• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Har någon tips på en schysst painter jacket likt denna? dvs drar lite mer åt kavaj hållet än overshirt. Hade köpt denna om det inte var för de knepiga muddarna/ cuffarna, inte sugen på att köra upprullat eller skrädda.
http://cofstudio.com/en/painter-jacket-comfort-twill-olive
0000389_painter-jacket-comfort-twill-olive.jpeg


Även på jakt efter en schysst ledig grön kostym. Vart kan det tänkas finnas? Uniqo? Suitsupply? Alltså lättare material och utan axelvaddar :)
Har typ en exakt likadan från Selected homme som jag hittade för 199kr
Dock rätt kort längd på den

Edit: https://m.thehut.com/jackets-clothi...-men-s-worker-jacket-grape-leaf/11386917.html
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har någon tips på en schysst painter jacket likt denna? dvs drar lite mer åt kavaj hållet än overshirt. Hade köpt denna om det inte var för de knepiga muddarna/ cuffarna, inte sugen på att köra upprullat eller skrädda.
http://cofstudio.com/en/painter-jacket-comfort-twill-olive
0000389_painter-jacket-comfort-twill-olive.jpeg


Även på jakt efter en schysst ledig grön kostym. Vart kan det tänkas finnas? Uniqo? Suitsupply? Alltså lättare material och utan axelvaddar :)
Drake’s (mer grön i verkligheten)

DD5F1E33-97B1-4A18-BD83-F7AE79A63080.jpeg


A day’s march

E6714FE8-408D-4D04-96F1-30FB81EEA33A.jpeg
 

Älvkvarn

Omega
2-Faktor
Har en A day's march redan i blå :) Riktigt nice! Men som sagt, mer ute efter painter jacket/ kavaj stuket än overshirt/ M65, det har jag redan hehe
Har en sådan COF-jacka. Helt ärligt så märker man knappt av muddarna när man viker upp dom på "hälften". Aldrig använt mina med muddarna som på bilden.
 

Poppe

Cartier
Kanske redan nästa innan, men Brothers har slutrea nu och eftersom jag anser att Brothers har ett schysst utbud på skjortor klippte jag till på en popovers, en oxford samt en overshirt för 700kr, istället för närmare 2000.
 
Jag har i stort sett bara ljusbruna läderarmband till mina klockor (tycker det är snyggast) men nu när jag letar nya skor så känner jag mest för ett par mörkbruna. Även bältet jag brukar använda går i en ljusare brun nyans. Inser att 99,9 % av människorna jag möter inte kommer reflektera ett dugg över detta, men kan inte bestämma mig för om det är något som kommer skava hos mig själv. Vad säger ni? Skulle ni bry er om nyansskillnaden, eller är det viktiga snarare att inte blanda svart och brunt läder?

Tänk att man blev en människa som sitter och tänker på sådant här på kvällarna...
 

Psykel

Patek
Jag har i stort sett bara ljusbruna läderarmband till mina klockor (tycker det är snyggast) men nu när jag letar nya skor så känner jag mest för ett par mörkbruna. Även bältet jag brukar använda går i en ljusare brun nyans. Inser att 99,9 % av människorna jag möter inte kommer reflektera ett dugg över detta, men kan inte bestämma mig för om det är något som kommer skava hos mig själv. Vad säger ni? Skulle ni bry er om nyansskillnaden, eller är det viktiga snarare att inte blanda svart och brunt läder?

Tänk att man blev en människa som sitter och tänker på sådant här på kvällarna...
Det kommer inte vara uppenbart om du inte bär klockan runt vristen. Det kommer nog inte skära sig om du inte skulle blanda varma och kalla toner av brunt. Mörkbrunt och ljusbrunt funkar ju fint ihop.
 

Zingo

Rolex
Jag har i stort sett bara ljusbruna läderarmband till mina klockor (tycker det är snyggast) men nu när jag letar nya skor så känner jag mest för ett par mörkbruna. Även bältet jag brukar använda går i en ljusare brun nyans. Inser att 99,9 % av människorna jag möter inte kommer reflektera ett dugg över detta, men kan inte bestämma mig för om det är något som kommer skava hos mig själv. Vad säger ni? Skulle ni bry er om nyansskillnaden, eller är det viktiga snarare att inte blanda svart och brunt läder?

Tänk att man blev en människa som sitter och tänker på sådant här på kvällarna...
Vad är övrig outfit? Svårare att få det att flyga med kostym jämfört med jeans och tröja. Tror de flesta som läser denna tråd tänker på dessa detaljer men att övriga tänker mindre på sådana detaljer.
 
