• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kronografer från 70-talet

Idag har jag ett Mesh-band till denna LEMANIA. Vad tycker ni?

DSC03634.jpg
 
Denke skrev:
Now we're talking! Har haft en liknande date mer Eric Jajamensan en gång...två vuxna (well) i en svit med varsin svart sportbag med klockor. Det hela var väldigt suspekt...

Hrm Penthouse sviten om jag får be. Suspekt ja, men suspekt i Penthouse sviten. :lol: Resulterade i några av de snuskigaste Glycine gruppbilderna någonsin. Socialrealism när den är som sämst. Bjud på en bild nu.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hittar ingen av bilderna från det tillfället. Men jag hittade en bild med godbitar från slutet av vår illustra glycine-hysteri...

grupp3.jpg


Tror det är från nån spontan-gtg hemma hos mig...

Those were the days!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den här tråden är inte bra för mitt klockkonto....det är dregelvarning på ALLT! :oops:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Här är "min" tråd känner jag! :shock:
Ariste har så fina (och många...) klockor...

F-n vad mycket coola klockor överlag.
Här är mina bidrag till att bevara -70-talets vackra chronografer:

EA20A2DB-1E7C-488F-8C5D-ABAD884D1834-4396-000009CBA79A476E.jpg


9CE47928-AB4F-4650-8BE0-F6B77C418544-2603-000005B6582BB660.jpg


Och en "vill ha":

heuercamaro2.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Rock_N_Ron skrev:
Här är "min" tråd känner jag! :shock:
Ariste har så fina (och många...) klockor...

F-n vad mycket coola klockor överlag.
Här är mina bidrag till att bevara -70-talets vackra chronografer:...

Nice ones, speciellt din Heuer....och en Camaro skulle inte sitta helt galet heller...:). Vad är det för band du har på din Heuer?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tack Ariste!

På Heuern satt ett "vanligt" racingband med små hål från Time Pieces (?) på den bilden. Inkl. repro Heuer-spänne. Fixades av den enkelska säljaren när jag köpte klockan. Känns som hyfsad kvalitet.

Köpte även med en Guy Freres länk med korrekta endpieces som jag förstått är en riktig raritet.

Här en bild från min paketöppning från i somras som visar båda banden. Vill du kan jag kolla mer noga på racingbandet om du vill veta mer exakt vad det är.

bild-15.jpg
 
Topp