• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

dd_mange

Panerai
2-Faktor
Fick den med posten idag. Jag är lite ovan vid en så pass liten boett (den känns betydligt mindre än min Explorer som är 39 mm, bara 1 mm större), men jag kommer vänja mig på en dag eller två. Den är galet elegant, om man frågar mig😀

Det är ju ett bra exempel på att mm inte är allt. Det har ju med bezelstorlek, bandhorn, har den kronskydd osv att göra, hur den ”bärs”😀
IMG_2846.jpeg

Allt är relativt. Kan ibland tycka min om 42 mm känns gigantisk.
IMG_2906.jpeg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Fick den med posten idag. Jag är lite ovan vid en så pass liten boett (den känns betydligt mindre än min Explorer som är 39 mm, bara 1 mm större), men jag kommer vänja mig på en dag eller två. Den är galet elegant, om man frågar mig😀

Det är ju ett bra exempel på att mm inte är allt. Det har ju med bezelstorlek, bandhorn, har den kronskydd osv att göra, hur den ”bärs”😀
IMG_2846.jpeg
Snyggt! 38:an satt verkligen bra på dig. På mig är den lite som @dd_mange s ett nummer större här ovan.
(Tänk om de kunde fixa lite antireflex... då hade den nästan varit perfekt.)
 

fransl

Cartier
Ja, den är riktigt vass den där. Ett intressant alternativ till Tudor Ranger tycker jag. Denna känns väl bättre nästan?
 

lofgreno

Audemars
Det förstår jag, helt klart en stabil del av samlingen. När man måste ta något snabbt på morgonen och inte känner för quartz – då blir det Khaki!
Ja den var bra den där, tyvärr hade jag lite mekanik problem & fick serva en del. Sen störde jag mig tyvärr på 5 ATM. är ju säkert lugnt men vill kunna slänga mig i vattnet med en Field klocka på sommaren utan att oroa mig.

Så fick bli en Seiko Baby Alpinist ist...
 
Topp