• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

Seglarn

Breitling
2-Faktor
Äntligen en Hamilton för mig!
Nya band från watchwear.
Supernöjd😃
 

Bilagor

  • 20240130_184903.jpg
    20240130_184903.jpg
    326.3 KB · Visningar: 19
  • 20240130_184744.jpg
    20240130_184744.jpg
    1.3 MB · Visningar: 17

Carlwahlstrom

Breitling
Tjena! Såg precis denna annons på tradera av en Hamilton Khaki Field Auto.

Vet inte varför men jag tyckte att klockan såg lite konstig ut, är det någon här som har kunskap och kan "bekräfta" att den är äkta?
Säljaren säljer för övrigt 2st av denna modell men det finns lite skillnader på dem, är det olika årsmodeller?
Reagerade också på att det inte finns någon Swiss Made text på urtavlan, googlade på det och det verkar som att man inte hade det under några år? Stämmer det?

//Carl
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Tjena! Såg precis denna annons på tradera av en Hamilton Khaki Field Auto.

Vet inte varför men jag tyckte att klockan såg lite konstig ut, är det någon här som har kunskap och kan "bekräfta" att den är äkta?
Säljaren säljer för övrigt 2st av denna modell men det finns lite skillnader på dem, är det olika årsmodeller?
Reagerade också på att det inte finns någon Swiss Made text på urtavlan, googlade på det och det verkar som att man inte hade det under några år? Stämmer det?

//Carl
Tjena! Såg precis denna annons på tradera av en Hamilton Khaki Field Auto.

Vet inte varför men jag tyckte att klockan såg lite konstig ut, är det någon här som har kunskap och kan "bekräfta" att den är äkta?
Säljaren säljer för övrigt 2st av denna modell men det finns lite skillnader på dem, är det olika årsmodeller?
Reagerade också på att det inte finns någon Swiss Made text på urtavlan, googlade på det och det verkar som att man inte hade det under några år? Stämmer det?

//Carl
Länken passar osedvanligt dåligt mot boetten tycker jag, och jag håller faktiskt med om att nåt ser lite avigt ut på den klockan du länkade till men jag kan inte sätta fingret på vad, eller påstå att den skulle vara fejk heller för den delen. Bägge han säljer verkar vara varianten på 42mm, och den ser faktiskt ut att sakna Swiss made texten på tavlan, vilket 38mm har.
1000009561.png
1000009562.png
 

Carlwahlstrom

Breitling
Länken passar osedvanligt dåligt mot boetten tycker jag, och jag håller faktiskt med om att nåt ser lite avigt ut på den klockan du länkade till men jag kan inte sätta fingret på vad, eller påstå att den skulle vara fejk heller för den delen. Bägge han säljer verkar vara varianten på 42mm, och den ser faktiskt ut att sakna Swiss made texten på tavlan, vilket 38mm har.
1000009561.png
1000009562.png
Okej tack, det förklarar kanske swiss made texten iallafall. Tror jag skippar just den klockan dock, han hade varken papper eller box till nån av dem.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Hmm, nog är kronan för liten också, och tavlan saknar "ringen" man brukar kunna ana. Den andra ser ut som de brukar ta över jag.
1000009563.png
1000009564.png
 

dd_mange

Panerai
2-Faktor
Ja nu när du säger det så är det stor skillnad på urtavlan, siffrorna är också smalare i den övre bilden tycker jag.

Ser inte kronan lite platt ut också på den vänstra, om man jämför med bilderna från Hamiltons hemsida? Kan vara illusion. Gällande Swiss Made så blir jag inte riktigt klok. Kollar man katalogbilderna på ditur tex så sitter texten placerad på olika ställen på olika bilder.
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Ja nu när du säger det så är det stor skillnad på urtavlan, siffrorna är också smalare i den övre bilden tycker jag.
Kan vara bilden, men ”pluppen” vid 25-markeringen på den övre bilden ser ju inte bra ut 😅
Och ”Hamilton” sitter även högre upp på tavlan om man refererar till sofforna ”22” och ”14”.

Så ja, det ser onekligen lite lurigt ut…
 

Barfly

Cartier
Hur är kvalitetskänslan på dessa?
Jag gillar min. Har dock ingen länk på min. Betalade hälften av det belopp som du tittar på, kanske t o m lite mindre. Köpte via Uret.

Det jag glömde att nämna var att AR är obefintlig, annars finns inte så mycket att klaga på :) Eller vad säger ni andra?
 
Senast ändrad:

dd_mange

Panerai
2-Faktor
Jag gillar min. Har dock ingen länk på min. Betalade hälften av det belopp som du tittar på, kanske t o m lite mindre. Köpte via Uret.

Det jag glömde att nämna var att AR är obefintlig, annars finns inte så mycket att klaga på :) Eller vad säger ni andra?

Instämmer. Supernöjd. Är, som ovan skrivet, AR coating viktigt så kanske man bör kolla något annat. Annars riktigt fin klocka till rimligt pris.
 

JuniM

Breitling
Hej! Vart tror ni att man kan få tag på en Hamilton Khaki 38mm Quartz på länk, är sugen på en daglig beater och den känns som den perfekta första Hamilton för mig.
Är det bara Chrono eller om det dyker upp någon här på KS tror ni? :)
 
Topp