dubbelhäftande tejp och skinnbit skuren med rätt profil. Har även kört med skummgummitassar. Kan man böja bladen brukar ju även det hjälpa.
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Svåraste typen, men du kan ju alltid testa att lägga något mellan viklåsbladen och länken. Har ingen bild tyvärr, behöver ingen sådan fusklösning just nu.
Borde det inte funka att sätta på länkdelarna som blir underst när man vikt ihop den? Jag får testa lite :) men behöver köpa lite prylar för det
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Når jeg ser på den helt nye med brun SB urskive, så er den fin - men det er noe "galt" med at den ikke er hvit. Tror disse urskivene i "blått", "grønt" og "brunt" fort blir utdatert i forhold til de klassiske hvite.

Eller. hva?

432998251_18426149185053344_5370497177689201821_n.jpg
Håller med. Gillar iofs inte de du refererar till speciellt mycket, men även om tex den rödlackade eller min isade till carree är bra håller jag de släta, matta och vita högst.
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Finns det några som säljer eftermarknadsband till Cartier Santos Medium eller är det endast Cartier själva? Vet att Delugs gjort detta tidigare tex. Alternativt någon här som sitter på något kul band att avyttra?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag struntar fullständigt i att den är en damklocka. Skulle inte tveka en sekund på att använda den om jag kunde.
Det får du gärna göra, har du testat en? Storleken, index, tavlan och ringen är klassiska damursknep. Därför jag var nyfiken. Finns många män som gillar damur som tex Crash idag.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Når jeg ser på den helt nye med brun SB urskive, så er den fin - men det er noe "galt" med at den ikke er hvit. Tror disse urskivene i "blått", "grønt" og "brunt" fort blir utdatert i forhold til de klassiske hvite.

Eller. hva?

432998251_18426149185053344_5370497177689201821_n.jpg
Gillar denna bättre än t ex gröna som kom innan. Bra att Cartier erbjuder fler möjligheter än vit urtavla på sina moderna klockor. Med det sagt gillar jag fortfarande vita bäst
 
Topp