Vad är övrig outfit? Svårare att få det att flyga med kostym jämfört med jeans och tröja. Tror de flesta som läser denna tråd tänker på dessa detaljer men att övriga tänker mindre på sådana detaljer.

Min dagliga outfit brukar vara någon form av kostymbyxor med skjorta/stickad tröja. Det svåra är att jag själv inte kan se framför mig hur "fel" eller "rätt" det skulle se ut, försöker hitta lite bilder men många är ju duktiga på att matcha nyanserna så hittar inte mycket...
 
D

Deleted member 5780

Guest
Min dagliga outfit brukar vara någon form av kostymbyxor med skjorta/stickad tröja. Det svåra är att jag själv inte kan se framför mig hur "fel" eller "rätt" det skulle se ut, försöker hitta lite bilder men många är ju duktiga på att matcha nyanserna så hittar inte mycket...
Har du alltid ljusbruna dojor?
Jag får lite matchnings-OCD när jag har klocka med läderband - knepet är att köra länk eller ett band i typ grönt eller marinblått så kan man skita i vad dojorna har för färg sen.
 

Biohazard

Omega
Har en A day's march redan i blå :) Riktigt nice! Men som sagt, mer ute efter painter jacket/ kavaj stuket än overshirt/ M65, det har jag redan hehe

Orslow, post overalls, albam, universal works, EG mm finns massor av märken som gör bra såna ”jackets”.
Baker modellen från UW är riktig vass om man inte vill lägga en för dyr peng.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Någon som vet vart man kan hitta byxor med högre midja likt denna från Oscar Jacobsson i Stockholmsområdet? Får gärna kosta några hundralappar mindre. Allt från linne till ull är intressant.

Glor lite på suitsupplys hemsida, men tycker inte riktigt att det framgår.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Någon som vet vart man kan hitta byxor med högre midja likt denna från Oscar Jacobsson i Stockholmsområdet? Får gärna kosta några hundralappar mindre. Allt från linne till ull är intressant.

Glor lite på suitsupplys hemsida, men tycker inte riktigt att det framgår.
Hiltl som finns på Ströms har en byxa som heter Parma som har hög midja. Har postat bild på den i outfittråden
 

Floffen

Panerai
Har funderat på att dra till deras showroom för att få en titt på färgen, men inte fått tummen ur ännu. Så det vore uppskattat! :)

Bild i dagsljus och bredvid mina 5 år gamla Cavendish. De har blivit rätt blekta/slitna så man ska iofs inte stirra sig blind på den nyansen som jämförelse. Men tycker min bild är mer ”korrekt” än produktbilden på Skolyx.

FC0EDF5D-F57E-455A-9E97-98ECBCC6B0E5.jpeg
CEFA38F2-C83B-41CC-BC53-124D5643BA49.jpeg
 

Falken

Panerai
Hur går era tankar kring knapp/zip-gylf på kostymbyxor? En trevlig feature med knappgylf eller bara mindre praktiskt? :)
 

stigge

Omega
2-Faktor
Bild i dagsljus och bredvid mina 5 år gamla Cavendish. De har blivit rätt blekta/slitna så man ska iofs inte stirra sig blind på den nyansen som jämförelse. Men tycker min bild är mer ”korrekt” än produktbilden på Skolyx.

FC0EDF5D-F57E-455A-9E97-98ECBCC6B0E5.jpeg
CEFA38F2-C83B-41CC-BC53-124D5643BA49.jpeg
Såg trevligt ut.
Reagerade dock lite på att Skolyx sneakers har tydligare gångvecksslitage på mockan vs dina 5år gamla Cavendish. Synvilla eller?
 

Falken

Panerai
Tycker personligen att det är enbart osmidigt :)
Alright, var på Suitsupplys MTM och då var det som att det var självklart att välja knappgylf om man hade möjlighet. Kikar man även på exempelvis Orazio Luciano kör de enbart med det (av vad jag kan se på site).

Är lite kluven vad jag tycker själv men antar att det är en smaksak :)

@Whedda kanske har lite input i ämnet?
 
Senast ändrad:
Alright, var på Suitsupplys MTM och då var det som att det var självklart att välja knappgylf om man hade möjlighet. Kikar man även på exempelvis Orazio Luciano kör de enbart med det (av vad jag kan se på site).

Är lite kluven vad jag tycker själv men antar att det är en smaksak :)
Gå efter vad du själv tycker är skönast.

En gylf är smidigare, men kan "böja" sig lite småfult när man sitter ner. Knappar har inte samma problem, men är inte lika smidiga, och kan falla av.

Jag kan uppskatta knappar på mina jeans, men har än så länge enbart kört vanlig gylf på mina kostymbrallor.
 
Senast ändrad:
Topp