• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Ball-tråden

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Glada Tidningar från de Ockuperade territorierna!

Britterna har lyckats få klockan från Affären, till Heathrow och till Sverige på två veckor...
IDAG (18 Maj) har den ankommit Stockholm Utrikes, nu skall bara Tullen gnaga Sörpa över den i upp till TRE VECKOR.
Nice, börjar närma sig 👍
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Får väl dra mitt strå också, snart ska detta band på, sommar snart ju 😀
001EA8C4-0E1D-419E-95BE-42C5A064B268.jpeg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Det ligger en Ball Fireman på Köp och Sälj till ge-bort-pris.

Onekligen bra pris, jaja andrahandsvärdet är vad det är på dessa klockor 😟
 

Goflorp

Cartier
Enda jag vet är att den beställdes 6 Maj, kom till Sverige den 18:e och numera huserar i Tullens lokaler i Stockholm.... tror jag.
 

Goflorp

Cartier
Lider just Nu av en trasig dator, så jag har annat tänka på. Måste sälja min A-13A för att få ihop kosing. Så jag är under lite press få saker att gå ihop här :-(
 

AGipal

Omega
Jag har också upptäckt Ball nyligen och är otroligt sugen på att klicka hem en Marvelight. Vad tror ni om att flippa den i Sverige? Svårt eller möjligt med lite discount och is i magen?
 

AGipal

Omega
Har Ball Engineer II Marvelight 40mm med svart urtavla jag kan få köpa loss för 11k i nyskick, känns ändå inte som att den kommer tappa något jättevärde för det priset då listpris ligger runt 17k för en sån :)
 

Goflorp

Cartier
Har Ball Engineer II Marvelight 40mm med svart urtavla jag kan få köpa loss för 11k i nyskick, känns ändå inte som att den kommer tappa något jättevärde för det priset då listpris ligger runt 17k för en sån :)
Utmärkt val, snygg, ETA-verk, säkert rätt storlek med för dig (den finns ju i 43mm med).
Slår du till så gillar vi bilder här i tråden !!
 

AGipal

Omega
Det kan jag garantera att ni kommer få! Tror 43an blir lite väl klumpig att ha som vardagsklocka, 40 känns mer lagom för den typen av klocka!
Tritiumtuberna gör det lilla extra också :)
 

AGipal

Omega
Fick precis OK från säljaren på 9700 SEK inkl frakt, står mellan den och en Longines conquest, men tror BALL är mer för pengarna isåfall.
 

AGipal

Omega
Det tror jag absolut, var ner och prövade Longines nu på lunchen och den kändes bra i både finish och länk. Det är jäkligt synd att man inte kan få pröva Ball någonstans i Sverige. o_O
 

Mersault

Omega
Det tror jag absolut, var ner och prövade Longines nu på lunchen och den kändes bra i både finish och länk. Det är jäkligt synd att man inte kan få pröva Ball någonstans i Sverige. o_O
Håller med, många av de klockorna man är intresserad av är svåra att hitta i butik i Sverige så man kan få fingra på dem lite :/
 

AGipal

Omega
Nej det är hemskt tråkigt, hade sparat mycket oro där! Såg nu dessutom att det är 904L stål i Ball, det väger ju upp lite också.
 
Topp