• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Burnman

Audemars
2-Faktor
Får se om det var bra köp.
20240127_200105.jpg
Jag tycker de där är rätt ok ändå. Brukar försöka ha en ask ligga i humidoren
 

Jojje90

Omega
ÄNTLIGEN, är man "betrodd" att skriva här. Efter att ha följt tråden länge kan jag nu börja interagera och förhoppningsvis bidra lite själv.
Det lär visserligen inte bli många pinnar innan vårkanten när det börjar bli balkongväder, men jag kan börja med att bjuda på en titt på humidoren.


20240203_164040.jpg


20240203_164243.jpg
 

Samson32

Cartier
2-Faktor
ÄNTLIGEN, är man "betrodd" att skriva här. Efter att ha följt tråden länge kan jag nu börja interagera och förhoppningsvis bidra lite själv.
Det lär visserligen inte bli många pinnar innan vårkanten när det börjar bli balkongväder, men jag kan börja med att bjuda på en titt på humidoren.


20240203_164040.jpg


20240203_164243.jpg
Där finns allt lite godingar 😊
 

Jojje90

Omega
Där finns allt lite godingar 😊
Jovars:)..det var dock bara ett par år sedan jag gick och blev cigarrbiten, så jag försöker prova runt lite och gärna köpa åtminstone ett par stycken av samma för att kunna röka en i närtid och lägga undan den andra ett tag.

Tänkte börja rikta mig mer mot "nya världen" dock pga marknaden för Kubanerna.
Det mesta är ju urplockat i varje butik och det jag letar efter verkar ju inte gå att få tag på om jag inte är beredd att betala ockerpriser och det hoppar jag nog.

Den stora besvikelsen hittills har vart Montecarlosen. Absolut inte pga smaken utan att två av två än så länge vart tokpluggade. Så jag har inga större förhoppningar på dom resterande två.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Tror jag skrivit nåt om denna tidigare i tråden?
men..ok. Som det mesta från Quai Dorsay så levererar även denna 👌🏻
Lena fina smaker med krämig o smakrik rök. Ändå mild fast med karaktär. Vanillj, ceder o citrus toner finns där. En favvo pinne 💨
Tack. Får försöka leta reda på rökverket själv och testa. Låter som en riktigt trevlig pinne.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
ÄNTLIGEN, är man "betrodd" att skriva här. Efter att ha följt tråden länge kan jag nu börja interagera och förhoppningsvis bidra lite själv.
Det lär visserligen inte bli många pinnar innan vårkanten när det börjar bli balkongväder, men jag kan börja med att bjuda på en titt på humidoren.


20240203_164040.jpg


20240203_164243.jpg
Välkommen till en av de skönaste trådarna här 😎
 

Woland

Omega
Är väl ute att röka?
Bara pensionärer och diversearbetare som håller på med sånt, inte ens kiddsen tycker ju att det är coolt längre :p

Menar du barnen? De vet ju inget om det. Deras åsikter är helt ointressanta.
Tobak handlar inte om vad som är coolt. Varför tror du det? Tobak är som sprit. Ett njutningsmedel. Tyvärr klarar mina luftrör inte av rökning längre. Annars hade jag bolmat på som förr. I min avatar röker jag en av mina sista cigarrer. Sorgligt men sant. Cigarrökning har gett mig många oförglömliga minnen.

På La Floridita i Madrid satt vi en hela nätterna och rökte ypperliga rökverk och drack årgångsrom. Utan en tanke på socialstyrelsens rekommedationer.

Din kommentar illustrerar vårt madrasserade Sverige.
 
Topp