• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
Jag röstar på 17 alla dagar utseendemässigt
Det är något klassiskt, genuint och odödligt över den.
Sedan är skillnaderna små och modernare har många fördelar men så hade jag valt

En lycklig man behöver inte välja utan äger båda😎
Jag håller med helt och hållet. Älskar tavlan, de grövre indexeringarna, Marinemaster osv.

Sen hade jag gärna valt saffirglas från den nyare modellen 👌.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Sbdx017 mot Sla023

IMG_1860.jpeg

IMG_1861.jpeg
Byt vridningsinlägg på dom? Tror 017 kommer bli riktigt snyggt!
 

LHOTSE

Cartier
Fantastiskt fina klockor, tyvärr får min alldeles för lite handledstid. Så möjligt den får gå vidare.

Bara PM:a vid intresse!
 

CVesper

Cartier
2-Faktor
Tillbaka från service idag och går som en dröm! Slängde på ett nytt crafter blue, riktigt trevligt.
IMG_8897.jpeg
Jag har alltid varit nyfiken på vad det kostar att serva t.ex sla019/21 med tanke på att allt sker från framsidan av klockan, är det mkt dyrare än t.ex en vanlig klocka med ETA eller selitta verk?
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Jag har alltid varit nyfiken på vad det kostar att serva t.ex sla019/21 med tanke på att allt sker från framsidan av klockan, är det mkt dyrare än t.ex en vanlig klocka med ETA eller selitta verk?
Har hört att Seiko skickar iväg till Holland eller Japan och att det kostar en rejäl slant. Denna är servad hos Urbrev här i Sverige och det gick loss på strax över 4k. Som ref har jag haft en SARB045 med 6R15-verk inne hos dom innan och kostnaden då var 2,7k.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har hört att Seiko skickar iväg till Holland eller Japan och att det kostar en rejäl slant. Denna är servad hos Urbrev här i Sverige och det gick loss på strax över 4k. Som ref har jag haft en SARB045 med 6R15-verk inne hos dom innan och kostnaden då var 2,7k.
Strax över 4k lät som ett riktigt bra pris👍
 

CVesper

Cartier
2-Faktor
Har hört att Seiko skickar iväg till Holland eller Japan och att det kostar en rejäl slant. Denna är servad hos Urbrev här i Sverige och det gick loss på strax över 4k. Som ref har jag haft en SARB045 med 6R15-verk inne hos dom innan och kostnaden då var 2,7k.
Strax över 4 känns riktigt billigt, jag har alltid sålt mina innan service varit aktuellt, men jag har tänkt och undrat många gånger. Tack för svaret!
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Topp