• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Ball-tråden

Jonsni

Breitling
Hej,

Har satt priset till 8k men byten kan eventuellt vara intressant också men då sätter jag bytesvärdet till 10k

Här har du lite info/spec.


Limited Nr 0197 av 1937
Sjävklart Tritium som är BALL’s signum.

Model: DM1022A-N3J-BK
Movement: Ball RR1102
Base: ETA 2836-2
Case material: Titanium
Crystal: Sapphire
Caseback: Solid
Day & date display
Bidirectional rotating inner bezel
Case diameter: 44 mm (upplevs något mindre)
Case thickness: 13.5 mm
Lug width: 21 mm
Water resistance: 300 m (1,000 ft)

Mvh
Jonas
 

Goflorp

Cartier
Jag förundras över hur posten, som har världens mest detaljerade spårningssystem.
Som kan ha reda på ett paket på en decimeter när - om de bara matar sina system med information...
...ständigt hoppar över att fylla systemen med information?

Ena sekunden är paketet i Stockholm, Arlanda. Sedan ingenting på en vecka och vips
är paketet på mitt utlämningsställe.

Men de 22 ställen där det scannnas mellan det? Tydligen vill man inte delge kunden den infon.
Vidare rör ingen ett paket någonsin på en helg, 2021? Skojar ni eller? Hela världen står stilla
för att det är helg. Varför inte anställa helgarbetare istället.
 

Goflorp

Cartier
Så kom den då.

Satte på kaffet, öppnade kartongen...

Men... vafan - det är ju en grå, inte en svart....

Efter samtal med Jura i England, där de var helt förkrossade, så bestämde vi.
Jag behåller den grå - den är skitsnygg, storleken var rätt.

Ball har sagt att det skulle vara länken med lilla runda loggan på - icke, det är den vanligare klämlänken.
Också bra - den ville jag ha...

England skickar ett par snygga band, och extra länkbitar - den sitter lite trångt.
7DD5D483-2DEF-4228-8533-64EFE7D1FBCA.jpeg
CEDD799C-9617-4DD3-A206-973F2EDFF6F8.jpeg
AB772E85-1DA5-4373-A4AC-DAE0E64A655A.jpeg
BF7E5CD2-6F7D-4BA4-9B66-5E9C5446813C.jpeg
2D4643B2-2081-4473-B1E1-9AA308E4814A.jpeg
C2A2A331-4A1F-43B3-B8BE-3BF3F5DB490D.jpeg
 

AGipal

Omega
Attans, var nära på att beställa en lika ungefär, engineer III Marvelight tills jag såg att den var grå.. så jag fyndade en TH Carrera istället!
Men hur nöjd är du ändå?

upp med bilder!! 😁
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Så kom den då.

Satte på kaffet, öppnade kartongen...

Men... vafan - det är ju en grå, inte en svart....

Efter samtal med Jura i England, där de var helt förkrossade, så bestämde vi.
Jag behåller den grå - den är skitsnygg, storleken var rätt.

Ball har sagt att det skulle vara länken med lilla runda loggan på - icke, det är den vanligare klämlänken.
Också bra - den ville jag ha...

England skickar ett par snygga band, och extra länkbitar - den sitter lite trångt.
7DD5D483-2DEF-4228-8533-64EFE7D1FBCA.jpeg
CEDD799C-9617-4DD3-A206-973F2EDFF6F8.jpeg
AB772E85-1DA5-4373-A4AC-DAE0E64A655A.jpeg
BF7E5CD2-6F7D-4BA4-9B66-5E9C5446813C.jpeg
2D4643B2-2081-4473-B1E1-9AA308E4814A.jpeg
C2A2A331-4A1F-43B3-B8BE-3BF3F5DB490D.jpeg
Snyggt och grattis, grått är underskattat, är det bara lite sunburst i tavlan blir det riktigt läckert.
 

AGipal

Omega
Otroligt vacker, gillar speciellt bakdelen på sekundvisaren 👍🏻

mörker bild är ju obligatoriskt också med Ball!
 

iko

Panerai
2-Faktor
Så kom den då.

Satte på kaffet, öppnade kartongen...

Men... vafan - det är ju en grå, inte en svart....

Efter samtal med Jura i England, där de var helt förkrossade, så bestämde vi.
Jag behåller den grå - den är skitsnygg, storleken var rätt.

Ball har sagt att det skulle vara länken med lilla runda loggan på - icke, det är den vanligare klämlänken.
Också bra - den ville jag ha...

England skickar ett par snygga band, och extra länkbitar - den sitter lite trångt.
7DD5D483-2DEF-4228-8533-64EFE7D1FBCA.jpeg
CEDD799C-9617-4DD3-A206-973F2EDFF6F8.jpeg
AB772E85-1DA5-4373-A4AC-DAE0E64A655A.jpeg
BF7E5CD2-6F7D-4BA4-9B66-5E9C5446813C.jpeg
2D4643B2-2081-4473-B1E1-9AA308E4814A.jpeg
C2A2A331-4A1F-43B3-B8BE-3BF3F5DB490D.jpeg
Äntligen!
Jag hade helt missat att du fått den! Synd att de skickade fel, särskilt med tanke på hur länge du fick vänta. Får man fråga vad kalaset landade på totalt? 30% moms + 75kr avgift för avin?

