• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

martaSM30

Audemars
Inkommande!
IMG_3562.jpeg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jodå, visst är det en PPPP:)
IMG_3641.jpeg

Inte perfekt men okey skick. Lite sitter i glaset. Mycket bättre irl än på bild:D:p

Och jo, jag vet att den har en:
🙂🙃

Grym! En tidigare dessutom med linje genom DS. Testa en BoR-länk med curved ends om du blir sugen på länk, brukar bli riktigt bra. Lättare att hitta i en storlek som passar… GF är besvärliga med det tyvärr.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Det här är kanske lite oortodoxt, men jag fick tag på ett vintage tropic och ett certinaspänne. Det blev en väldigt skön combo på armen, men det skulle ju helt klart passa bättre på en av dykarvarianterna. Jag får väl försöka jaga rätt på en sådan framöver.

IMG_9077.jpeg

IMG_9078.jpeg

IMG_9081.jpeg

IMG_9079.jpeg
 

Fadershan

Patek
Trevligt rep-objekt för en schysst peng eller franken-påhitt? Inte jag som köpte.
IMG_3463.png
IMG_3464.png
Haha ja jo defekt är den nog ja Kaplans iom att sekundvisaren rostat av och att det sprutar rost upp ur minutröret.. Tavlan i sig är nog hyffs användbar men även den har tydliga spår av tråkigheter och vart är lumen? Ser i övrigt ok ut och ser ut som en grå ja. Billigt ja men kanske mest som reservdelar eller större renovering.

IMG_20240207_074516.jpg
IMG_20240207_074456.jpg
IMG_20240207_074438.jpg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Haha ja jo defekt är den nog ja Kaplans iom att sekundvisaren rostat av och att det sprutar rost upp ur minutröret.. Tavlan i sig är nog hyffs användbar men även den har tydliga spår av tråkigheter och vart är lumen? Ser i övrigt ok ut och ser ut som en grå ja. Billigt ja men kanske mest som reservdelar eller större renovering.

IMG_20240207_074516.jpg
IMG_20240207_074456.jpg
IMG_20240207_074438.jpg
Ja, jävlar! La inte märke till rosten vid visarna. Med andra ord kanske ett inte lika trevligt rep-objekt längre om klockan tagit in fukt eller liknande :bag:
 
Topp