• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag kontrar med frågan varför det är intressant att veta? :)

Min spontana gissning är att det nog inte finns speciellt många. Det är 100 tillverkade någonsin. Det är inte en billig modell direkt. Det kan väl finnas någon samlare som har en, men jag är ganska säker på att vi inte har sett någon i den här tråden, men jag kan säkert ha fel. :)
Är bara nyfiken. 😊
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Plockade fram den här ur förvaring.

Ska den få stanna kvar eller gå?
IMG_2067.jpeg
IMG_2074.jpeg
 

LS

Panerai
2-Faktor
Är mitt pris helt orimligt eller är det så här svårt att sälja Panerai? Helt hopplöst lite respons.

 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Är mitt pris helt orimligt eller är det så här svårt att sälja Panerai? Helt hopplöst lite respons.

Inte det minsta orimligt pris. Den extrema ekonomiska situation som just nu råder avspeglar sig även här på KS och köp & sälj. Det går överlag segt, och kanske ännu lite segare för ett relativt nischmärke som Panerai..

Jag har sagt det många gånger för; vi är en rätt liten Panerai-ankdamm här i Sverige även i mer reguljära tider..
 

Slapparn

Breitling
2-Faktor
Är mitt pris helt orimligt eller är det så här svårt att sälja Panerai? Helt hopplöst lite respons.

Priset är det inget fel på, det är nog som Palenkovich skriver att folk har det tufft nu och då är lyxvaror längre ner på inköpslistan.
 
  • Like
Reactions: LS

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Försöker bistå en vän som kikar lite på olika pannor. Just nu är det submersibles. Inser att mina kunskaper är begränsade så behöver hjälp.

Vad är skillnaden mellan 683, 1683 och den nya 2683? Är det bara tillverkningsår eller något väsentligt?

Är det någon skillnad på 973 och typ 683 utöver den keramiska vridringen?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Försöker bistå en vän som kikar lite på olika pannor. Just nu är det submersibles. Inser att mina kunskaper är begränsade så behöver hjälp.

Vad är skillnaden mellan 683, 1683 och den nya 2683? Är det bara tillverkningsår eller något väsentligt?

Är det någon skillnad på 973 och typ 683 utöver den keramiska vridringen?
Om inte watchbase säger att det är ett annat urverk eller du kan se på bilder att det är annan färg på index, annan färg på text på tavla eller att den kommer med ett annat band... så är det ingen väsentlig skillnad. Det är dock olika mycket skillnad på olika modeller, finns ingen logik. 🙃

Tillverkningsår ska egentligen bara skilja på bokstav i serienumret.

Vad jag minns är det typ ingen skillnad på 683, 1683 och 2863. Men dubbelkolla på watchbase.

Och det är vridringen som är skillnaden vs 973.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Om inte watchbase säger att det är ett annat urverk eller du kan se på bilder att det är annan färg på index, annan färg på text på tavla eller att den kommer med ett annat band... så är det ingen väsentlig skillnad. Det är dock olika mycket skillnad på olika modeller, finns ingen logik. 🙃

Tillverkningsår ska egentligen bara skilja på bokstav i serienumret.

Vad jag minns är det typ ingen skillnad på 683, 1683 och 2863. Men dubbelkolla på watchbase.

Och det är vridringen som är skillnaden vs 973.
Tack!

Söker regelbundet på watchbase och din eminenta storleksguide.
Hittade dock varken 1683 eller 2862 på watchbase. Därav frågan här.
 

Mauritz

Rolex
Vilken är att föredra 682 eller 973, Ni som prövat båda. Tappar man lite av känslan då 973 är något tunnare eller är det en fördel?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Börjar få osunda tankar kring att vara owg med min 001. Kan det vara owg-material? Sällan jag hamnar i situationer som kräver 30 ATM. Babysim är samma tid varje söndag, blir inte vildare än så ;)

Det var en 111:a som fick mig hooked på Panerai och en 001 är ju typ samma sak, fast bättre ;) skulle kännas lite "full circle" eller något åt der hållet
IMG_4022.jpeg
 
Senast ändrad:

Caravelle33

Vacheron
Börjar få osunda tankar kring att vara owg med min 001. Kan det vara owg-material? Sällan jag hamnar i situationer som kräver 30 ATM. Babysim är samma tid varje söndag, blir inte vildare än så ;)
Absolut OWG material men jag skulle inte ens ge mig på babysim med en tritiumpanna. Säger jag som brukar bada med min 24/A. Nåja jag skall bättra mig
IMG_8106.jpeg
 
Topp