Du behöver inte känna att du ska hålla tillbaka med bilder i tråden. ;)
 

Goflorp

Cartier
Jag väntar än på extra länkbitar och lite småsaker som plåster på såren….

skicka saker fysiskt runt jorden i en pandemi funkar så ytterst dåligt…
 

jacoby

Cartier
Tjabba alla BALLs ägare ;)
Jag har intresserat mig för dessa då der ser helt otroliga ut och gillar verkligen kvalitet man får för pengarna.
Tanken är att köpa en klocka som 30-års present till...ja mig själv :pOch tänker att jag vill testa något "lite" finare än Seiko, Tissot, eller Certina.
Bara budgeten som stramar åt lite, vill helst inte lägga över 20k, och helst under 40mm(beroende på hur långa Lug-Lug är på 40 dock)

Har någon några modeller att tipsa om?
 

AGipal

Omega

Den där är 40mm exakt, men skulle gissa på att den bär bra ändå, var själv väldigt sugen på en sån men siktade på en prisklass högre istället i slutändan!
Går nog få loss för 20 på Chrono eller liknande ställen. :)
 

jacoby

Cartier

Den där är 40mm exakt, men skulle gissa på att den bär bra ändå, var själv väldigt sugen på en sån men siktade på en prisklass högre istället i slutändan!
Går nog få loss för 20 på Chrono eller liknande ställen. :)
WOW. Nu snackar vi.
Riktigt snygga detaljer på den, formen på den är helt otrolig.
L2L såg ganska respektabel ut på knappa 48mm
 

jacoby

Cartier

Sen har du ju den där modellen som är ganska identisk men kör ETA-urverk istället för Ball inhouse. Den där säljaren är AD på Chrono och prutbar ;)
Aha. Antar att det är den första Engineer M Marvelight som bara har open caseback? då med deras inhouse? Eftersom ETAn är väl inte super-vacker att titta på.
Prutbar säger du, intressant :p Ska definitivt hålla koll på denna, och kika lite på youtube.

Gillar att den kör samma stål typ? som Rolex(har läst på lite om skillnaderna mellan dom)

Ser även att dom inte har några mikro-justeringar, men dock istället 2 "halvlänkar".
 

Goflorp

Cartier
M i modellnamn står för Manufacteur och betyder att urverket är av egen tillverkning.
Har en 43mm Engineer M Marvelight och stor trivs. 43mm känns ej stort alls.
 
Senast ändrad:

jacoby

Cartier
M i modellnamn står för Manufacteur och betyder att urverket är av egen tillverkning.
Har en 43’m Engineer M Marvelight och stor trivs. 43mm känns ej stort alls.
Är det denna du beställde från Jura ?

Har du lyckas få en bra fit med arbandet?
 
Senast ändrad:

jacoby

Cartier
Update:

Frågade om ett bättre pris på den du länkade 2 poster upp och fick ett erbjudande på:
Totalpris: 1 415,00 €
≈ 14 664 SEK
Inte dåligt faktiskt.

Edit:
Ger upp kring Ball watches.
Har insett efter recensioner på Youtube att den kommer bli för stor. 40mm med utstickande mitten länkar gör att dom ser lite större och bulkigare ut.
 
Senast ändrad:

Goflorp

Cartier

Goflorp

Cartier
Update:

Frågade om ett bättre pris på den du länkade 2 poster upp och fick ett erbjudande på:
Totalpris: 1 415,00 €
≈ 14 664 SEK
Inte dåligt faktiskt.

Edit:
Ger upp kring Ball watches.
Har insett efter recensioner på Youtube att den kommer bli för stor. 40mm med utstickande mitten länkar gör att dom ser lite större och bulkigare ut.
Helnöjd med min 43mm, den känns inte så "enorm" direkt - mer att den passar då jag har rätt rejäla handleder.
Allt runt 40mm ser ut som dam-ur på på mig, och jag gillar det inte.
 

jacoby

Cartier
Men en 40mm ur t ex Fireman-serien borde även du fixa med smalare handleder.
40mm men 11,6mm tjock, satan i gatan :) Vad klassas den som ? Dress klocka eller mer sport-ur? Med tanke på att den har 100M WT.
Den var väldigt fin också, funderar bara på om den är lite för lik min Rado Centrix jag redan har(mörkblå urtavla med integrerat armband)
 

Goflorp

Cartier
40mm men 11,6mm tjock, satan i gatan :) Vad klassas den som ? Dress klocka eller mer sport-ur? Med tanke på att den har 100M WT.
Den var väldigt fin också, funderar bara på om den är lite för lik min Rado Centrix jag redan har(mörkblå urtavla med integrerat armband)
”göra” (Göteborgska för rota) runt en sväng på Ballwatches, de har många modeller som verkligen är både snygga, fulla med tritium-rör och de är verkligen prisvärda.
 

Kujoni

Omega
Hej Gruppen, vad har ni för uppfattning om andrahandsvärdet på Ball i Sverige? Jag funderar på att låta en av mina gå, men har inte blivit erbjuden i mina ögon realistiska nivåer i inbyten. Var är det bäst att sälja tror ni?(medans jag väntar på att kunna annonsera här) Chrono24?

Ha det bäst!
/JN
 

Goflorp

Cartier
Hej Gruppen, vad har ni för uppfattning om andrahandsvärdet på Ball i Sverige? Jag funderar på att låta en av mina gå, men har inte blivit erbjuden i mina ögon realistiska nivåer i inbyten. Var är det bäst att sälja tror ni?(medans jag väntar på att kunna annonsera här) Chrono24?

Ha det bäst!
/JN
50% av inköpspris
 
Topp